۲۵.۱۲.۹۱

جنتی، رئیس جمهور منتخب رهبری و کسی‌ که نظراتش به رهبر نزدیکتر است را بی‌سواد خواند.


آلت الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ارسال پیام احمدی‌نژاد پس از مرگ چاوز در خصوص رجعت وی اظهار کرد: پیامی که برای درگذشت چاوز ارسال شد بدعتی بود که گذاشته شد. بعضی‌ها موضوع رجعت را بیان کردند که‌ای کاش پیش از اینکه بخواهند چنین حرفی بزنند چهار کلام درس می خواندند و یک چیزی یاد می گرفتند سپس این موضوعات را مطرح می کردند.


وی با بیان اینکه مسئله رجعت یک موضوع نقلی است، افزود: این موضوع یک نشان دولتی نیست که به هر کسی بخواهید بدهید و به سینه‌اش بچسبانید بر فرض که چاوز خیلی خوب، مردم دار و به لحاظ سیاسی با ما هماهنگ اما او یک غیر مسلمان است، اگر هم مسلمان بود با چه دلیل و برهانی می گوییم رجعت می کند این موضوع درست نیست و امیدوارم تکرار نشود.

جنتی گفت: نمی دانم برخی از بیان چنین موضوعاتی چه اهدافی را دنبال می کنند، با این حرفی که درباره چاوز گفته شد علما و مراجع ناراحت شدند. این افراد نباید به همین راحتی هرحرفی را و هر عنوانی را که می خواهند بزنند و به کسی نسبت بدهند.

وی با اشاره به مسئله انتخابات و با بیان اینکه ممکن است تا پیش از انتخابات نتواند خطبه دیگری در نماز جمعه تهران بخواند ادامه داد: ۳۲-۳۳ سال است که انتخابات در کشور برگزار می شود و مردم همیشه در صحنه بوده اند . انتخابات در ایران آزادترین انتخابات است و مردمسالاری دینی در آن حاکم چرا که همه می توانند در انتخابات ثبت نام کنند، تایید صلاحیت بر اساس قانون صورت می گیرد و مردم به هر کسی که بخواهند رای می دهند.

آلت الله جنتی گفت: قطعا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده انتخاباتی می خواهیم که آرام، بر اساس انتخاب مردم و الگویی برای جهان باشد . رسانه‌ها هم باید در این راه کمک کنند. رسانه ملی نباید با کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند، این تبلیغ زودرس است که نباید انجام شود. سایر رسانه‌ها هم باید مردم را برای شرکت در انتخابات آماده کنند تا آگاهانه و هوشمندانه در این عرصه حضور یابند.

وی با انتقاد از موضوع تخریب چهره‌ها برای حضور در انتخابات با بیان اینکه بعضی‌ها از این تخریب‌ها نتایجی گرفتند تصریح کرد: تخریب اشخاص خلاف شرع، قانون و اخلاق است و هر کسی این کار را انجام بدهد صلاحیت برای هیچ پستی ندارد.

جنتی افزود: آیا آبروی افراد را بردن درست است؟ اختلاف درست کردن که بر مبنای فرمایشات رهبری خیانت به کشور است یک امر مذموم است و این توصیه رهبری باید در معرض دید افراد باشد تا بدانند این اقدامات نباید در کشور انجام بشود.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه باید آرامش در کشور حفظ شود تا مردم به جان یکدیگر نیفتند، از گرانی‌های کمرشکن انتقاد کرد و یادآور شد: نمی توانیم از افراد بی‌بضاعت غافل باشیم، امیدواریم در آینده وضعیت بهتر شود. البته گرانی‌ها عواملی داشته که یکی از آنها تحریم بوده است اما گویا عده‌ای می خواهند همه این موضوعات را به گردن تحریم‌ها بیندازند غافل از اینکه مدیریت غلط و سیاست‌های نادرست هم در کار بوده است و تحریم بخش اندکی از موضوع را شامل می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در موضوع گرانی‌ها نظارت کافی نیست باید جلوی گرانفروشی را گرفت و علاوه بر پلمپ مغازه‌های گرانفروش، افراد گرانفروش را مجازات کرد. همچنین در مبارزه با فساد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود اقدامی انجام نشد که اگر در این خصوص اقدامات لازم صورت می گرفت مشکلات امروز کمتر بود.

جنتی سپس با ادامه مزخرفاتی از این دست، دو خطبه را پایان داد.

هیچ نظری موجود نیست: