۱۵.۲.۹۲

اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی امروز در دادگاه انقلاب تهران


فارس نوشت:

اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی امروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که حاشیه‌های جالبی از جمله مقصد مهدی هاشمی بعد از خروج از دادگاه را به همراه داشت.
صبح امروز قرار بود اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب برگزار شود.



مهدی هاشمی و وکیلش به دادگاه آمدند
در ساعت ۸:۳۰ امروز با توجه به برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی این فرد به همراه وکیلش علیزاده طباطبایی به دادگاه انقلاب آمد.این در حالی بود که از علنی یا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه اطلاعی در دست نبود و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان در داخل خیابان منتظر تصمیم قاضی سراج بودند.تنها ۲۰ دقیقه بعد از حضور مهدی هاشمی و وکیلش در دادگاه فائزه هاشمی نیز به دادگاه انقلاب آمده و با هماهنگی مسئولان وارد دادگاه شد.


دادگاه آغاز شد
در حالی که خبرنگاران ارتباطی با داخل دادگاه نداشتند برخی از منابع حاضر در دادگاه در ساعت ۹:۱۳ دقیقه خبر از آغاز شدن دادگاه دادند.و عنوان شد که مهدی هاشمی به همراه وکیلش و برخی از اعضای خانواده در دادگاه حضور یافته است.


مهدی هاشمی: اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌ام به عهده قوه قضائیه است
در حالی که گمانه زنی درباره نحوه برگزاری دادگاه و همچنین آغاز شدن آن در بین خبرنگاران ادامه داشت در ساعت ۹:۴۰ دقیقه اتفاق تعجب آوری رخ داد.فائزه هاشمی در میان ازدحام خبرنگاران عکاسان و تصویربرداران از در اصلی دادگاه انقلاب بیرون آمد و این شائبه پیش آمد که وی از دادگاه اخراج شده است.در عین ناباوری فائزه هاشمی پشت سر خود را نشان داده و عنوان کرد ما همگی از دادگاه بیرون آمدیم و در این زمان نظر خبرنگاران به مهدی هاشمی که در حال خروج از دادگاه بود جلب شد.مهدی هاشمی و فائزه هاشمی و همراهان این دو نفر ساعت ۹:۴۰ دقیقه از دادگاه خارج شدند.مهدی هاشمی هرگونه اطلاع رسانی درباره دادگاه و پرونده‌اش را به عهده دستگاه قضایی گذاشته و در حالی که لبخند به لب داشت گفت: دستگاه قضایی خودش می‌داند چگونه اطلاع رسانی کند.علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی هم در مقابل اصرار خبرنگاران سکوت کرده و گفت: بروید از روابط‌عمومی قوه قضائیه بپرسید چه شد!
خبرنگاران هر کدام سوال تکراری در دادگاه چه گذشت را مطرح می‌کردند و مهدی هاشمی نیز همان پاسخ تکراری بروید از قوه قضاییه بپرسید را پاسخ می‌داد.خبرنگار واحد مرکزی خبر خطاب به مهدی هاشمی گفت: ما از صدا و سیما هستیم بفرمایید در دادگاه چه گذشت.مهدی هاشمی خطاب به خبرنگار صدا و سیما گفت: من به هیچ عنوان با شما صحبت نمی‌کنم چرا که شما وقتی بنده در خارج از کشور بودم مطالب کذبی را پخش می‌کردید.



دادگاه با درخواست استمهال موافقت کرد
اما در این میان دختر علیزاده طباطبایی که پیش از این وکیل مهدی هاشمی بوده اما به دلایلی از این سمت کناره‌گیری می‌کند در جمع خبرنگاران گفت: دادگاه با درخواست استمهال موافقت کرد.
وی افزود: وکلای مهدی هاشمی درخواست استمهال داده بودند که قاضی دادگاه با این درخواست موافقت کرد.


از روند رسیدگی به پرونده جدیدم اطلاع ندارم
خبرنگاران پس از آنکه مهدی هاشمی سوار بر خودروی پژو از محل دور شد به سراغ فائزه هاشمی رفتند.و از این فرد درباره روند رسیدگی به پرونده وی درباره اغتشاش در زندان پرسیدند که فائزه هاشمی گفت: از روند رسیدگی به پرونده‌ام بی‌اطلاعم.
وی گفت: یک سری اتهاماتی به من وارد شده است که هیچکدام صحت ندارد، اگر به فرض هم بپذیریم که در پرونده من اتهامی وجود داشته باشد آن اتهام هم اخلال در نظم زندان است که باید به موجب قانون تنبیه داخلی در نظر گرفته شود.
فائزه هاشمی گفت: من را ۵ روز به زندان انفرادی انداختند که جریمه اخلال در نظم زندان بود اما نمی‌دانم چرا می‌خواهند من را مجدد مجازات کنند که این کار آنها برخلاف قانون است.
فائزه هاشمی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سفر به لندن گفت: این سفر کاملاً شخصی بود.

__________________________
پاورقی
*مهدی هاشمی در بدو ورود به دادگاه انقلاب با یک خودروی تویوتا کریسیدا سفید رنگ به خیابان معلم آمد.راننده این خودرو عماد هاشمی فرزند محسن هاشمی بود که عموی خود را به دادگاه آورده بود.
*۲ دستگاه خودروی پژو همراه مهدی هاشمی آمده بودند اما نکته جالب توجه این بود که یکی از سربازان راهنمایی و رانندگی به علت توقف این خودروها در زیر تابلو توقف ممنوع قصد جریمه کردن آنها را داشت.
*مهدی هاشمی در خروج از دادگاه به جای رفتن به سمت خودروی خود به سمت مقابل خیابان رفته و همین امر باعث شد در خیابان ترافیک ایجاد شود و خبرنگاران و مردم دور وی حلقه بزنند.
*مهدی هاشمی و وکیلش بعد از انکه دقایقی را در خیابان پیاده روی کردند نهایتا به سمت خودرو رفته و محل را ترک کردند.













یه جور شاد و شنگولند انگار اومدن پیک نیک!!!

هیچ نظری موجود نیست: