۱۱.۱۲.۹۱

حراج شرکت بازرگانی پتروشیمی در سه سال قبل به یک دهم قیمت



پس از گذشت حدود هشت سال از آغاز دولت احمدی نژاد، نخستین دستور وی برای مقابله با یکی از مافیاهای بزرگ اقتصادی صادر شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، احمدی نژاد در دستوری به وزیر اقتصاد، خواستار بازگرداندن شرکت بازرگانی پتروشیمی به دولت شده است.


این دستور احمدی نژاد در حالی صادر شده است که «بازتاب» دو هفته قبل، طی گزارشی با عنوان "آقای احمدی نژاد اگر جرات دارید پا روی دم موتلفه بگذارید"، خواستار برخورد با مافیای حاکم بر صنعت پتروشیمی شده بود.

گفته می شود دستور احمدی نژاد سه روز پس از انتشار گزارش بازتاب صادر شده است و با وجود گذشت ده روز از ابلاغ این دستور به وزارت اقتصاد، هنوز گام عملی در راستای عمل کردن به این دستور، برداشته نشده است.

مافیای حاکم بر بازرگانی پتروشیمی در پی رایزنی و لابی با مسئولان وزارت اقتصاد و تلاش برای خودداری آنان از اجرای این دستور هستند.

گفته می شود برخی از چهره های متنفذ بازار با عنوان کردن این که تنها سه ماه از ریاست جمهوری احمدی نژاد باقی مانده است، قصد دارند مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی را از اجرای این دستور منصرف و با وقت کشی، موضوع را تا انتخابات ریاست جمهوری کش دهند.

واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی که سه سال قبل و خارج از بورس و ضوابط قانونی انجام شد با یک دهم ارزش واقعی و به نادرستی صورت گرفت.


سایر سازمان های مسئول کشور، حتی بازرسی کل کشور تا کنون به دلایل نامعلومی در برابر این تخلف بزرگ سکوت کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: