۲۹.۱۰.۹۱

تلاش برای آزادی گروگان‌ها به فاجعه انجامید


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنه اعلام کرد به نظر می رسد گروگانگیری در تاسیسات گازی الجزایر به اوضاع اسفناکی ختم شده است.


یک منبع در موریتانی اعلام کرده ارتش الجزایر امروز به تاسیسات گازی در صحرا که صدها نفر در آنجا توسط یک کماندوی جهادی به گروگان گرفته شده بود، حمله کرده و حدود ششصد الجزایری را آزاد کرده است اما در این حمله حدود پنجاه نفر نیز که اکثرشان گروگان بودند، کشته شده اند.




رئیس جمهور فرانسه که در برابر شماری از مسئولان اقتصادی در کاخ الیزه سخن می گفت، اعلام کرد، مقامات الجزایر به طور مرتب اوضاع را به ما اطلاع می دهند، اما مقامات فرانسوی هنوز به اندازه کافی اطلاعات در اختیار ندارند که بتوانند از اوضاع ارزیابی دقیقی به عمل آورند.

فرانسوا اولاند افزود، من در لحظه‌ای فوق العاده پر تنش با شما سخن می گویم چون دیروز (چهارشنبه) ده‌ها نفر از ملیت‌های مختلف در یک تاسیسات گازی الجزایر گروگان گرفته شده اند.




رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد، آنچه در الجزایر در جریان است، بیش از پیش تصمیم دولت پاریس را برای کمک به کشور مالی بر اساس منشور سازمان ملل متحد و به درخواست رئیس جمهور این کشور توجیه می کند. (حتما)




دولت الجزاير کشته شدن برخی از گروگانها را تاييد کرد

سخنگوی دولت الجزایر روز پنجشنبه تایید کرد در عملیات نظامی این کشور برای پایان دادن به بحران گروگانگیری تعدادی از گروگان‌ها کشته شده اند اما نیروهای دولتی مجبور بودند برای آزاد کردن گروگان‌ها از دست گروگانگیران سرسخت وارد عمل شوند .

محمد سعید وزیر ارتباطات الجزایر در نخستین اظهارات رسمی ازسوی دولت این کشور درمورد بحران گروگانگیری در الجزایر گفت، بسیاری از گروگانگیران کشته شده اند و تلاش‌ها برای آزاد کردن گروگان‌های خارجی همچنان ادامه دارد .

وی اذعان کرد برخی از گروگان‌ها کشته یا زخمی شده اند اما الجزایر با گروگانگیران وارد مذاکره نخواهد شد.

این مقام الجزایری که کشورش در دهه ۱۹۹۰ جنگی مرگبار را علیه اسلامگرایان آغاز کرده بود تاکید کرد، ما اعلام می کنیم در مقابله با تروریسم هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهیم داد، باج نمی دهیم و عقب نشینی نخواهیم کرد.

تلویزیون الجزایر دقایقی پیش اعلام کرد که ارتش این کشور بخشی از تاسیسات نفتی "عین آمیناس" را تصرف کرده و منطقه را بطور کامل به محاصره خود در آوردند.

این منبع اعلام کرد در میان گروگان‌های کشته شده، هشت تبعه الجزایر، دو تبعه ژاپن، دو انگلیسی و یک فرانسوی وجود دارند.

هیچ نظری موجود نیست: