۲۶.۱۰.۹۱

سفر از ایران به مسکو با دوچرخه


مشکل محیط زیست و هوای بشدت آلوده و سمی در شهرهای ایران زیادتر از قبل شده است. تهران، به ویژه بخش‌های مرکزی و جنوبی این شهر، به شدت از مشکل آلودگی هوا رنج می برند. بیشتر اوقات، غبار و آلودگی هوای شهر را فراگرفته و مشکلات تنفسی و قلبی را افزایش می دهد. طبق گزارشات رسمی، در سال ۲۰۱۱ میلادی، به خاطر افزایش غبار و آلودگی هوا، ده‌ها هزار نفر از شهروندان تهران به بیماری دچار شده و حتی جان خود را از دست دادند.



شرایط محیط زیست در اردبیل بهتر از سایر شهرهاست. با این حال، شهردار تهران و اردبیل تصمیم گرفتند که اقداماتی را در جهت بهبود شرایط انجام دهند. با حمایت مدیران این شهرها، برنامه‌های جالب توجهی انجام خواهد گرفت. یاور صمدی مدیر ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل و عضو فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری تصمیم دارد مسافت ۳۰۰۰ کیلومتر را با دوچرخه طی کرده و از تهران به مسکو بیاید تا پیام «حفاظت از محیط زیست» را منتشر کند.




یاور صمدی در گفتگو با خبرنگار رادیو صدای روسیه ایوان زاخاروف توضیح داده است.

آقای یاور صمدی دارنده کمربند سیاه در رشته کاراته است و به گفته وی، نامه‌ای رسمی از شهردار تهران خطاب به آقای سرگی سابیانین شهردار مسکو به همراه دارد. صمدی قرار است پس از رسیدن به مسکو در یک اقدام همگانی درختکاری در یکی از پارک‌های مسکو شرکت کند.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: