۱۳.۱۲.۹۱

احمدی‌نژاد در روز‌های پایانی، یادش آمده که شبکه تلویزیونی کم دارد.


احمدی نژاد، با اشاره به اصل ٤٤ قانون اساسی کشور که بر فعالیت بخش خصوصی تأکید دارد، خواستار راه‌اندازی "شبکه‌های کابلی" شده است.
احمدی نژاد، این درخواست را صبح شنبه در مراسم افتتاحیه شبکه‌های تلویزیونی "سلامت" و "تماشا" در تهران مطرح کرد .

با افتتاح این دو شبکه، تلویزیون ایران دارای ٢٠ شبکه سراسری، بغیر از شبکه‌های استانی شده است.


شبکه های رادیویی و تلویزیونی در ایران زیر نظر خامنه ای- رهبر جمهوری اسلامی ، اداره می شود و رئیس سازمان صدا و سیما را نیز وی منصوب می کند.

احمدی نژاد، امروز در سخنرانی خود گفت: «در اصل ٤٤، بنگاه‌های بزرگ به مردم واگذار شد اما زیر نظر دولت و الان نیز می‌توان "شبکه‌های کابلی" راه‌اندازی کرد.»

وی اضافه کرد که این شبکه‌های خصوصی می توانند «سریال‌هایی را که مورد تأیید صداوسیما است پخش کنند.»

احمدی نژاد تأکید کرد که صداوسیما باید بر «کارهای تحلیلی‌تر متمرکزشود.»

اما درخواست تأسیس تلویزیون خصوصی از سوی احمدی نژاد در حالی است که پیشتر در زمان دولت محمد خاتمی، اصلاح طلبان خواستار تأسیس تلویزیون خصوصی یا تلویزیونی زیر نظر وزارت ارشاد شده بودند.

همچنین پیشتر مهدی کروبی، یکی از منتقدان  خامنه ای که اکنون در حصر خانگی به سر می برد، گفته بود که قصد دارد تلویزیونی ماهواره ای تأسیس کند.

همچنین درخواست تأسیس تلویزیون خصوصی از سوی محمود احمدی نژاد در حالی مطرح می شود که اخیرا تلویزیون ایران پخش زنده نشست خبری وی با خبرنگاران رسانه‌های ایران را نابهنگام قطع و پس از مدتی به صورت ضبط شده آن را پخش کرد؛ این اقدام تلویزیون ایران موجب خشم طرفداران احمدی نژاد و همچنین اعتراض رسمی دولت شد.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به انتخابات حساس ریاست جمهوری در ایران که تا سه ماه دیگر برگزار خواهد شد، احمدی نژاد از فعالیت تلویزیون ایران علیه نامزد مورد نظر دولت، در هراس است؛ امری که در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری در ایران کاملاً برعکس بود و تلویزیون ایران به طور محسوس از احمدی نژاد حمایت می کرد.

منبع: rfi

هیچ نظری موجود نیست: