۲۵.۱۰.۹۱

وجود ۱۰ هزار و ۶۱۵ امامزاده در كشور

امامزاده به فرزند یا نواده یکی از امامان دوازده‌گانه شیعه و نیز مقبرهٔ آنان گفته می‌شود. تعداد بسیاری امامزاده در شهرها و روستاهای ایران و نیز به تعداد کمتری در عراق وجود دارد. امام زادگان در ایران توسط سازمانی به نام سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند.

معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه در خصوص تعداد كل امامزادگان كشور اظهار داشت: با پيگيري و شناسايي سازمان اوقاف، ۱۰ هزار و ۶۱۵ امامزاده در ۸ هزار و ۵۱ نقطه از كشور آراميده‌اند و همچنين در ايران ۳۵ پيامبر الهي داريم كه در ۳۳ مكان مدفون هستند.

وي با بيان اينكه از مجموع تمام امامزادگان كشور ۸ هزار و ۶۶۴ نفر از آنان آقا و يك هزار و ۳۲۳ نفر نيز خانم هستند، خاطر‌نشان كرد: تاكنون بيش از ۹۰ درصد امام‌زادگان كشور شناسايي شدند و اين امر يكي از فعاليت‌هاي سازمان امور خيريه در طول ۴ سال گذشته بوده است.
حجت‌الاسلام غلامي با اشاره به آمايش و استقرار امامزادگان در كشور، بالاترين تعداد امام‌زادگان را مربوط به استان فارس دانست و گفت: استان‌هاي مازندران و گيلان نيز بيشترين تعداد امامزادگان را در خود جايي داده‌اند و كمترين تعداد امامزاده‌گان نيز مربوط به استان سيستان و بلوچستان با ۷ امامزاده مي‌شود.

وي افزود: از نظر آمايش، ۳۷ درصد امامزادگان در مناطق روستايي، ۲۳ درصد در مناطق شهري و مجاورت شهرها، ۱۸ درصد در موقعيت‌هاي كوهستاني، ۸ درصد در موقعيت‌هاي بين‌جاده‌اي، ۷ درصد در موقعيت‌هاي بياباني، ۶ درصد در موقعيت‌هاي زيباي جنگلي و يك درصد نيز در مناطق كويري كشور قرار دارند.





با یه حساب سر انگشتی
فرض میکنیم هر امام ۲۰ تا بچه داشت. هر بچه هم بیستا بچه. اینجوری برادرزاده‌ها و خواهر زاده‌ها و نوه‌ها هم حساب میشن.
۴۸۰۰=۲۰*۲۰*۱۲
حالا فرض میکنیم همه اماما و امامزاده‌ها هم تو ایران دفن شدن.

بقیه اینها از کجا اومدن؟

در قدیم آخوند‌ها ثروت‌ها و پول‌هایشان را چال میکردند و بعد شایع میکردند که اینجا یک امام زاده است، به این ترتیب هم پول‌هایشان در امان بود و هم مردم زودباور خرد باخته پول‌هایی‌ که نذر امام زاده کرده بودند در آنجا می‌‌ریختند به این ترتیب هم پول‌های آخوند‌ها محفوظ می‌ماند و هم به آن اضافه میشد.

ظاهرا امروز هم همان کار را میکنند و افزایش روز افزون امام زاده‌ها با افزایش ثروت آخوند‌ها رابطه مستقیم دارد، و به احتمال زیاد در زیر هر امام زاده یک گنج خوابیده است.

هیچ نظری موجود نیست: