۱۶.۱۲.۹۱

ترکیه برای آتش بس با کرد‌ها دست به دامن آخوند‌ها شد.


بعد از کشتار وحشیانه کرد‌های ترکیه به وسیله دولت فاشیست و ترک این کشور، و بعد از شکنجه روحی‌ و جسمی‌ این مردم بیگناه تنها به جرم کرد بودن، و بعد از قربانی شدن بیش از ۶۰ هزار تن‌ کرد بیگناه تنها در ظرف ۳۰ سال مبارزه آنان با ترک‌های جنایت کار، اینک دولت ترکیه آنچنان درمانده گشته که برای آتش بس دست به دامان آخوند‌ها زده است.


نخست وزیر ترکیه قرار است با شخصیت‌های برجسته مذهبی و نظریه پردازان جنوب شرق این کشور دیدار کند تا حمایت آن‌ها را از روند صلح با پ.ک.ک بدست آورد.

به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه قرار است با این اشخاص به منظور پایان دادن به درگیری‌های چند دهه گذشته میان کردها با نیروهای امنیتی این کشور از طریق مذاکرات و سازش سیاسی دیدار و گفت وگو کند.


دولت ترکیه مذاکراتی را با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی به منظور پایان دادن به درگیرها که طی سه دهه گذشته ۶۰ هزار کشته بر جای گذاشته، ترتیب داده اند تا از طریق یک راه حل سیاسی به این کشمکش‌ها خاتمه دهند.

اردوغان که پیشتر با نمایندگان گروه‌های حقوق بشری و سازمان‌های غیر دولتی در جنوب شرق این کشور در خصوص گفت وگو برای انجام مذاکرات صلح دیدار کرده است، هم اکنون نیز قرار است با واعظان مسلمان کرد و رهبران عقیدتی که نفوذ قابل توجه‌ای در جنوب شرق و شرق ترکیه دارند، به منظور تبادل دیدگاه‌ها در خصوص روند مذاکرات صلح دیدار کند.

نخست وزیر ترکیه به عنوان بخشی از تلاش‌های خود قرار است تا با طبقات مختلف جامعه این کشور و در اقدامی برای متقاعد کردن آنها و دریافت تضمین در خصوص حمایت‌هایشان از سیاست‌های دولت آنکارا دیدار کند. این اقدام برای جلوگیری از درگیری‌های سیاسی در جریان انتخابات آتی محلی و سراسری که ظرف دو سال آتی در ترکیه برگزار می شود، صورت می گیرد.

برای این منظور اردوغان قرار است به استان "سرت"، واقع در جنوب شرق کشور و یکی از شهرهای مهم آن "تیلو" برود تا با اشخاص بانفوذ و شخصیت‌های مذهبی این استان دیدار کند.

دفتر نخست وزیری ترکیه همچنین گزارش داد که وی قرار است در دیدار با یکی از روحانیون برجسته این منطقه از آن‌ها بخواهد تا از مذاکرات مهم صلح حمایت کنند.

منبع: ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: