۲۴.۲.۹۲

جشن قهرمانی باشگاه پاری سن ژرمن به خشونت کشیده شد


جشن و مراسم قهرمانی فوتبال تیم پاری سن ژرمن فرانسه، که باید روز دوشنبه در میدان “تروکادرو” در نزدیکی برج ایفل انجام می شد، تبدیل به شورش شد.


پس از درگیری با نیروهای پلیس، صدها یا شاید هزاران نفر از طرفداران پاری سن ژرمن به خیابان‌های اطراف هجوم برده و تعدادی از ساختمان‌ها و خودروها را تخریب کردند.

یک رهگذر می گوید: «واقعا غمناک است و از همه مهمتر اینکه این مسئله تصویر اسفناکی از ما به خارجی‌ها می دهد. واقعا امروز به چنین چیزی احتیاج نداشتیم. ما به حد کافی مشکلات داریم و این ارزش نداشت که با این نوع رفتار به همه کشور ضرر برسانیم.»

این سومین باری است که پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه می شود و نوزده سال بود که چنین اتفاقی نیافتاده بود. اکنون برخی از مخالفان دولت از عملکرد و یا ناهماهنگی نیروهای پلیس انتقاد می کنند.

اما مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه با دفاع از پلیس می گوید: «پاریسی‌ها در انتظار این پیروزی بودند اما روشن است که فوتبال هنوز هم بیمار است. این امر نه تنها در مورد پاری سن ژرمن صحت دارد بلکه در مورد بسیاری از باشگاه‌های دیگر نیز همینطور است. یادآوری می کنم که ما دائما از ورود شماری از طرفداران به استادیوم‌ها جلوگیری می کنیم.»

ده تا پانزده هزار تن‌ برای تشویق بازیکنان تیم محبوب خود گردهم آمده بودند اما شادی آنها زیاد دوام نیاورد.

در اوائل مراسم، صدها تن‌ از آشوبگران به سوی پلیس سنگ و شیشه پرتاب کردند و نیروهای پلیس هم در پاسخ از گاز اشک آور استفاده کردند. در نهایت بازیکنان تیم، تنها پنج دقیقه بر روی سکو ماندند و سریعا محل را با اتوبوس خود ترک کردند.

فرمانده پلیس پاریس رفتار هوادارن باشگاه پاریسی در خیابان‌های این شهر را محکوم و اعلام کرد این باشگاه از برگزاری هرگونه جشن و مراسم عمومی محروم است.


منبع












هیچ نظری موجود نیست: