۲۲.۱۰.۹۱

مرسی: ما و جمهوری‌اسلامی یک روح در دو بدنیم!! هر دو اخوانی‌ هستیم


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در جریان سفر دوره‌ای خود به آفریقا، پس از بنین، غنا و برکینافاسو به مصر نیز سفر کرد و روز پنجشنبه در دیدارهایی که با مسئولان و مقامات مصری در قاهره داشت با محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا, محمد مرسی در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با ابراز خرسندی از دیدار با هیات ایرانی خاطرنشان کرد: همکاری دوجانبه با ایران و همچنین همکاری چندجانبه در چهارچوب جهان اسلام برای ما مهم است، ما و ایران یک روح در دو بدن هستیم.


(اتفاقا این حرف دقیقا درسته، جمهوری اسلامی تجربه بسیار شیرینی‌ برای غربی‌ها بود و در نتیجه ایجاد یک جمهوری اسلامی دیگر، یعنی‌ یک روح در دو بدن، در کشور مهم آفریقای شمالی مثل مصر از ضروریات و واجبات سیاست غربی هاست و انتخاب احمدی‌نژاد و کپی‌ او محمد مرسی اتفاقی نیست، و مبارزه با مردم ایران که در اعتراض به انتصاب احمدی‌نژاد به خیابان‌ها ریختند در دستور کار غربی‌ها قرار گرفت و غربی‌ها از هر گونه کمکی‌، چه از دادن دستگاه‌های های پیشرفته شنود و ردّ یابی‌ و جاسوسی تا کمک‌ها و حمایت‌های دیگر به نظام خائن جمهوری اسلامی دریغ نکردند.)


رئیس جمهور مصر با تشکر از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور جمهوری اسلامی به خاطر تبریک تصویب قانون اساسی جدید مصر و با اشاره به بحران سوریه، تصریح کرد: ما به عنوان کشورهای اسلامی باید برای توقف خشونت در سوریه تلاش کنیم.

وی افزود: ایران کشور بزرگی در منطقه است و نقش مهمی در ایجاد الفت و دوستی بین ملت‌ها دارد. ما قویا مخالف دخالت نظامی در سوریه هستیم.

مرسی با تشکر از تلاش‌های ایران برای کاهش آلام مردم سوریه، گفت: ایران برای ما کشوری ارزشمند است و امیدواریم بر شکوفایی و عزت ملت ایران بیش از پیش افزوده شود.

در این دیدار رئیس جمهور مصر از احمدی نژاد دعوت کرد که در کنفرانس سران کشورهای اسلامی در قاهره شرکت کند.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با بیان این که «مردم مصر مردم بااصالتی هستند»، گزارشی از دیدارهای امروزش با مقامات مصری را به مرسی ارائه کرد و گفت: در ایران امکانات و زمینه‌ها و ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد. ما باید متمم همدیگر باشیم.

وی افزود: در بیش از ۳۰ سال پس از انقلاب اسلامی ایران، ما تجارب زیادی کسب کرده ایم و آماده ایم همه تجارب خود را در اختیار ملت مصر قرار دهیم.

وزیر امور خارجه از طرف احمدی نژاد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران از مرسی برای سفر به ایران دعوت کرد که مرسی نیز از این دعوت تشکر کرد و گفت: در اولین فرصت مناسب به ایران سفر می کنم.

وی با اشاره به بحران سوریه و با تاکید بر این که «گروه تماس را مکانیسم خوبی برای حل بحران سوریه می دانیم»، ابراز امیدواری کرد که در این چارچوب کار مثبتی انجام شود.

وی تاکید کرد که حل بحران سوریه تنها از طریق گفت وگو امکان پذیر است و در غیر این صورت ادامه این وضعیت تاثیر سویی در منطقه خواهد داشت و آن چه که در سوریه برای ما مهم است توقف خشونت و برقراری رفاه، آسایش و امنیت برای مردم این کشور است.

بحث و بررسی درباره موضوع سوریه نیز از جمله مباحث مطرح شده در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس جمهور مصر بود.

هیچ نظری موجود نیست: