۲۱.۱۲.۹۱

نماینده مردم حاتای در مجلس ملی ترکیه اردوغان را افشا می‌کند. ۷۰ هزار تروریست از راه ترکیه به سوریه فرستاده شده‌اند.


به گزارش ایرنا، ادیب در گردهمایی بین المللی بحران سوریه با عنوان ˈناتوی جدید و جنگ خصوصی سازی شده، نمونه سوریهˈ که با شرکت اندیشمندان، کارشناسان روابط بین المللی، محافل علمی و سیاسی کشورهای منطقه در آنکارا برگزار شد ، این مطلب را عنوان کرد.

نماینده مردم حاتای در مجلس ملی ترکیه با تحلیل سود و زیان کشورش در ۶۱ سالی که از عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالیˈناتوˈ می گذرد، گفت: ناتو با داشتن بیشترین نیروی نظامی بار مالی و انسانی فوق ظرفیت‌های ترکیه بر دوش این کشور تحمیل کرد و هیچگاه اجازه نداد آنکارا از امکانات این سازمان در پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود استفاده کند که نمونه آن در عملیات سال ۱۹۷۴ قبرس مشاهده می شود.


وی گفت : افزون بر آن ناتو با ساختارهای غیرمشروعی همچون ˈگلادیوˈ، زمینه تشکیل دولت کرد در شمال عراق و کمک‌های تسلیحاتی به ˈپ.ک.کˈ ، درصدد مهندسی ساختار سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی منطقه برآمده است.

ادیب با تصریح اینکه همه دغدغه‌های غرب، دسترسی امن به منابع غنی نفتی منطقه است که ۷۵ درصد آن در همسایگی ترکیه قرار دارد، گفت: صدور دمکراسی و آزادی دستاویزی برای مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه است و جنگی که اکنون در سوریه جریان دارد، به یقین جدا از توطئه‌های امپریالیستها نیست.

این نماینده مجلس ترکیه با اشاره به این سخن ˈوینستون چرچیلˈ نخست وزیر وقت انگلیس که در سال ۱۹۳۶ میلادی گفته بود یک قطره نفت با ارزش تر از یک قطره خون است، گفت: این سخن آنچه را که امروز در خاورمیانه می گذرد، خلاصه می کند.

ˈ یعنی نگرش غرب هیچگاه تغییر نکرده است و تا به امروز ادامه داشت، که هدف تسلط بر منابع انرژی منطقه و تامین امنیت اسراییل به عنوان تنها هم پیمان غرب با تضعیف کشورهای منطقه است.ˈ

وی تصریح کرد: در این راستا از دو سال پیش ناتو به جای مداخله، درصدد تحریک سازمان‌های مدنی فعال در حوزه آزادی وحقوق برآمد، که با ایجاد ناآرامی و واگذاری ماموریت به یک کشور همسایه به عنوان پیمانکار فرعی با پیشقدمی ترکیه زمینه را برای مداخله در سوریه و تشکیل دولت دست نشانده در این کشور آغاز کرد.

او گفت:ترکیه به دنبال قبول این ماموریت،ˈکاسه داغ تر از آش ˈشده است ولی مقاومت دولت سوریه نشان دادکه سیاست هایˈ احمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه ترکیه با برخورد به دیوارهای سوریه به دریای مدیترانه ریخته شده است. این قانونگذار ترکیه ادامه داد: مردم سوریه وارد بازی امپریالیست‌ها نشدند و مقاومت پیشه کردند و اکنون همه به خوبی آگاه هستند افرادی که علیه رژیم سوریه می جنگند،سوری نیستند. بلکه ۷۰ هزار تروریست خارجی هستند که از ۲۳ کشور به سوریه منتقل شده اند.

ادیب با اشاره به نوشتار برخی رسانه‌های غربی که طرح امپریالیستها در سوریه شکست خورد گفت:همه آگاه هستندکه دربحران سوریه هیچگاه هدف دمکراسی و آزادی برای سوری‌ها نبوده و نیست.

وی اظهارداشت: سوری‌ها از آگاهی لازم برخوردار هستند و هر روز بر مقاومت خود درقبال این توطئه می افزایند.آنها می دانند کسانی که علیه دولت می جنگند مزدوران صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها هستند.

این نماینده مجلس ترکیه با اشاره به اینکه آمریکا و ناتو به این نتیجه رسیده اند که در اجرای طرح اصلی خود در سوریه شکست خورده اند طرح دوم را به اجرا گذاشته اند که شامل تشکیل دولت کرد در شمال و طولانی کردن جنگ داخلی در سوریه، تضیف و بی‌ثباتی کشورهای منطقه و پاکسازی سازمانهای افراطی است.

وی گفت: به رغم تلاشهای گسترده غربی‌ها بعد از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ ، آنها تاکنون نتوانسته اند سازمان‌های تندرو را از بین ببرند،اکنون آنان افراد این سازمان‌ها را وارد جنگ در سوریه کرده اند.

ادیب با اشاره به صدور فتوای جهاد علیه ˈبشار اسدˈ از سوی وهابیون در قطر و عربستان گفت: با این فتاوی و حمایت مالی کشورهای مرتجع حدود ۷۰ هزار تروریست جمع آوری شد.

وی ادامه داد:این افراد ازخاک ترکیه باحمایت دولت حزب حاکم در این کشور وارد سوریه شده اندکه رسانه‌های بین المللی از کشته شدن دو سوم این نیروها درسوریه خبر دادند درحالی که تعدادکشته شدگان بسیار بیشتر از این رقم است.

هیچ نظری موجود نیست: