۲۴.۱۰.۹۱

چند جمله از حرف‌های محمود در روز گرامیداشت امیر کبیر


هر چند این به اصطلاح گرامیداشت و سخنرانی احمدی‌نژاد، تن‌ امیر کبیر را در خاک میلرزاند، ولی‌ به هر حال این مراسم با حضور احمدی‌نژاد انجام شد که گوشه‌ای از حرف‌های او به شرح زیر است:

"من یقین دارم هرکس تحت هر عنوان و منصبی تصور کند که می‌تواند شرایط دوران امیرکبیر را بر ملت ایران تحمیل کند، سخت در اشتباه است و بزودی متوجه اشتباه خود می‌شود.


احمدی‌نژاد گفت: امروز اقیانوس عظیم ملت ایران به تلاطم درآمده و همه آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد حتی اگر این آلودگی‌ها خیلی بزرگ به نظر بیاید و حتی اگر درون ملت و سیستم حکومتی باشد. محمود احمدی‌نژاد با حضور در گرامیداشت امیرکبیر که در تالار وحدت و به همت سازمان میراث فرهنگی برگزار شده بود، عنوان کرد: از خدا سپاسگزارم که این توفیق را به من عنایت کرد تا در مراسمی که به نام قهرمان ملت ایران ثبت شده است، حضور داشته باشم. امروز هنرمندان ما در وصف امیرکبیر جملات زیبایی را بیان کرده‌اند. آنچه برای من باقی مانده است عرض ارادت به ملت ایران است آن هم به روش خودم.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که اگر امروز نقش تمدن‌آفرینی ملت ایران را از صحنه جهان برداریم چیز قابل ملاحظه‌ای از تمدن باقی نخواهند ماند گفت: ملت ایران به لحاظ انسانی یگانه است چراکه تاریخ این کشور در هر عرصه‌ای در اوج بوده و تربیت دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان و شیوه زندگانی بار‌ها قله‌ها را فتح کرده است. احمدی‌نژاد طبیعت کشور ایران را منحصربه‌فرد خواند و عنوان کرد: در این کشور همه ذخایر و معادن و زیبایی‌های طبیعی برای ساخت زندگی سعادتمند گرد هم چیده شده است اما زمانی که همه خوبی‌ها دور هم جمع شود، آفت دشمنی‌ها شکل می‌گیرد.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که پر فراز و نشیب‌ترین تاریخ یک ملت متعلق به ملت ایران است، تصریح کرد: همواره دو عامل در این میان موجب عزت، سرافرازی و تداوم حرکت کمالی ملت ایران بوده است. اول این‌که روح‌جمعی ملت ایران در حضور آن‌ها در صحنه‌های تصمیم و اراده در هر مقطعی از تاریخ به پیشبرد کشور کمک کرده است. وی افزود: روح‌جمعی ملت ایران هرگاه رو به خاموشی رفته است اعتماد به نفس ملی نیز خدشه‌دار شده و مقاطعی از ورود به صحنه‌های اشک‌بار تاریخ ملت ایران را رقم زده است.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که عامل دوم عزت و سرافرازی ملت ایران وجود حاکمان و مدیران صالح طی این سال‌ها بوده است عنوان کرد: هرگاه مدیران صالح از متن مردم و با باور به موجودیت عظیم ملت ایران حاکمیت را به دست گرفته‌اند فرصت تعالی و کمال برای ملت و به طور کلی برای بشریت فراهم شده است اما هرگاه یکی از این دو عامل متزلزل شده است، مصیبت‌ها آغاز شده است.
احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که دشمنان و بدخواهان ملت همواره این دو عامل را هدف گرفته‌اند، اظهار داشت: چندین بار کشورمان از سوی بدخواهان اشغال شده است و طراحی‌های تاریخی برای تحقیر ملت ایران صورت گرفته است. همه این‌ها نه تنها از سوی دشمن خارجی بلکه از سوی افراد نادان داخلی پیگیری شده است. بنابراین در مقاطعی روح‌جمعی تضعیف شده اما حاکمان شجاع و هوشمند کاروان ملت ایران را به سمت قله‌ها هدایت کرده و مقابل هجمه‌ها و دشمنی‌ها ایستاده‌اند تا ملت به پیروزی برسد.
رئیس دولت با تاکید بر این‌که در طول تاریخ فرزندان ملت ایران علیه همه بدخواهان قیام کرده‌اند گفت: آینده باید دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را تحلیل کند. من تاریخدان نیستم اما تا حدی می‌دانم که دوره دفاع مقدس همه بدخواهان برای شکستن این سرزمین جمع شده‌اند اما ملت هوشمند همواره در صحنه بوده‌اند و روح‌جمعی آن‌ها بیدار و آگاه بود بنابراین دشمن در این مقاطع نیز نتوانست کار چندانی از پیش ببرد. وی با تاکید بر این‌که تلخ‌ترین مقاطع تاریخ زمانی است که ملت صحنه‌ها را ترک کرده‌اند یادآور شد: در این دوره فقر و ناامیدی در کشور تحمیل شد و حاکمان نیز ناصالح بوده‌اند. اگرچه در این مقاطع نیز قهرمانانی به پا خاسته و ستارگانی طلوع کرده‌اند اما به دست دشمنان بیگانه و داخلی درهم شکسته شده است. یکی از مقاطع نیز دورانی است که شهید امیرکبیر برای عزت و سرافرازی ملت ایران تلاش کرد.
وی همچنین تصریح کرد: در دوران امیرکبیر بخش وسیعی از کشور درگیر جنگ‌ها شده بود و ملت در شرایط روحی بدی به سر می‌برد در همین حال دشمن بیگانه نیز در داخل بر مقدرات کشور حاکم شده بود به‌گونه‌ای که سردمداران حکومت برای دفاع از خود به پرچم بیگانه متکی می‌شدند. ملت مظلوم ایران نیز در این شرایط خارج از صحنه به سر می‌برد علاوه بر این سران حکومت نیز در برابر ملت دیکتاتوری خشن و در مقابل بیگانگان تسلیم بودند.
احمدی‌نژاد افزود: بی‌کفایت‌ترین مردان تاریخ در کشورمان حاکم شده‌ بودند. بخش وسیعی از دنیا شامل پیشرفت بود. در این شرایط مردی به‌نام میرزا امیرخان امیرکبیر به پا خواست که از دل ملت و مومن به توانمندی‌های ملت بود و باید همزمان در پنج جبهه می‌جنگید اما خود را ملزم به دفاع حقوق ملت در برابر استبداد دشمن بیگانه می‌دید.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که امیرکبیر طی سه سال و چند ماه صدارت کارهای مهمی انجام داد عنوان کرد: وی توانست بازار را کنترل کند، امنیت برقرار کرده، ارتش را بازسازی، سیستم آبیاری را تاسیس و نیروی دریایی را تا حدی پایه‌گذاری کند. من معتقدم امیرکبیر حرکتی را آغاز کرد و اگر ادامه می‌یافت هم‌اکنون ما ۵۰ سال جلو‌تر از دشمنان خود بودیم."

هیچ نظری موجود نیست: