۲۱.۱۲.۹۱

جانیان و شکنجه گرانی که به کار قضاوت مشغول بودند.! علی‌اکبر حیدری فر : همه کاره من بودم!


علی‌اکبر حیدری فر که از او بعنوان عصای دست سعید مرتضوی یاد می کنند، صبح امروز و پیش از ورود به سومین جلسه دادگاه کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران با قبول این مسئولیت گفته است که سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر نکرده و همه کاره من بودم. این قاضی معزول نوروز سال پیش بدنبال زورگیری از مردم در پمپ بنزین و استفاده از اسلحه به اوین فراخوانده شد که با مساعدت دوستان و همکارانش در قوه قضاییه خیلی زود آزاد شد. پس از آن بود که پرونده ای در خصوص کشف مواد مخدر و عتیقه برای او گشوده شد.


پس از آنکه سعید مرتضوی ادعا کرد هیچ نقشی در پرونده کهریزک ندارد، علی‌اکبر حیدری فر متهم دیگر این پرونده می گوید: سعید مرتضوی هیچ نقشی در این پرونده ندارد و انتقال متهمین به کهریزک دستور مستقیم من بوده است.

علی‌اکبر حیدری فر صبح امروز و پیش از ورود به سومین جلسه دادگاه کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران با قبول این مسئولیت گفته است که سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر نکرده و همه کاره من بودم.

این قاضی معزول نوروز سال پیش بدنبال زورگیری از مردم در پمپ بنزین و استفاده از اسلحه به اوین فراخوانده شد که با مساعدت دوستان و همکارانش در قوه قضاییه خیلی زود آزاد شد. پس از آن بود که پرونده ای در خصوص کشف مواد مخدر و عتیقه برای او گشوده شد.

اینک او بدون هیچگونه ابراز ندامتی از جنایتی در کهریزک آفریده است، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما هم مثل سعید مرتضوی در زمان حوادث تیرماه ۸۸ در مرخصی بوده‌اید، گفت: خیر، من از اول تا آخر ماجرا حضور داشتم.

به گزارش کلمه، وی یکی از سه قاضی تعلیق شده جنایت کهریزک است. کسی که نامش نه تنها در صدر یکی از ننگین ترین پرونده های جنایت در کشور درج شده، بلکه در لیست تحریم های بین المللی کشور نیز از او یاد می شود. او اما یکی از قضات جوانی بود که همچون سعید مرتضوی می دانست برای پیشرفت در ساختار قضایی باید از کدام راه میان بر استفاده کند.

از قاضی علی اکبر حیدری فر، جوان سی و سه ساله ای که توانسته به بازپرسی دادستانی تهران برسد، به عنوان ”عصای دست مرتضوی” یاد می شود. او همان کسی است که به همراه متهم اصلی کهریزک جوانان مردم را به نام ” اراذل و اوباش” به کهریزک فرستاد.

حیدری فر پس از جنایت کهریزک با بی پروایی نامه ای نوشت و همه بازداشت شدگان کهریزک را اراذل و اوباش خواند و با مقصر دانستن مطبوعات در پررنگ کردن جنایات رخ داده، خواست که از او تقدیر شود که توانسته است سر فتنه را بزند!

حیدری فر همه افتخارش را این می داند که ”توانسته تا به عنوان عضو کوچکی از نظام مقدس جمهوری اسلامی سهم اندکی در شناسایی و مقابله با جریان فتنه داشته باشد.”





او پیشتر مدعی شده بود: در ماجرای فتنه سال ۸۸ فرصتی به علت غفلت از استراتژی که از خارج برای نظام طراحی شده بود و تسامحی که در داخل از سوی برخی خواص کشور به وجود آمد، فراهم شد و به منافع ملی کشورمان لطمه وارد کرد.

حیدری فرد حضور در بطن حوادث پس از انتخابات آن هم به عنوان دادیار دادسرای امنیتی تهران را از افتخارات خود می داند و بر این باور است که اطلاعات خوبی در خصوص جریان فتنه دارد!

صبح امروز، حیدری فر با ابراز رضایت از روند برگزاری دادگاه گفت: فعلاً در مورد صلاحیت رئیس دادگاه اظهار نظر نمی‌کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث این است که مرتضوی تحت هیچ عنوان دستور بازداشت و انتقال متهمان به کهریزک را نداده و این موضوع کذب محض است.

خبرنگاری پرسید آیا شما خود را فدای مرتضوی می‌کنید؛ که وی گفت: نه، من قاضی بودم و بر اساس تصمیم قضایی خود این‌کار را کردم.
این قاضی تعلیقی گفت: نیروی انتظامی متهمین را بازداشت کرد، ما به آنها تفهیم اتهام کردیم، دستور انتقال متهمین هم از سوی من بوده است.

خبرنگار مجددا پرسید «صدور این دستور قبل از برگزاری دادگاه چه توجیهی داشته است؟» که وی پاسخ داد:‌ نیروی انتظامی متهم را به جرم مشهود دستگیر کرده و ما هم به عنوان قاضی تحقیق، تعقیب و تصمیم‌گیری درباره اتهام متهمان را بر عهده داشتیم.

در همین حال به گزارش مهر، ساعت ۹٫۳۰ دقیقه صبح دوشنبه سعید مرتضوی همراه با تیم حفاظتی و تحت تدابیر شدید امنیتی از درب پشتی دادگاه کیفری استان تهران وارد دادگاه شد.

علی اکبر حیدری فر هم همزمان با ورود مرتضوی وارد شد ولی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران قسمتی از متن دفاعیه خود خواند و گفت: سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر نکرده و همه کاره من بودم.

در حالی که با حکم قاضی پرونده، دادگاه غیر علنی برگزار می شود ولی روز گذشته متن دفاعیه سعید مرتضوی ازسوی خبرگزاری ها منتشر شد.

روز گذشته همچنین پدر جوادی فر از کشته شدگان کهریزک وقتی در جریان شکنجه ها قرار گرفت، به اورژانس منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست: