۱۵.۱۲.۹۱

آجیل شادی بخش است

آئین و سنّت‌های نوروزی آنچنان با معنا و پر مفهوم است که گاهی‌ پی‌ بردن به گوشه‌ای از آنها انگشت حیرت را به دندان نزدیک می‌کند. خوردن آجیل یکی‌ از سنت‌های جشن نوروز است، دلیلش هم در عین سادگی‌ بسیار منطقی‌ است. آجیل باعث بوجود آمدن شادی و نشاط در انسان میشود. و چرا این روز‌ها دشمنان ایران و ایرانی‌، پا را در یک کفش کرده‌اند که آجیل نخرید، آجیل نخورید و تلاش در گران کردن آن میکنند؟ جوابش واضح است. شادی برای ایرانی‌ ممنوع است.



کمتر کسی می داند که آجیل یکی از محصولات ضد استرس است. با کمک آجیل سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.



مردم در دوران باستان با فندق آشنا بودند. اجداد ما از فندق طلسم برعلیه نیروهای شر و بلای طبیعی درست می کردند. این نوع آجیل حاوی مقدار زیادی ویتامین «آ» و «ی» است و کار مغز را بهتر می کند. استفاده خام آن بهترین تأثیر را دارد.



از این بادام در پخت سوپ و غذای اصلی، پیش غذا و سس و دسرها استفاده می شود. بادام هندی، حالت دفاعی بدن را بالا می برد، فعالیت قلب را بهتر کرده و حتی تسکین دهنده دندان درد است. فقط ۲۰ دانه بادام هندی کافیست تا بدن شما مقدار لازم آهن را دریافت کند. بهتر است این بادام ها قبل از مصرف بو داده شوند. ، زیرا بطور خام، مزه چندان خوبی ندارند.



پزشکان به افرادی که احتمال ابتلای آنها به بیماری‌های قلبی می رود پیشنهاد می کنند چیزی حدود ۶۰ گرم بادام طی هفته میل کنند. بادام غنی از فسفر، کلسیم و آهن است. اغلب برای درست کردن دسر از آن استفاده می شود. در اسپانیا بادام، آجیل اشرافی به حساب می آید. هنگام خرید به دانه‌های بزرگ این آجیل توجه کنید که سالم باشند.



پسته را اغلب « آجیل خندان» می نامند. با وجود آنکه پسته کم کالری و غنی از مواد معدنی و ویتامین است ، نباید در مصرف آن زیاده روی شود. مصرف ۱۵ دانه پسته طی شبانه روز برای یک شخص بزرگسال کافی است. از پسته می توان برای درمان بیماری‌های گوارشی و کبد، دستگاه تنفس و کم خونی و یرقان و هنگام بروز مسمومیت در دوران بارداری و افزایش باروری مردان استفاده کرد.



. این نوع آجیل حاوی مقدار زیاد ویتامین، عناصر ماکرو و ریز مغذی ها در محتوای کم فیبر است. به ویژه برای کودکان و افراد مسن مفید است. افرادی که به چاقی کشش دارند باید خوردن آجیل کاج را محدود کنند.


در قفقاز، گردو به عنوان درخت مقدس مورد احترام است. در آنجا می توان درختانی به سن بیش از ۴ قرن را دید. میوه های این درخت حاوی مقدار زیادی اسیدهای آمینه و تانن و مواد معدنی باارزش است. هنگام خستگی مفرط و کم خونی و بیماری های سیستم عصبی و قلب و معده مفید است. استفاده منظم آن مانع از بروز ناتوانی جنسی در مردان می شود.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: