۱۳.۱۲.۹۱

بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی مصاحبه‌ای با روزنامه "ساندی تایمز" ، کشور انگلیس را مسئول مستقیم کشتار مردم سوریه معرفی‌ کرد.


بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی مصاحبه‌ای با روزنامه "ساندی تایمز" به سئوالات خبرنگار این روزنامه در باره بحران سوریه پاسخ داده است.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ساندی تایمز در مورد کشته شدن بیش از ۷۰ هزار سوری به دست نیروهایش گفت:" نام و نشانی قربانیان را به من بدهید تا به شما بگویم چگونه کشته شده اند".


بر اساس گزارش این روزنامه ، هنگامی که خبرنگار با اصرار بار دیگر علت افزایش قربانیان و مسئله توسل ارتش سوریه به خشونت را از بشار اسد پرسید ، او بدون اینکه پاسخ این سوال را بدهد، گفت:" انگلیس به تروریست‌ها کمک می کند و خواهان پایان بحران در سوریه نیست، اگر لندن خواهان پایان بحران در کشور ما بود هرگز به مخالفان اسلحه ارسال نمی کرد".

خبرنگار در ادامه مصاحبه‌اش با بشار اسد به بمباران بی‌رویه مناطق مسکونی مخالفان توسط ارتش وی اشاره کرد و گفت:" در اردوگاه پناهندگان سوری در اردن کودکی ۷ ساله سوری را دیدم که دو دست و پاهایش را بر اثر بمباران جنگنده‌های شما از دست داده بود شما در این مورد چه می گویید؟ ". بشار اسد این بار در پاسخ گفت:" آیا مطمئن هستی وی سوری بود اگر سوری بود نامش چیست؟ ".

او در گفتگو با روزنامه ساندی تایمز با اشاره تلویحی به سخنان ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در نشست اخیر «دوستان سوریه» در رم، نقش لندن را نقشی «مخرب» توصیف و اضافه کرد:«چگونه می توانیم از انگلیس بخواهیم نقشی ایفا کند، در حالی که مصمم است مشکل را نظامی کند. به نظرم که آنها هم علیه ما و هم علیه منافع منطقه گام برمی دارند. دولت انگلیس به شیوه‌ای « احمقانه »، «نادرست» و «غیر واقع بینانه» عمل می کند.»
رئیس جمهور سوریه در پایان این مصاحبه ، انگلیس ، آمریکا و فرانسه را به حمایت از تروریسم در سوریه متهم کرد. متن کامل این مصاحبه در شبکه یوتیوب منتشر شده است.
منبع: alarabiya


هیچ نظری موجود نیست: