۶.۱۱.۹۱

حمله زورگیر‌های رژیم تحت عنوان موتور سوارهای ناشناس به فاطمه خردمند و فرزندش متین

بنا بر گزارشات رسیده ؛ روز گذشته خانم فاطمه خردمند و فرزندش متین ، خبرنگار، فعال جنبش سبز، دانش آموخته رشته روزنامه نگاری و از فعالان ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ؛ مورد حمله نیروهای ناشناس قرار گرفت

همسر وی , مسعود لواسانی در تشریح این ماجرا در صفحه فیس بوک خود نوشت : غروب امروز در یکی از کوچه های نزدیک میدان شهدای تهران فاطمه و متین از سوی دو موتور سوار ناشناس مورد حمله و ضرب و شتم شدید قرار می گیرند و سریع متواری می شوند.



وی در این گزارش نوشت :موتور سواری که در حال حرکت در کوچه بود وارد پیاده رو شده و فاطمه را مورد ضرب و شتم قرار داد
وی ضمن انتشار تصویری از همسرش ادامه داد : همانطور که می بینید شدت حمله به فاطمه به قدری شدید بوده که تمام صورت و زیر گردن وی به شدت زخم شده است
در این ماجرا متین به قدری ترسیده بود که به کوچه ای فرار کرده است و مردم رهگذر وی را پیدا می کنند
در همان زمان مردم و رهگذرانی که در صحنه حضور داشتند با فوریت های پلیسی 110 تماس می گیرند ولی تا یک ساعت نیروی انتظامی در صحنه حاضر نمی شود.
فاطمه و متین به قدری از این حمله شوکه شده شده اند که تعریف کردن آن برای شان دشوار است.
گفتنی است آقای لواسانی از جمله خبرنگارانی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) و پیامدهای آن او به تهیه و انتشار گزارش هایی از اعتراض‌های خیابانی می پرداخت. این موضوع سبب پرونده سازی علیه وی شد که نهایتا در شامگاه ۴ مهر ۱۳۸۸ نیروهای قرارگاه ثارالله سپاه با مراجعه به منزل وی، او را بازداشت و به بازداشتگاه دو الف سپاه در زندان اوین منتقل کردند.

وی نهایتا در دادگاه بدوی از سوی نماینده دادستان به دلیل نگارش گزارشی از رویدادهای ۳۰ خرداد۱۳۸۸ با عنوان «فاجعه در میدان انقلاب» و به شبکه سازی برای سازماندهی راهپیمایی روز قدس در ایران (۱۳۸۸) متهم و با رای قاضی پیر عباسی رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال و نیم حبس تعزیری و محرومیت مادام العمر از روزنامه نگاری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر شعبه ۵۴ استان تهران به این شکل تائید شد: شش سال حبس تعزیری و محرومیت ۱۰ ساله از کار مطبوعاتی

فاطمه خردمند همسر آقای لواسانی نیز پیشتر و در راستای فشار و آزار به این خانواده ؛ در ۱۸ دی ۱۳۹۰ از سوی وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آن زمان لواسانی در خصوص دلیل بازداشت همسرش با اشاره به اینکه فاطمه خردمند هیچ فعالیت سیاسی نداشته است، گفت: “وقتی از آقایان پرسیدم، گفتند ارتباطش با خانواده زندانیان دلیل بازداشتش است. در حالیکه فاطمه با این خانواده‌ها در دوران بازداشت من در دادستانی و جاهای مختلف آشنا شده بود و این ارتباط دوستانه است. همسرم “ حتی در جریان بازداشت من با هیچ رسانه ای مصاحبه‌ای انجام نداد.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: