۱۹.۱۰.۹۱

افزایش صادرات شتر جمازه و خرما به کشورهای حاشیه خلیج پارس


آخوند‌های عرب پرست همهٔ هم و غم خود را معطوف این کردند که به اعراب حاشیه نشین خلیج پارس، بیشتر از این خوش بگذرد و در این راستا اگر همه صنایع ایران هم نابود شود مهم نیست، مهم صنعت پرورش شتر و خرمایی است که به شیخ نشین‌های حاشیه خلیج پارس صادر میشود که روز به روز با شکوفایی بیشتری رو به رو میگردد.


 یعنی‌ اگر شکر تولیدی ایران که بهترین شکر دنیا بود از بین میرود اگر چای و برنج ایران که بینظیر است به پایین‌ترین درصد تولید خود می‌رسد اگر زمین‌های حاصلخیز ایران که میتواند گندم داخل کشور را تامین کند و مردم ایران را از شر گندم‌های آزمایشگاهی آمریکا که باعث بروز هزاران بیماری ناشناخته ژنتیکی در بین مردم میشود، برهاند، و این زمین‌ها بجای کاشت گندم، در چنگ سپاه مخوف و غیر ایرانی‌ پاسداران قرار می‌گیرد و تبدیل به شهرک‌هایی‌ نظیر شهرک‌های زشت و بیقواره و بدون برنامه ریزی و طرح مناسب فلسطینی میشود، همه اینها مهم نیست، مهم صادرات خرما و شترو مورد علاقه اعراب است که میبایستی پابرجا بماند.

نخستین محموله صادراتی شتر جاسک امروز از گمرک این شهرستان بارگیری شد . رئیس گمرک جاسک گفت : این محموله شامل ۸۰ شتر از نوع جمازه به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۴ میلیون ریال است که به کشور امارات عربی متحده صادر شد . شتر جمازه یا پرنده ، نژاد بومی هرمزگان ، شتر تندرو است که درکشورهای حاشیه خلیج فارس برای سوارکاری طرفداران زیادی دارد . آقای جمالی افزود : پارسال ۱۱۰ شتر به ارزش ۳ میلیارد ریال به کشور امارات عربی متحده صادر شد. هرمزگان بیش از۲۰ هزار نفر شتر داردکه زیستگاه بیش از نیمی از آنها در بیابانهای شهرستانهای جاسک و سیریک است . هرمزگان با تولید سالانه ۵۰۰ تن گوشت و ۵ تن شیر شتر پس از استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان و یزد رتبه چهارم جمعیت و تولید را در کشور دارد.


همچنین به گزارش مرکز خبر خلیج پارس، صادرات کالا از گمرک سیریک پارسال ۴۰ درصد نسبت به سال ۸۹ بیشتر بود .

از گمرک شهرستان سیریک تنها شتر جمازه و خرما صادر می شود .

مدیر گمرک بندر سیریک گفت : پارسال ۱۶۰ نفر شتر و ۴۶۷ تن خرما به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از این گمرک به امارات عربی متحده صادر شد .

آقای قنبری افزود : در صورت بهره برداری از اسکله چند منظوره شهرستان سیریک امکان صادر کردن کالاهای غیر نفتی از جمله تره بار ، خشک بار و مصالح ساختمانی نیز فراهم می شود .

مرحله نخست اسکله چند منظوره سیریک مرداد ۸۸ به بهره برداری رسید .

شبانی فرماندار سیریک گفت : برای ساخت مرحله دوم این اسکله و بهره برداری کامل از آن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

مرحله دوم اسکله چند منظوره سیریک در ۱۰۰ هکتار زمین ، لایروبی و ساخت باسکول ، سوله ، انبار ، سایبان ، آتش نشانی ، تاسیسات ساختمانی و اداری است .

مرحله نخست این اسکله ، ساخت موج شکن و حوضچه ۳۴ هکتاری بود .

اسکله چند منظوره سیریک بزرگترین اسکله در شرق هرمزگان است .












هیچ نظری موجود نیست: