۱۸.۱۰.۹۱

شش کشتی جنگی دیگر به ناوگان نظامی روس‌ها در دریای خزر اضافه شد.


در سال ۲۰۱۳، ناوگان دریای خزر روسیه شش کشتی و قایق جنگی سطحی جدید را دریافت خواهد کرد .

در تابستان سال ۲۰۱۳ دو کشتی کوچک موشک "اوگلیچ " و "گراد سویاژسک" به ناوگان دریای خزر تحویل حواهد شد. این کشتی‌ها برای حفاظت و دفاع از منطقه اقتصادی کشور طراحی شده است. در کشتی‌ها تجهیزات پیشرفته موشک‌های جهانی دوربرد "کالیبر ان. کا." نصب شد.


در حال حاضر برای ناوگان ساخت قایق با سرعت بالا "گراچونوک" در جریان است. قایق به منظور مبارزه با تروریسم و نیروها در طول حفاظت از آبهای پایگاه نظامی نیروی دریایی روسیه طراحی شده است. تحویل قایق به ناوگان برای نیمه اول سال ۲۰۱۳ برنامه ریزی شده است .

در آستاراخان یک کشتی نجاتی برای انجام عملیات جستجویی و نجاتی در دریای خزر ساخته می شود. یدک کشی و کشیدن از شن کشتی ها، مبارزه با آتش سوزی در کشتی‌های سانحه‌ای و تاسیات ساحلی، تخلیه و کمک رسانی پزشکی به مصدومین، تامین برق به کشنی سانحه‌ای و نگهداری آن در حال شناور، انجام غواصی به عمق ۶۰ متر، جمع آوری برآورده‌های نفتی از دریا و انجام کارهای جستجویی و نجاتی از اهداف اصلی آن می باشد .

منبع: روسیه



کم کم باید برای آبتنی و یا حتی آفتاب گرفتن در ساحل دریای خزر هم از روس‌ها اجازه بگیریم، این گنجینهٔ ملی‌ و بزرگ را آخوند‌ها دو دستی‌ تقدیم روسها کردند.

هیچ نظری موجود نیست: