۱۳.۱۰.۹۱

پسران بن لادن در تهران !

روزنامه مردم سالاری نوشت:

۱۲ دی ماه ۱۳۸۸ رسانه‌ها نوشتند که زینه یکی از عروس‌های بن لادن قرار است به زودی برای پیگیری وضعیت پسران بن لادن و خانواده‌های آنان به تهران سفر کند.


در آن زمان سایت عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، «زینه» همسر عمر پسر چهارم اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده اعلام کرد که درخواست صدور روادید برای ورود به ایران را ارائه کرده است. وی همچنین حل بن بست موجود درباره وضعیت ایمان یکی از دختران اسامه بن لادن را از دیگر اهداف خود در سفر به ایران دانست.

در آن زمان ایمان در سفارت عربستان در تهران به سر می برد و با به دست آوردن اوراق موقت خروج، قرار بود به عربستان سعودی سفر کند. او مدعی شده بود حدود یک ماه قبل از دست محافظان ایرانی خود فرار کرده و به سفارت عربستان سعودی در تهران پناهنده شده است. مقامات ایرانی نیز چندی پیش گفتند سفارت عربستان وزارت امور خارجه ایران را از حضور زنی که مدعی است دختر بن لادن است، مطلع کرده بود. وی اضافه کرد: پنج نفر از پسران بن لادن و خیریه (ام حمزه) از همسران بن لادن زیر نظر ماموران ایرانی در مجتمع مسکونی در حومه تهران اقامت دارند. «جین فلیکس براون» زن ۵۱ ساله انگلیسی که پس از ازدواج با «عمر» پسر بن لادن نام «زینه محمد» را برای خود برگزید همچنین گفت که به همراه همسرش توانسته با عثمان ۲۷ ساله دیگر فرزند بن لادن در تهران سخن بگویند که وی نیز از حسن تعامل مقامات ایرانی با خود و برادرانش سخن گفته است.

زینه مدعی شد: پسران بن لادن در تهران در دو منزل در کنار یکدیگر که دارای حیاط نیز هستند; زندگی می کنند . وی همچنین گفت که از طریق تماس با مسئولان مربوطه در تهران فهمیده است پسران بن لادن از طریق گذرنامه‌های غیرسعودی و با نام‌های جعلی وارد ایران شده بودند. عروس بن لادن همچنین از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به دلیل رفتار مناسب مقامات ایرانی با پسران بن لادن تشکر کرد.

براساس ادعای خانواده بن لادن، پنج نفر از پسران رهبر شبکه القاعده به نام‌های سعد (۲۹ ساله )، عثمان (۲۵ساله)، فاطمه (۲۲ساله)، حمزه (۲۰ ساله) و بکر (۱۵ ساله) به همراه خیریه (ام حمزه) یکی از همسران اسامه بن لادن در آن زمان زیر نظر ایران بودند.این افراد در زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی از این کشور به ایران آمدند. در همین حال عمر پسر اسامه بن لادن نیز که هم اکنون در قطر زندگی می کند اظهار داشت: دولت ایران در رفتار با برادرانش سخاوتمندانه برخورد می کند. دولت ایران نمی دانست با این مجموعه بزرگ از خانواده‌های عرب که از همه جا نیز رانده شده اند چه باید بکند.

وی همچنین گفت که مطمئن است که برادرانش یکی پس از دیگری و نه به صورت جمعی به عربستان سعودی بازخواهند گشت.

هیچ نظری موجود نیست: