۳۰.۱۰.۹۱

جمهوری اسلامی زن ستیز، میبایستی سپاسگزار این زن باشد.


پارک گئون های رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در دیدار با سفیر ایران در سئول بر اهمیت روابط کره جنوبی با ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای سئول در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پرس تی وی  خانم  "های"  در دیدار با احمد معصومی فر سفیر ایران در کره جنوبی با اشاره به تاریخچه ۵۰ ساله برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و کره جنوبی، خواستار توسعه روابط کشورش با ایران در همه زمینه‌ها شد.


رئیس جمهور منتخب کره جنوبی خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه‌های فرهنگی ، آموزشی و ورزشی شد و ایران را یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری کشورش در منطقه خاورمیانه خواند.

در جریان این دیدار احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی در کره جنوبی پیام تبریک محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی را به مناسبت پیروزی خانم پارک گئون‌های در انتخابات اخیر ریاست جمهوری کره جنوبی تسلیم وی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی در کره جنوبی همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوره ریاست جمهوری خانم‌های همچنان رو به گسترش باشد.

کره جنوبی یکی از شرکای تجاری اصلی جمهوری اسلامی محسوب می شود و سئول یکی از ۴ مشتری عمده خرید نفت خام ایران به شمار می رود.

همچنین بازار ایران همواره به عنوان یکی از پر جاذبه‌ترین بازارهای عمده کالاهای صادراتی و لوازم الکترونیکی ساخت کره جنوبی بوده است.

پارک گئون‌های ۶۰ ساله که دختر پارک چونگ هی رئیس جمهوری سابق کره جنوبی است در انتخابات ریاست جمهوری نوزدهم دسامبر گذشته در رقابتی بسیار نزدیک و با تفاوت آرایی بسیار اندک به پیروزی رسید.

مادر خانم‌های در سال ۱۹۷۴ و هنگامی که وی تنها ۲۲ سال داشت به دست عوامل کره شمالی ترور شد اما وی تاکید کرده است که از سیاست‌های افراطی لی میون باک رئیس جمهوری فعلی کره جنوبی که منجر به تشدید خصومت بین دو کره شده فاصله خواهد گرفت.

رئیس جمهور منتخب کره جنوبی همچنین برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: