۲۴.۱۲.۹۱

شکم انگلیس‌ها با خون کودکان سراسر دنیا پر میشود.


یک سازمان انگلیسی موسوم به ˈکودکان را نجات دهیدˈ روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای مخالفان مسلح در سوریه هر روز بیشتر از گذشته در خطوط مقدم جنگ از کودکان سوری به عنوان سرباز و سپر انسانی استفاده می کنند.

خبرگزاری فرانسه از بیروت به نقل از این سازمان انگلیسی گزارش داد دو سال بعدازآغاز خشونت‌ها در سوریه، زندگی دو میلیون کودک سوری تحت تاثیر درگیری‌ها قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد شمار تلفات درگیری‌ها در سوریه را ۷۰ هزار تن‌ برآورد کرده است.


براساس گزارش این سازمان، بسیاری از این کودکان از حق تحصیل محروم هستند و برای یافتن غذای کافی با مشکل مواجه اند و به همین دلیل همواره باخطر سوء تغذیه شدید و بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می کنند.

دختران سوری نیز در بسیاری موارد مجبور به ازدواج شده اند تا از خطر تجاوز جنسی نجات یابند.

به نوشته فرانس پرس، در مجموع کودکان سوری مستقیما در معرض خطر قرار دارند زیرا بسیاری از گروه‌های تروریستی و نیروهای مخالفان آنها را برای مبارزه در میدان‌های نبرد به کار می گیرند.

در این گزارش موسوم به ˈکودکان زیر آتشˈ، آمده است: از هر سه کودک سوری که وارد صحنه نبرد شده اند یک نفر هدف تیراندازی قرار می گیرد.

این سازمان گزارش خود را با استناد به تحقیقات انجام شده بین کودکان سوری پناهنده در ترکیه تدوین کرده است.

هزاران کودک سوری با سوء تغذیه مواجه اند و میلیون‌ها تن‌ مجبور شده اند خانه‌های خود را ترک و در پارک ها، انبارها یا غارها زندگی کنند.

ˈکرولاین مایلزˈ، رئیس این سازمان می گوید: برای میلیون‌ها کودک سوری لذت و بی‌گناهی کودکی با واقعیت خشن تلاش برای بقا در این جنگ عوض شده است.

بسیاری از آنها اکنون بی‌خانمان شده اند و برای یافتن غذا تلاش می کنند در حالی که داروهای لازم را در صورت مجروح یا بیمارشدن در اختیار ندارند.

وی افزود: درحالی که جامعه سوریه به بدترین شکل از هم پاشیده است؛ گرسنگی، بی‌خانمانی و ترور واقعیت پیش روی کودکان و نوجوانان سوری به جای رفتن به مدرسه است.

این سازمان انگلیسی از طرف‌های درگیری در سوریه خواست تا اجازه ورود به مناطق درگیر جنگ را بدهند و از دولت‌ها نیز خواست تا به وعده‌های خود مبنی بر ارائه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک انسان دوستانه به سوریه عمل کنند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) دیروز(سه شنبه) اعلام کرد کودکان سوری به عنوان سرباز در درگیرهای این کشور به کار گمارده می شوند و این امر یک نسل سوری را به طور کلی تهدید می کند.

ˈپاتریک مک کورمیکˈ، سخنگوی یونیسف در ژنو گفت: در حالیکه بحران در سوریه وارد سومین سال می شود، افقی برای پایان آن نمی توان تصور کرد خطر از دست رفتن یک نسل هر روز بیشتر و بیشتر در سوریه احساس می شود.

این آژانس اعلام کرد ، حدود دو میلیون کودک سوری زیر ۱۸ سال به کمک‌های شدید نیاز دارند، حدود ۸۰۰ هزار کودک زیر ۱۴ سال منازل خود را ترک کردند و در مجموع ۵۰۰ هزار کودک هم به دلیل درگیری‌ها مجبور به ترک میهن خود شدند.

هیچ نظری موجود نیست: