۲۰.۲.۹۲

ترکیه تعهد می‌کند رسما تحت کنترل اسرائیل باشد.

ترکیه برای گرفتن رضایت اسرائیل توافق نامه‌ای را با اسرائیل امضأ می‌کند که بر طبق آن همکاری‌های امنیتی، اطلاعاتی ونظامی خود را با اسرائیل برضد سوریه و ایران گسترش می دهد!

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فلسطینی المنار؛ برای روادید سفرنخست وزیرترکیه به نوارغزه که مورد مخالفت مقامات اسرائیل است، باهماهنگی و اجازه مقامات اسرائیلی ، هیئتی نظامی، اطلاعاتی وامنیتی از ترکیه به اسرائیل سفر کرده است.

این روزنامه درادامه نوشت؛ این هیئت درصدد است، درمدت حضورش درتل آویو، مقدمات امضای الحاقیه توافق نامه‌ای را با مقامات اسرائیلی امضا کنند، این نشریه به نقل ازمنابع آگاه از این نشست افزود؛ مقامات دوطرف از چند هفته اخیر دیدارهای محرمانه‌ای بایکدیگر درتل آویو وآنکارا آغاز کرده اند.

المنار به نقل ازمنابع آگاه می افزاید؛ درنشست مذکور"یعقوب عمیدرور" رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل طی چندین نوبت باهیئت ترکیه‌ای درهتل مامیلای شهرقدس دیدار وگفتگو کرده است.

المنار افزود؛ براساس این توافقنامه الحاقی قراراست، درصورت آغاز جنگ میان اسرائیل وسوریه، ترکیه متعهد شود یک جبهه شمالی نیز درمرزهای ترکیه وسوریه بازکند.

اما این توافقنامه الحاقی به گفته منابع آگاه فلسطینی تنها به این میزان بسنده نکرده ودربخش دیگری از آن آمده است؛ ترکیه به اسرائیل متعهد شده درصورتی که درخصوص ایران نیز خطری اسرائیل را تهدید کند، وارد عمل شود.

درباره بخش مربوط به ایران دراین توافق نامه الحاقی آمده است؛ آنکارا به تل آویو متعهد شده درصورت آغازحمله موشکی به خاک اسرائیل ازسوی ایران، ترکیه با این موشک‌های ایرانی برخورد لازم را بعمل آورد، همچنین آنکارا به تل آویو متعهد شده است استفاده ازخاک ترکیه برای انجام هرگونه عملیات نظامی اسرائیلی برضد تاسیسات ومراکز هسته‌ای درخاک ایران را آزاد بگذارد وفرودگاه‌های ترکیه دراختیار اسرائیل قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: