۲۲.۱۰.۹۱

ترکیه رهبران کرد مخالف مذاکره و خلع سلاح کرد‌ها را در پاریس ترور کرد.


چرچیل نخست وزیر سابق و سیاست مدار مکّار انگلیس می‌گوید: شناخت عوامل پشت پردهِ درگیر در هر بحران سیاسی بسیار ساده است، کافی‌ است بدانی‌ چه کسانی‌ از آن سود میبرند.

ترکیه با تحت فشار قرار دادن اوجالان که در زندان و در چنگال اوست سعی‌ در فریب کرد‌ها که تا کنون صد ها هزار تن‌ از آنان را به خاک و خون کشیده است دارد.


ترکیه در صد سال اخیر چیزی نزدیک به یک میلیون کرد را به وضع فجیع، از تبعید تا اعدام، از بمباران هوایی تا استفاده از سلاح‌های شیمیایی به قتل رسانده است، تنها به این دلیل که آنها کرد بوده اند.

ترکیه فقط ۶۰ هزار تن‌ کرد را در ۱۰ سال اخیر به قتل رسانده تنها به دلیل یک خواست انسانی‌ آنها، یعنی‌ حق زندگی‌ و به رسمیت شناخته شدنشان به عنوان انسان!

کرد‌ها که ۳۳ درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل میدهند از دولت فاشیست و جنایت کار ترکیه خواسته اند که آنان را کرد بنامد و نه "بز کوهی" و ترک‌های نژاد پرست، یک میلیون کرد را میکشند چون این یک خواسته از نظر آنان زیاد است، و کرد اصولاً از نظر آنان "انسان" شمرده نمی‌شود.

امروز که کرد‌های به جان رسیده، برای بقا و موجودیتشان، و برای اینکه از طرف ترک‌های عثمانی دوباره قتل عام نشوند، دست به اسلحه برده و می‌جنگند، و ترک‌های فاشیست عثمانی را که با جمعیتی زیر ۲۰ میلیون از جمعیت ۷۰ میلیونی ترکیه ولی‌ با بردن سهمی بیش از ۱۰۰ درصد از آن کشور و با به انحصار درآورده همه چیز برای خود، تحت فشار قرار داده اند،
دولت فاشیست و جنایت کار ترکیه اوضاع را نامناسب تشخیص داده و می‌بیند که با کشتار به جایی‌ نمیرسد، پس این بار با فریب و حیله رهبران کرد مخالف این مذاکرات را در پاریس به ناجوانمردی و یا روش ترکی‌، ترور می‌کند، اوجالان را در زندان با شکنجه تحت فشار قرار میدهد، پیش از این هم با کمک اتحادیه اروپا تعداد زیادی از رهبران کرد‌ها در هلند دستگیر میشوند و به ترکیه تحویل داده میشوند، یعنی‌ ترکیه با توسل به هر وسیله و روش غیر انسانی‌، سعی‌ در شکستن مقاومت کرد‌ها و تحمیل خواست و ارادهٔ خود، در جهت به زیر کشیدن کرد‌ها و بردگی مجدد آنان را دارد. ترکیه سعی‌ در خلع سلاح اکراد دارد، چرا که از بهار کردی که در راه است به شدت در هراس میباشد،

و کرد‌ها بایستی‌ از عمل کرد ترکیه در رابطه با دوستانش، و اینکه چگونه خنجر را تا دسته در پشت دوستان صمیمی‌ و جان در یک قالب خویش، بشار اسد، قذافی و اسرائیل فرو کرد و عدم پایبندی او در پیمان‌هایی‌ که داشته است درس بگیرند و به هیچ وجهی زیر بار مذاکره و پیمان با دولتی که در عمل نشان داده به هیچ یک از اصول اخلاقی‌ پایبندی ندارد، نروند. 




شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد یکی از اعضای ارشد و پایه گذاران پ ک ک به همراه دو تن‌ دیگر در پاریس کشته شدند.
کریستیان فریزر خبرنگار این شبکه تلویزیونی از پاریس گزارش داد:این سه نفر از اعضای شناخته شده گروه پ ک ک بوده اند.

کشته شدن آنها سبب نگرانی زیادی در بین اعضای پ ک ک شده است و قرار از مراسم بزرگداشت به طور گسترده در ترکیه برگزار شود.
رئیس انستیتوی کرد در پاریس گفت که اطلاعات زیادی درباره عوامل این ترور در اختیار ندارد ولی مطمئن است که آنها دیروز وارد ساختمان این انستیتو شده اند وبه این حادثه خیلی مشکوک است زیرا مقادیر خون در بیرون ساختمانی که این سه نفر در درون آن کشته شدند پیدا شده و از طرف دیگر در درون ساختمان هیچ علامتی از کشمکش مشاهده نشده است و به نظر می رسد آنها با فردی ملاقات کرده اند که با آنها آشنا بوده و می خواسته اطلاعاتی درباره مذاکرات صلح در ترکیه دریافت کند. در بین کشته شدگان سکینه جانسز یکی از کشته شدگان عضو ارشد پ ک ک و از پایه گذاران آن بوده است و به نظر می رسد وی هدف اصلی این ترور بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: