۱۱.۱۱.۹۱

سپاه پاسداران و انتخاب آزاد خامنه ای! جنگ زرگری بین نوکران انگلیس و آمریکا بر سر چپاول ایران


سپاه هم ‌اکنون پیمان‌ کار عمده‌ صنایع نفت ایران است و با دولت در حدود ۱۵ میلیارد دلار قرارداد عمرانی و نفتی دارد. سپاه پاسداران، نیرویی که در همه دوره های حاکمیت جمهوری اسلامی، نقش سرکوب و ترور مخالفین را به عهده داشته، به مرور زمان وارد همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و دیپلماتیک شده است.
سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران، ارگان وحشت و سرکوب و ترور و مافیایی ست که مالک بخش عمد دارایی ها و اختیارات نیروهای نظامی - انتظامی کشور است. این ارگان مخوف، هم ارتش و هم نیروی شبه نظامی است و هم ایدئولوژیک و هم دارای زندان های متعدد و زندانبان و شکنجه گران و کماندوهای های مرگ است. پاسداران هم عهده دار وظایف سازمان های اطلاعاتی و ضداطلاعاتی و جاسوسی را به عهده دارند و هم سه قوه، یعنی مقننه، اجرایی و قضائیه و هم چنین در دستگاه پلیس، وزارت خارجه و وابسته نظامی دست بالا را دارد. و هم در درون و برون از مرزهای کشور هر وقت بخواهند دخالت نظامی و عملیات تروریستی انجام می دهد. و هم به امر صادرات و واردات و قاچاق مواد مخدر و سلاح نیز دست می زند.


عموما از زمان روی کارآمدن محمود احمدی نژاد، فعالیت‌ های اقتصادی سپاه پاسداران بیش از همیشه گسترش یافته است. در دوره‌ اول ریاست جمهوری احمدی ‌نژاد، فرماندهان سپاه به وزارت رسیدند و بسیاری از مناصب اجرایی کشور را اشغال کردند. این مساله به مرور زمان هم در دولت و هم مجلس و دیگر ارگان های سیاسی و اجرایی کشور، روند پررنگ تری به خود گرفت. بسیاری پیروزی احمدی ‌نژاد در انتخابات نهم و دهم ریاست‌ جمهوری را پیروزی سپاه دانسته و گفته اند دست داشتن سپاه در نتایج انتخابات و سرکوب اعتراض خودجوش مردمی به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸، به خاطر منافع مستقیم اقتصادی و سیاسی و نظامی این ارگان مخوف نظامی بوده است.

سپاه هم ‌اکنون پیمان‌ کار عمده‌ صنایع نفت ایران است و با دولت در حدود ۱۵ میلیارد دلار قرارداد عمرانی و نفتی دارد. سپاه پاسداران، نیرویی که در همه دوره های حاکمیت جمهوری اسلامی، نقش سرکوب و ترور مخالفین را به عهده داشته، به مرور زمان وارد همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و دیپلماتیک شده است.

سپاه در عین حال، دستگاه مخابرات کشور را از طریق اطلاعات موازی تحت کنترل خود دارد و مکالمات فعالین سیاسی و فرهنگی را تحت شنود و کنترل قرار می دهد.

سپاه با کسب موقعیت ویژه و امتیازات فراوان در اقتصاد کشور، در تصمیم گیری های اقتصادی و در سیاست گذاری کلان اقتصادی کشور نقش ایفا می کند.

نحوه فعالیت سپاه و فرماندهان آن در انباشت ثروت، همانند باندهای مافیایی و زیرزمینی است. به این ترتیب، سپاه این قدرت را دارد که به عناوین مختلف مخالفین و رقبای خود را با توسل به تهدید و زور و ترور کنار بزند!

سپاه، نقش سرکوبگری و آدم کشی خود را در اعتراضات سال ۸۸، علنی تر و عیان تر از گذشته نشان داد و بیش از پیش مورد توجه خامنه ای و احمدی نژاد قرار گرفت. این ارگان، بعد از نمایش انتخابات ۸۸ و با حمایت از دولت محمود احمدی ‌نژاد، سهم کلانی گرفت و به قدرت اول اقتصادی کشور تبدیل شد و بر تمامی اقتصاد ایران چنگ انداخت تا جایی که از آن، به عنوان «اقتصاد سایه» نام برده می‌ شود.
::::::::::::::::::::::::::::::


اما اکنون با نزدیک شدن نمایش انتخابات ریاست جمهوری، اختلافات درون جناح اصول گرای حاکم بالا گرفته و دیگر بهار دولت احمدی نژاد و سپاه به فصل خزان خود نزدیک می شود.

برخی از اصول گرایان می گویند محمود احمدی نژاد و نزدیکانش برای شرکت در انتخابات آینده با معرفی نامزد، آماده می شوند. پیش از این گمانه زنی هایی درباره احتمال نامزدی اسفندیار رحیم‌ مشایی مطرح شده است و از جمله حسن غفوری فرد گفته است مشایی برای نامزدی در این انتخابات برنامه ریزی می کند.

محمود احمدی نژاد، روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۱۳، در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران به آنانی که در پی مداخله در انتخابات هستند، هشدار داد.او، در پاسخ خبرنگاری در مورد «مهندسی انتخابات» گفت: «هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می کنند.»

در واقع، احمدی نژاد نسبت به مواضع علی سعیدلو، نماینده ولی فقیه در سپاه، واکنش نشان داده و گفت: «سپاه تنها چارچوب ها و معیارها را تبیین می‌ کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست، بلکه وظیفه ذاتی ما مهندسی معقول و منطقی انتخابات است.»

یک روز قبل از آن نیز محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه، گفته بود: «از الان مسئولیت داریم تا سران فتنه و منحرفین را کنترل کنیم. امسال فتنه و مشکلات ما قبل از انتخابات است و سپاه و بسیج و مجموعه نیروهای مسلح در این زمینه کار می‌کنند.»

در این میان، خامنه ای روز سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱، با تاکید به نقش محوری شورای نگهبان در انتخابات، برای کاندیداها شرایط تعیین کرده و تشر زد: «هی نگویید انتخابات باید آزاد باشد.»

احمدی ‌نژاد، در واکنش به اظهارات نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران گفت: «هیچ گروهی نمی ‌تواند رای مردم را مدیریت کند.» رفسنجانی نیز پاسخ سخنان دیروز خامنه ‌ای را چنین داد: «تا مصلحت نظام در انتخابات سال ۹۲ چه باشد.»

رئیس قوه قضائیه نیز هشدار داد که اگر نزدیکان احمدی ‌نژاد و اصلاح‌ طلبان بخواهند در انتخابات مداخله کنند، هم چون جریان فتنه با آن برخورد خواهد شد.

سایت اکبر هاشمی رفسنجانی یک روز پس از اظهارات علی خامنه‌ ای٬ بر ضرورت برگزاری «انتخابات آزاد»٬ تحقق شعار «وحدت ملی»٬ تشکیل «شورای فقهی» و رد انتخابات سال ۱۳۸۸ تاکید کرد.

این سایت روز چهارشنبه ۲۰ دی، گزارشی از دیدار ۱۲ دی هاشمی رفسنجانی با گروهی از فرهنگیان منتشر کرده که حاوی کنایه‌ ها و انتقاد‌های غیرمستقیمی به علی خامنه‌ ای و محمود احمدی‌ نژاد است.

این گزارش پس از آن که خامنه ای در واکنش به خواسته هاشمی مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد٬ ادعا کرد تمام انتخابات برگزار شده در ۳۳ سال گذشته آزاد بوده٬ منتشر شده است.

سایت هاشمی، در بخش دیگری از گزارش خود بر تاکید او بر مواضع خود در نماز جمعه ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و به طور تلویحی نوشته آن چه در سال ۸۸ روی داد٬ انتخابات نبوده است.

سایت رفسنجانی، از «شیرینی رای مردم» از انتخابات سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۶ (مجلس خبرگان) در جمهوری اسلامی نوشته و هیچ اشاره‌ای به انتخابات جنجال برانگیز سال ۱۳۸۸ نکرده است.

در این گزارش، هم چنین نوشته شده هاشمی رفسنجانی بنابر «ضرورت» و «مصلحت» وارد انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خواهد شد و «باید دید مصلحت نظام در انتخابات ۹۲ چیست؟»

سایت هاشمی به نقل از او، انتقاد‌های تندی نیز متوجه محمود احمدی ‌نژاد کرده و نوشته «معجزه حضور مردم (در انتخابات) از جنس معجزه هزاره سوم نیست که با آن همه درآمد تهدیدی برای نظام بسازد.»

هاشمی رفسنجانی، در ادامه از «سران نظام» خواسته مسیر انتخابات آزاد را هموار کنند و اگر هفت هزار میلیارد دلار هم داشته باشند٬ بدون حضور مردم نتیجه می ‌شود «ریاضت اقتصادی» که گویای وضع امروز است.

از سوی دیگر، رئیس قوه قضائیه حکومت اسلامی، تاکید کرده است که باید به صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توجه شود و هشدار داد که اگر گروه‌ های سیاسی بخواهند «از راه‌ های غیرمعمول و غیرمعقول» در انتخابات عمل کنند، هم چون «جریان فتنه» با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، صادق لاریجانی در جلسه مقامات عالی قضایی جمهوری اسلامی گفته است: «برخی ممکن است بخواهند از راه‌ های غیرمعمول و غیرمعقول وارد صحنه انتخابات شوند که در آن صورت مسئولان قانونی انتخابات و البته مردم با بصیرت، آن ها را سر جای خود خواهند نشاند.»

رئیس دستگاه قضائی، اضافه کرده است: «همان طور که جریان فتنه را با بصیرت سر جای خود نشاندند از این به بعد نیز هر نوع جریان فتنه‌ و انحرافی را سر جای خودشان می ‌نشانند.»

صادق لاریجانی، هشدار داده است: «اگر کسانی گمان می‌ کنند می ‌توانند از راه‌ های غیرمعقول و غیرمعمول و غیرقانونی کاندیدایی را به نظام تحمیل کنند، خواب و خیال شان تعبیر نخواهد شد.»

:::::::::::::::::::::::::


سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در واکنش به پیشنهاد تشکیل «دولت ائتلافی» با شرکت جریان های مختلف اصول گرایان اظهار داشته که این، ایده خوبی است اما «بعید است به نتیجه برسد.» او، پیشنهاد کرده که اصول گرایان در انتخابات آینده، ایده «دولت اصول گرا بر محور بازسازی گفتمان اصول گرایی و پالایش عملکرد آنان و آمدن با شعاری نو» را مدنظر قرار دهند و «رقابت و تعداد نامزد‌ها را به حداقل برسانند.»

او، افزود: «توصیه من به اصول گرایان این است که این جریان ظرفیت ۱۵ کاندیدا را ندارد. من می ‌خواهم که این افراد از احساس تکلیف دست بردارند و عقلانی فکر کنند.»

علی اکبر ولایتی، یکی از سه چهره ائتلاف سه نفره اصول گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، گفته است این سه نفر توافق کرده اند که در نهایت فقط یکی از آنان نامزد انتخابات شود و دو نفر دیگر از او حمایت کنند. به گفته ولایتی، او و محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل که این ائتلاف را تشکیل داده اند، بنا دارند هنگام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران، کابینه خود را معرفی کنند. به نوشته خبرگزاری مهر، ولایتی به تلویزیون خبری المیادین که از لبنان پخش می شود، گفته است قصد این ائتلاف تلاش برای «وحدت اصول گرایان» است.

ولایتی، در حال حاضر مشاور خامنه ای رهبر حکومت اسلامی در امور بین المللی است. او پیش ‌از این ها، سال ها در دهه های ۶۰ و ۷۰ شمسی، وزیر خارجه حکومت اسلامی بود.

این نخستین اظهارنظر علنی علی اکبر ولایتی درباره این ائتلاف است. طبق گزارش های رسانه های نزدیک به اصول گرایان، غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف، سه چهره عمده اصول گرا، در هفته های گذشته با یکدیگر ائتلافی تشکیل داده اند که به ائتلاف ۱+۲ معروف شده است.

غلامعلی حدادعادل نیز گفته است که «نظرسنجی ها» نشان می دهد او همراه با قالیباف و ولایتی، «۶۰ درصد» از آرای مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را به خود اختصاص خواهند داد.

از بین چهره ‌های این ائتلاف سه ‌نفره، قالیباف و ولایتی پیش تر در انتخابات سال ۸۴ نیز نامزد بودند که محمود احمدی نژاد پیروز آن شد. علی اکبر ولایتی، پس از ورود اکبر هاشمی رفسنجانی به آن انتخابات، از نامزدی خود انصراف داد و گفت به نفع هاشمی کنار رفت. محمدباقر قالیباف، در صحنه باقی ماند و در دور اول آن با بیش از ۴ میلیون رای، پس از اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد و مهدی کروبی، چهارم شد.

در سال ۸۴ نیز اغلب اصول گرایان در پی تشکیل یک ائتلاف و نهایتا کناره گیری نامزدها به نفع یک نامزد اصول گرا بودند اما به گفته چهره‌ ای اصول گرا و فعالان سیاسی، محمود احمدی ‌نژاد به این رویه رضایت نداد و بدون شرکت در جلسات انتخاباتی اصول گرایان، برنامه انتخاباتی خود را پیش برد.

در آن انتخابات، اصول گرایان در گروه های جداگانه از نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی ‌نژاد، محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی و محسن رضایی حمایت کردند. رضایی چند روز مانده به انتخابات از نامزدی خود انصراف داد.

در گزارش ها، هم چنین از مصطفی پورمحمدی، محسن رضایی، محمدرضا باهنر، منوچهر متکی نیز به عنوان نامزدهای احتمالی اصول گرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده در خرداد ۹۲ نام برده شده است.

در حالی که طی هفته های اخیر از سوی برخی از سپاهیان برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات شروطی تعیین شده بود، اینک فرمانده سپاه پاسداران می گوید اگر آنان دست از تندروی بکشند، می توانند مانند سایرین در انتخابات حاضر شوند.!!!!!!

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سه شنبه ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲ - ۲۸ شهریور ۱۳۹۱، با تقسیم بندی اصلاح طلبان به دسته های مختلف گفته است که برخی از آن ها تندرو هستند اما سایر اصلاح‌ طلبان نسبت به تندروی های این گروه ابراز پشیمانی کرده‌ اند. وی تاکید کرده که اگر اصلاح طلبان دست از تندروی بکشند، می توانند مثل سایرین در انتخابات حاضر شوند.

تقسیم بندی اصلاح طلبان به تندرو و میانه بعد از رای دادن سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین در انتخابات مجلس نهم، در میان طیف هایی از اصلاح طلبان پررنگ شد.

هر چند فرمانده سپاه پاسداران در گفتگوی اخیر خود با خبرگزاری ایسنا، نامی از افراد شاخص اصلاح طلب نیاورده، اما هفته گذشته مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته است: «خاتمی حلقه برانداز نظام جمهوری اسلامی است؛ وی با جریان برانداز همراهی نکرده بلکه خود او اصل جریان برانداز است و با این پیشینه نمی تواند برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.»

یدالله جوانی، کارنامه سیاسی خاتمی را «سیاه» دانسته و تاکید کرده: «سال ها باید بگذرد تا وی وفاداری خود به نظام اسلامی را ثابت کند چرا که وی طی سال های گذشته فقط بی وفایی اش به نظام را ثابت کرده است.»

«یدالله جوانی کارنامه سیاسی رئیس جمهوری پیشین را «سیاه» دانسته و تاکید کرده: «سال ها باید بگذرد تا وی وفاداری خود به نظام اسلامی را ثابت کند چرا که وی طی سال های گذشته فقط بی وفایی اش به نظام را ثابت کرده است.»

قبل از این که مشاور عالی نماینده ولی فقیه در مورد حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات سال ۱۳۹۲، موضع گیری کند، علی سعیدی، نماینده رهبر حکومت اسلامی گفته بود راه هایی برای بازگشت به نظام برای افرادی که در جریان فتنه سکوت کرده یا به طور غیرمستقیم در مقاطعی از آن حمایت کردند وجود دارد.

نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران، بر لزوم «توبه» این افراد تاکید کرد و خواست که آن ها با «اقرار آشکار» به اشتباهات خود و «تعهد» به پذیرش اصول و مبانی نظام، به فعالیت در عرصه های اجتماعی و سیاسی بپردازند.

سعیدی، برای ورود خاتمی به عرصه این فعالیت ها دو شرط گذاشت؛ یکی این که وی از ملت ایران عذرخواهی کند و دیگر آن که اشتباهات گذشته را دیگر تکرار نکند.

ابراهیم جباری٬ فرمانده سپاه ولی‌ امر نیز تندتر از جوانی گفته که اگر محمد خاتمی «پس از این همه خیانت» می خواهد به میان مردم باز گردد، «باید جلوی مردم زانو زده و بگوید غلط کردم.»

یدالله جوانی، نه تنها مداخله مداخله سپاهیان در سیاست را مجاز می داند بلکه به صراحت می گوید: «اگر دیگران دفاع سپاه در تهدیدات نرم را دخالت می شمارند، آری سپاه دخالت کرده است.»

علی سعیدی، نمایند خامنه ای در سپاه بارها بر «مشروعیت» مداخله سپاه در امور «سیاسی» تاکید کرده و حتی گفته است: «حضور اعضای سپاه در انتخابات و مجلس به نوعی پاسداری از سنگر انقلاب خواهد بود.» او، هشدار داده است که «دشمن دنبال این است که مردم در انتخابات سیاست نظام را به چالش بکشند و به انتخابات ۱۳۹۲ امید بسته است.»

در این میان، جدل میان شریعتمداری، عسکراولادی و احمدی نژاد جالب است.عسکراولادی، از موسوی و کروبی دفاع کرده است در حالی که حسین شریعتمداری و طرفداران احمدی نژاد به او تاخته اند و همدیگر را رسواتر کرده اند.

حبیب الله عسگراولادی مسلمان، این پدرخوانده حکومت اسلامی، این روزها با اظهاراتش در خصوص میرحسین موسوی و کروبی و تاکید بر فتنه گر نبودن این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و پافشاری بر سخنان خود، به چهره خبرساز رسانه ها بدل شده است.

روزنامه ابتکار، یکی از روزنامه هایی بود که در گزارش خود با عنوان «عسگراولادی ها؛ از حبیب الله تا اسدالله، برادران خبرساز» نوشت: «برادران عسگراولادی این روزها در کانون تحولاتی قرار گرفته اند که هم از نوع سیاسی ارزیابی می شوند وهم از نوع اقتصادی. البته در همه این سال ها اگرچه هر کدام در حوزه کاری خود مشغول بوده اند، اما برخی فعالیت های آنان را به حوزه های دیگر نیز کشانده اند. چنان که برخی فعالیت های حبیب الله سیاسی را گاه به اقتصاد نیز منتسب می کنند و زمانی نیز انتقادات اسدالله اقتصادی را در حوزه سیاست تعریف می کنند.» این روزنامه در گزارش خود، به بررسی عملکرد اسدالله و حبیب الله عسگراولادی پرداخته و در خصوص حمله های که به آن ها شده به بخشی از سخنان اسدالله عسگر اولادی پرداخته و می نویسد «وی روز گذشته این ادعاها را رد کرد و گفت: كلیه شایعات ارتباطم با انگلیس را رد می ‌كنم. اسدالله عسگراولادی، در گفتگو با ایلنا، در واكنش به مطالب سایت حامی دولت مبنی بر ارتباط وی با سفارت انگلیس، گفت: كلیه مطالبی كه در مورد ارتباطم با انگلیس مطرح شده دروغ محض است و همه آن ها را تكذیب می كنم. او، اظهار داشت: من هیچ گاه درس سیاست نخوانده‌ام و فعالیت سیاسی نداشته‌ ام تنها ۱۵ سال پیش ۲ هیات تجاری به انگلیس بردم و ۲ هیات هم به ایران آوردم. او، افزود: این كه گفته شود من می خواهم در انگلیس اقامت كنم درست نیست بنده می خواهم تا آخر عمرم در ایران بمانم. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با بیان این كه كلیه حساب هایش در انگلیس مسدود شده است، خاطر نشان كرد: حدود ۲ سال است به من ویزا نداده اند و به انگلیس سفری نداشته ام و پول هایم بلوكه شده است و عكس هایی كه از من در رسانه های غربی نشان داده اند برای سال های گذشته است.»

اعتماد هم دیگر روزنامه ای بود که به عسگر اولادی پرداخته بود و و در گزارش خود به نامه هفت اصلاح طلب به او اشاره کرده و در گزارش خود تحت عنوان «سرسختی پیر موتلفه»، نوشت: «حبیب ‌الله عسگراولادی بر مواضع پیشین خود درباره موسوی و كروبی تاكید كرد و گفت كه «به عنوان یك عضو هیات منصفه می گویم كه من، موسوی و كروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمی شناسم.» به گزارش ایسنا، دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی با حضور جمعی از طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با بیان تفسیری از سوره «توبه» از «لب بام بودن آفتاب عمرش»، خدمات بنی صدر، احساس تكلیفش برای بیان تاریخ به همان صورت كه بوده است و این كه موسوی و كروبی را برادر خود می ‌داند و معتقد است هاشمی ‌رفسنجانی به راحتی برای انقلاب به دست نیامده، سخن گفت و انتقادات به مواضع اخیر خود را از وجود آزادی بیان در كشور دانست.»

اما روزنامه ایران، در دو مطلب جداگانه به عسگر اولادی و حزب موتلفه حمله کرده است. این روزنامه در ستون طنز شیپورچی خود به کنایه آن ها را «حزب آرزو به دل ماندگان سیاسی» نامیده و می نویسد: «یه حزب تو ایران داریم که بهش می گن «حزب آرزو به دل ماندگان سیاسی» و هر دوره قراره که یه کاندید قدرت مند معرفی کنه ولی نمی دونم چرا حتی تو انتخابات شورای محلات هم رای نمیارن! حتی بندگان خدا چند بار جوان گرایی! کردن و چند تا از اعضای پیرشونو که مربوط به به دوران مشروطه بودن رو عوض کردن و چند عضو جوون آوردن که از زمان رضا شاه تو حزب بودن!» نویسنده این ستون در ادامه با اشاره به فعالیت های اقتصادی آن ها به کنایه نوشته «اقلا شما که اجناستونو ارزون نمی فروشید خودتونم ارزون نفروشید.»

در چنین شرایطی، بحث «انتخابات آزاد» فقط به جناح اصلاح طلبان حکومتی محدود نمی گردد. جمهوری خواهان و لیبرال ها را نیز همین بحث را دارند. بحثی که غیر از توهم پراکنی به حکومت اسلامی حاصل دیگری ندارد. گویا این حکومت جانی، پس از سی و چهار سال سانسور و سرکوب، ترور و آدم کشی، دزدی و غارتگری، از طریق انتخابات آزاد تن به خواسته های مردم می دهد؟!

بی شک، سیاست تهدید و قلدری که سران سپاه در پیش گرفته اند قبل از هر مساله ای نشان دهنده ترس و هراس سران حکومت اسلامی، از بروز اعتراضات مردمی همانند سال ۸۸ است. از سوی دیگر، ورود بیش از پیش برادران قاچاقچی احمدی نژاد و رهبرشان به مسایل سیاسی کشور، موقعیت متزلزل حکومت اسلامی را به نمایش می گذارد.

چهارشنبه چهارم بهمن ۱۳۹۱ - بیست و سوم ژانویه ۲۰۱۳

منبع: بهرام رحمانی سایت رنگین کمان

هیچ نظری موجود نیست: