۲۱.۲.۹۲

زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر بامداد امروز (ساعت ۷:۳۹ )شهرستان جاسک در استان هرمزگان را لرزاند.






آمار اولیه از آسیب دیدگان حاکی است که ۵ تن از هموطنانمان در اثر این زمین لرزه زخمی شده اند. هنوز از تلفات بیشتر این حادثه و میزان خسارات احتمالی آن خبری در دست نیست.


رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرده است که تا کنون دو فروند بالگرد به منظور کمک به آسیب دیدگان احتمالی به منطقه اعزام شده است.

همچنین همزمان با زمین لرزه جاسک زمین لرزه‌ای به قدرت ۵ ریشتر شهرستان میناب را در استان هرمزگان را لرزاند.

جزئیات زمین لرزه بامداد امروز بشاگرد/ گسل میناب مسبب زمین لرزه

به گزارش مهر، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زمین لرزه شناسی و مهندسی زمین لرزه با اشاره به جزئیات زمین لرزه بامداد امروز در بشاگرد، گفت: گسل مسبب این زمین لرزه گسل میناب و در عمق ۳۵ کیلومتری رخ داده است.

دکتر مهدی زارع اشاره به رخداد زمین لرزه ای با بزرگای ۶.۳ در بامداد امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه افزود: این زمین لرزه در ناحیه بشاگرد در شمال بندر جاسک در جنوب شرقی ایران رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زمین لرزه شناسی و مهندسی زمین لرزه ادامه داد: این زمین لرزه در ناحیه گسل مکران رخ داده و ژرفای آن نیز ۳۵ کیلومتر است.

وی با تاکید بر عمق زیاد این زمین لرزه ابراز امیدواری کرد که این زمین لرزه تلفات زیادی را در بر نداشته باشد.

زارع، با بیان اینکه این زمین لرزه دارای پیش لرزه بوده است، خاطر نشان کرد: در روز پنچ شنبه ۱۹ اردیبهشت پیش لرزه‌ای با بزرگای ۵ در همین پهنه رخ داده است.

وی همچنین از ادامه رخداد پس لرزه در این منطقه خبر داد و یادآور شد: پس از زمین لرزه اصلی ۳ پس لرزه با بزرگای ۴.۸ و ۴.۷ ثبت شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زمین لرزه شناسی و مهندسی زمین لرزه اضافه کرد: در ۷۰ دقیقه اول پس از زمین لرزه اصلی ۷ پس لرزه با بزرگای بیش از ۴ در پهنه رومرکزی زمین لرزه بشاگرد رخ داده و مهمترین پس لرزه در ساعت ۷ و ۳۹ با بزرگای ۵.۴ ثبت شده است.

زارع به بیان گسل مسبب این زمین لرزه پرداخت و گفت: سازو کار زمینلرزه راستا لغز است و گسل مسبب این زمین لرزه احتمالا گسل شمالی- جنوبی در پهنه گسله میناب است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زمین لرزه شناسی و مهندسی زمین لرزه با اشاره به عمق بالای زمین لرزه های ناحیه مکران، خاطر نشان کرد: توالی زمین لرزه های شدید و عمیق در ناحیه مکران بسیار جالب و با اهمیت هستند.

در پی زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر در شهرستان بشاگرد بسیاری از روستاهای این شهرستان تخریب شد و همچنین به علت ریزش کوه تردد نیز دچار اختلال شده است.

در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتری شهرستان بشاگرد به روستاهای این شهرستان خسارتهای زیادی وارد کرد.

وسعت و کوهستانی بودن شهرستان بشاگرد امدادرسانی به روستاها را با کندی مواجه کرده همچنین ریزش کوه عبور و مرور را نیز مشکل ساز کرده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر روز پنجشنبه شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان را لرزاند. رضا ملانسب در گفتگو با خبرنگار مهر در بشاگرد در مورد خسارتهای مالی و جانی زمین لرزه پنج ریشتری ظهر پنجشنبه بیان داشت: ۱۰۰ واحد مسکونی در روستاهای "ایرر"، "سرحور"، "اشکان"، "شهر شیب کلاه"، "درشهر" و "بشنو" ۷۰ درصد خسارت دیده است.




زلزله تاکنون تلفاتی نداشته است / اعزام مصدومان به بیمارستان بشاگرد

مصدومان زمین‌لرزه صبح امروز بشاگرد به بیمارستان این شهر منتقل شدند.

به گزارش فارس، از بیمارستان بشاگرد خبر می‌رسد که مصدومان زمین‌لرزه صبح امروز به این بیمارستان انتقال داده می‌شوند و تعداد مصدومان در حال افزایش است.

این در حالی است که مصدومان زمین‌لرزه بشاگرد به دلیل ساختار منازل مسکونی منطقه، بیشتر به طور سرپایی مداوا شدند.

همچنین در منطقه شایعه شده است که یک تن‌ نیز کشته شده که تاکنون مقامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این خبر را تأیید نکرده‌اند.

شهرستان بشاگرد شهرستانی کوهستانی بوده و در بین شهرستان‌های جاسک و میناب در شرق هرمزگان واقع است.

گفتنی است که از صبح امروز تا کنون این منطقه از هرمزگان بیش از ۸ بار با زمین‌لرزه‌های بالای چهار ریشتر لرزیده است.

در حالی که مراکز زمین‌لرزه نگاری، بیشتر بندر جاسک را نشان می‌دهند، اما گویا بیشترین خسارات متوجه شهرستان بشاگرد شده است.

ساعت ۶:۳۸ دقیقه امروز یک زمین‌لرزه به بزرگی ۶.۲ ریشتر بندر جاسک را لرزاند که بر اثر آن بخش اعظمی از شهر گوهران پرجمعیت‌ترین شهر شهرستان بشاگرد تخریب شده است.

هیچ نظری موجود نیست: