۲۲.۱۲.۹۱

در یک اقدام غیر بشری، امارات شیعیان را اخرج می‌کند.


مقامات اماراتی اخراج هزاران شیعه از این کشور را آغاز کرده اند.به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه عراقی نهرین نت این اقدام با مشورت کارشناسان امنیتی اسرائیل که در قالب شرکت امنیتی با ابوظبی قرارداد بسته اند، صورت می گیرد. افسران بازنشسته موساد در این شرکت فعالیت می کنند.


این گزارش می افزاید: منابع مطلع در امارات می گویند که مقامات این کشور از ماه پیش اخراج هزاران نفر از شیعیان پاکستانی، عراقی، لبنانی و افغانی مقیم این کشور را آغاز کرده و اقدامات خود درباره پایان دادن به قراردادهای اقامت و اشتغال هزاران نفر از آنها را افزایش داده اند.

این منابع به نهرین نت گفتند: بیش از یک ماه است که مقامات امنیتی در وزارت کشور امارات نام بیش از ۳۰هزار شیعه مقیم این کشور را در لیست اخراجی‌ها قرار داده اند که در میان این افراد شیعیانی از عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان و هند وجود دارد. امارات سیاست دشمنی با شیعیان را افزایش داده به خصوص پیشنهاد کارکنان عالی رتبه شرکت‌های امنیتی اسرائیلی مبنی بر مقابله با ایران در همه زمینه‌ها از جمله اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را مدنظر قرار داده اند. از جمله پیشنهادات اسرائیلی‌ها اجرای سیاست پاکسازی امارات از شیعیان است.

کارشناسان امنیتی اسرائیلی مدعی اند شیعیان مقیم امارات با وجود آنکه از ملیت‌های مختلف هستند، ولی از نظر راهبردی با ایران ارتباط دارند و باید از دست آنها راحت شد.

مقامات امارات اجرای این پیشنهاد را در مورد شیعیانی از عراق، لبنان و سوریه در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ شروع کرده و هزاران شیعه را که بیشتر آنان از عراق و لبنان بودند، از این کشور اخراج کردند اما اکنون این طرح شامل تعداد بیشتری از شیعیان از جمله شیعیان افغانستان، پاکستان و هند و برخی ملیت‌های آفریقایی شده است.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: