۱۲.۱۱.۹۱

انقلاب غیر ضروری


محمد نوری زاد که تا اواسط دهه ۸۰ از حامیان سرسخت علی خامنه ای و افرادی مانند محمدتقی مصباح یزدی و احمد جنتی بود، نوشته های زیادی در روزنامه کیهان علیه جناح اصلاح طلب و چهره های مختلف این جریان مینوشت.


او همچنین نویسندگی و کارگردانی چند فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را برعهده داشته و مدتی همکار مرتضی آوینی در برنامه "روایت فتح" و مجری این برنامه بود.

نوری زاد بگفته خودش پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ و مشاهده سرکوب خشونتبار مردم توسط نیروهای حکومت، تغییر کرد و بیکی از مخالفان نظام و حامیان جنبش سبز تبدیل شد. (جناح انگلیسی که اکثر آنان پانترک های دشمن ایران و ایرانیانند)

او ازآن هنگام تاکنون چند بار بزندان افتاده و اغلب پس از اعتصاب غذا آزاد شده است. وی چند روز پیش در مصاحبه ای بعلت همراهی با حکومت جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته، از مردم ایران پوزش خواست و ابراز شرمندگی کرد.

نوریزاد در نوشته اخیر خود افزوده که اگر انقلاب نمیشد "روحانیان و اساساً نظام حوزه ها حتماً از امروز مقبول تر و با آبروتر بودند" و دراینصورت "برای نخستین بار دست روحانیان در تاریخ بخون مردم آلوده نمیشد و ساحت آنان بدزدی و دروغ و ترویج ریاکاری و برآوردن آدمهای کودن نمیآلود!!!"

این منتقد رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفته که "انقلاب مردم را از خدا راند" و افزوده که سقوط حکومت پهلوی در سال ۵۷ "مردم را بسمت نفرتی ناگزیر از مقدسات و مذهب هدایت کرد و آنچه را که باقی گذاشت پوسته ای پوک و آذین شده بشعارهای پوک و سطحی مذهبی است."

او در بخش دیگری افزوده که اگر انقلاب ۱۳۵۷ رخ نمی داد "سطح صنعت ما با عنایت به شتابی که تا سال ۵۷ گرفته بود، ایران را در تراز کشورهایی چون کره جنوبی و حتماً برتر از ترکیه فعلی قرار می داد!!!" (یاد آوری میشود در زمان محمد رضا شاه , ایران از نظر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در دنیا کم نظیرو یا بینظیر بود و اینکه ایران را با ترکیه و کره جنوبی که در آنزمان خدماتگذار ایرانیان بودند , و امروزه مانند دوران دهه ۵۰ ایران روزگار میگذراند( از نظررفاه اجتماعی و نه تکنولوژی نوین که در زمان محمد رضا شاه خبری از آن نبود ), مقایسه شود, یا از حماقت و نادانی است و یا از روی غرض و مرض که اینکار طبق معمول از نوچه های تیپا خورده و کارگزاران -جمهوری اسلامی ساخت غرب- برمیآید و بس.)

نوریزاد دراین خصوص افزوده که با ساقط نشدن حکومت پهلوی، "صنایع نظامی ما با همه وابستگی اش به آمریکا، کیفیت مطلوب تری می داشت. حداقل این که از صنایع کم کیفیت چینی و کره ای (شمالی) برتر بود."

او با نفی ادعای مسئولان حکومتی درباره "استقلال" ایران پس از انقلاب، نوشته است: "استعمار یعنی چه؟ این بلایی که روسها برسر ما باریده اند مگر آیا استعمارنیست؟ مگر روسها ما را کم دوشیده اند و چیزی درکاسه گدایی و بی کیاستی ما ننهاده اند؟"

این منتقد حکومت در پایان نوشته خود، تصریح کرده است: "افسوس که ما انقلابیون از نعمت عقل، بهره فراوانی نداشتیم و با انقلابی غیر ضروری، بخت مهیا و عنقریب خود را تاراندیم. جوری که هم خود را و سرمایه های خود را تباه کردیم و هم اعتبار خدا و دین خدا را در این ملک فروکاستیم."
عذرخواهی انقلابیون

در سال های اخیر برخی از چهره های سرشناس گروه های اصلاح طلب در ایران که در انقلاب ۱۳۵۷ نقش داشتند، یا از نقش خود در این انقلاب عذرخواهی کرده و یا حوادث پس از آن را به باد انتقاد گرفته اند.

احمد صدر حاج سیدجوادی، عضو شورای انقلاب، وزیر دادگستری در زمان دولت موقت مهدی بازرگان، از نویسندگان پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی و از اعضای قدیمی نهضت آزادی ایران، از شاخص ترین این افراد است که بهمن ماه سال گذشته با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به مردم ایران، به عنوان "یکی از افرادی که در تاسیس نظام و مدیریت انقلاب نقشی ایفا کرده‌" از آنها پوزش خواست.

او در آن نامه به خاطر "خسارات مادی و معنوی که از رهگذار عملکرد و سیاست‌گذاری‌های مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، طی بیش از سه دهه حکمرانی به مردم و کشور تحمیل شده" ابراز تاسف کرد.

سیدمصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی که در دولت محمد خاتمی، معاون سیاسی وزیر کشور بود نیز پیش از این در نامه ای به نقض گسترده حقوق شهروندان، منتقدان و مخالفان در دهه ۶۰ که دوران رهبری روح الله خمینی بود، اذعان کرد.


منبع: سایت روز ۱۸۱۳

هیچ نظری موجود نیست: