۱۲.۱۲.۹۱

گزارشی از میوه شب عید


حسین مهاجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در مورد هیچ میوه‌ای کمبود وجود ندارد و تمام میوه‌ها به جز نارنگی با قیمت مطلوب به فروش می‌رسند.

او ادامه داد: حجم سیب فعلی تا اوایل تابستان آینده جوابگوی نیاز بازار است و ۵۰ روز بعد از عید سیب گلاب برداشت خواهد شد که این برداشت نیز به رفع نیاز بازار و متعادل نگاه داشتن قیمت سیب کمک خواهد کرد.

وی درباره پرتقال گفت: امسال پرتقال تمام نیاز بازار را تامین خواهد کرد و تا قبل از عید بحرانی در این مورد نخواهیم داشت.





مهاجران با بیان این که امسال کیوی صادراتی به دلیل استقبال نشدن از آن در خارج در بازار داخلی به فروش می رسد، اظهار کرد: کیوی اواخر آبان ماه رسیده و آب دار می شود و تا قبل از آن نباید مصرف شود. این عدم استقبال نیز به دلیل صادرات زودهنگام بود. امسال که کیوی صادراتی بازگردانده شد، ایتالیا و فرانسه جای ایران را در بازارهای اروپا گرفتند.

وی درباره نارنگی و خیار خاطر نشان کرد: اکنون تنها نارنگی بندرعباس در بازار به فروش می‌رسد که آن هم با قیمت بالا می تواند نیاز بازار را جوابگو باشد.




او ادامه داد: خیار نو ۲۵ اسفندماه برداشت خواهد شد و نبود این خیار آنچنان بازار را دچار مشکل نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با اشاره به وضعیت پیاز بیان کرد: سرمای زمستان باعث شده که پیاز بندرعباس، چابهار و جیرفت دیرتر به عمل آید و اگر این پیازها برداشت شوند کاهش قیمت این محصول را خواهیم داشت.

مهاجران در پایان گفت: کیوی در محل سردخانه کیلویی ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، خیار و پیاز در میدان کیلویی ۱۸۰۰ تومان، سیب در میدان کیلویی ۲۰۰۰ تومان، پرتقال در میدان کیلویی ۱۴۰۰تا ۱۹۰۰ تومان، نارنگی بندرعباس سه رج کیلویی۲۷۰۰ و دو رج در میدان کیلویی ۵۰۰۰ تومان، سیب زمینی در میدان کیلویی ۵۰۰ تومان و موز در میدان کیلویی ۴۶۰۰ تا ۴۷۰۰ تومان به فروش می رسد.




هیچ نظری موجود نیست: