۳.۱۱.۹۱

تروریست‌ها با خودروهای دولتی برای عملیات فرستاده شدند


تروریست هایی که در هفته گذشته و در جنوب شرقی الجزایر صد‌ها تن‌ را به گروگان گرفتند، از لیبی با خودروهای دولتی دارای پلاک اداری لیبی وارد الجزایر شدند و در پاسگاه کنترل مرزی مورد بازرسی قرار نگرفتند. روز دوشنبه آژانس الجزایری TSA با استناد به منابع نیروهای امنیتی این مطلب را گزارش داد.


تروریست‌ها در تاریخ ۱۶ ژانویه با چهار خودروی دولتی از مرز لیبی عبور کردند. این خودروها سرویس گمرکی، سرویس امنیت، یک خودروی اداری و یک خودروی غیر نظامی بودند. نگهبانان مرزی لیبی فکر کردند که افراد از مقامات دولت لیبی سوار خودروها بودند و آنها را بازرسی نکردند. به گزارش TSA، پس از حمله به معدن گاز، سرویس مرزبانی مقامات لیبی را استیضاح کرد که آیا نمایندگان دولت واقعا از مرز عبور کردند و از طریق جاده به سمت الجزایر حرکت کردند یا نه.

حدود ۴۰ شبه نظامی مسلح به مجتمع گاز در شهر عین امناس، محل کار و اقامت صدها تن‌ از متخصصان الجزایری و خارجی حمله کردند. در نتیجه عملیات نظامی نیروهای ویژه الجزایری ۶۸۵ شهروند الجزایر و ۱۰۷ متخصص خارجی آزاد شدند. تمام تروریست‌ها کشته یا دستگیر شدند. با توجه به اطلاعات اولیه، ۵۷ گروگان نیز کشته شدند.

منبع: صدای روسیه

چگونه است که کنترل لیبی‌ به طور غیر مستقیم دست ارتش فرانسه است و بعد تروریست‌ها با خودروهای دولتی برای عملیات فرستاده میشوند؟

هیچ نظری موجود نیست: