۲۴.۱۰.۹۱

اردوغان دروغ می‌گوید


اخیراً تعدادی از افسران سرویس اطلاعاتی ترکیه «میت» با دستور مستقیم «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه با «عبدالله اوجالان» رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه دیدار کردند که در آن دیدار وعده‌های زیادی به کُردها داده شده است.


عبدالله اوجالان از ۱۴ فوریه سال ۱۹۹۹ دوران حبس ابد خود را در جزیره خالی از سکنه «ایمرالی» در نزدیکی استانبول می گذراند و این دیدار نیز نیز در ایمرالی برگزار شده است.

در همین رابطه یکی از اعضای «پ. ک.ک» که بدلیل مسائل امنیتی نخواست نامش فاش شود، گفت: افسران اطلاعاتی ترکیه در این دیدار از طرف رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پیغام مهمی به اوجالان اعلام کردند.
این عضو پ.ک.ک افزود: افسران ترکیه بطور مستقیم اعلام کرده اند که اردوغان با تشکیل دولت مستقل کُرد در جنوب شرق ترکیه هیچ مشکلی ندارد و این اجازه را صادر کرده است.


وی همچنیین تصریح کرد: افسران ترکیه همچنین تاکید کرده اند که با اعطای استقلال به کردها در سوریه و مستقل بودن حکومت کردها در عراق، مشکل ما کردهای ایران است و شما و پ.ک.ک باید تکلیف خودتان را با کردهای ایران روشن کنید و از نظر ترکیه این موضوع حل شده است و ما به شما اجازه می دهیم دولت مستقل کردی در جنوب شرق ترکیه تشکیل دهید.

این عضو پ.ک.ک افزود: مدتی است آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها اردوغان را تحت فشار قرار داده اند تا کردها را علیه ایران بسیج کنند چرا که انها به این نتیجه رسیده اند تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌فایده بوده و تنها کشوری که در منطقه با وجود اقلیت‌های مختلف از امنیت برخوردار است، ایران است و باید امنیت ایران را برهم زد.

وی گفت: اردوغان در حقیقت ماموریت دارد بر اساس دیکته آمریکا و اسرائیل کُردها را علیه ایران وارد جنگ کند و قصد دارد از نیروهای پ.ک.ک برای رسیدن به این هدف استفاده کند حال آنکه ظاهرا فراموش کرده نیروهای پ.ک.ک در چند سال اخیر قربانی سیاست‌های اردوغان و دولت ترکیه شده اند.

این عضو پ.ک.ک در ادامه همچنان با تاکید بر اینکه بعید است «پ.ک.ک» تن به چنین توطئه‌ای بدهد، گفت ما شهروند ترکیه هستیم و موضوع کُردها در ترکیه اولویت اول پ.ک.ک می باشد، کردهای ترکیه در حال حاضر در ظلم مضاعف به سر می برند و ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده ایم که کُردهای ایران در رفاه و پیشرفت‌های خوبی رسیده اند.

اردوغان در اسلو نیز با کردها مذاکره کرد اما عمل نکرد

وی گفت: ۲ سال پیش نیز در اسلو اردوغان و دولت ترکیه با دفتر پ.ک.ک مذاکره کردند و از اقدامات دولت ترکیه برای ایجاد تغییرات در قبال ملت کرد در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خبر داد. در آن زمان که هنوز انتخابات قبلی ترکیه برگزار نشده بود، اردوغان به اوجالان گفت که من برنامه‌های اقتصادی را هماهنگ می کنم، و می خواهم به شماها خدمت کنم.

این عضو پ.ک.ک تصریح کرد: اردوغان در عمل به وعده خود فقط یکسری اقدامات ظاهری از جمله تلویزیون کردی عمل کرد ولی بلافاصله بعد از انتخاب شدن بطور گسترده دستگیری‌ها را از سرگرفت، بسیار از نمایندگان کرد را زندانی و آتش بس را نیز لغو کرد و این مذاکرات نیز بخاطر عبور از بحران سوریه است و قصد دارد انرژی پ.ک.ک را از سوریه بگیرد.

این فعال کُرد در ادامه گفت: کُردهای ترکیه می دانند که دولت اردوغان برای حل بحران سوریه با اوجالان وارد مذاکره شده و به محض اینکه این بحران تمام شود، با توجه به سابق رفتار خشن ترکیه با کُردها در طول دهه‌های گذشته، بعید است که این استقلال را به کردهای ترکیه بدهند.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: