۲۲.۱۰.۹۱

آمریکا کشور کشتار در مدارس!...تیراندازی مجدد این‌بار در یکی‌ از مدارس کالیفرنیا


صبح پنجشنبه نوجوانی شانزده ساله با ورود به دبیرستان “تافت یونیون” در“کرن کانتی” کالیفرنیا به روی یکی از دانش آموزان آتش گشود و او را بشدت مجروح کرد. نوجوان مجروح از طریق هوایی به بیمارستان منتقل شده است.


گفته می شود پس از آنکه تیر دوم او به سمت دانش آموز بعدی به خطا رفت، معلم کلاس موفق می شود با گفتگو او را قانع کند تا سلاحش را بر زمین بگذارد و خود را تسلیم کند.

در همین حال جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا که گروه کاری تحت امرش وظیفه تهیه گزارش مربوط به پروژه اصلاح قوانین مالکیت سلاح را برعهده دارد پس از گفتگو با جمعی از حامیان مالکیت سلاح گفت: “یکسری پیشنهاد نه از جانب من بلکه از سوی گروههایی که با آنها دیدار داشتم به من ارائه شده، اینکه تمرکزم را عمدتا به مسائل مربوط به مالکیت و انواع جدید سلاح معطوف کنم.”

مباحث مربوط به قوانین مالکیت سلاح در آمریکا حدود یک ماه پیش و زمانی بالاگرفت که در پی تیراندازی در دبستانی در شهر نیوتاون در ایالت کانتیکت بیست و شش نفر از جمله بیست کودک کشته شدند، مسئله ای که احساسات شهروندان آمریکایی را بشدت جریحه دار کرد و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور را بر آن داشت تا به فکر اصلاح قوانین مالکیت اسلحه در آمریکا بیفتد.

در همین رابطه قرار است کاخ سفید بعد از ادای سوگند باراک اوباما، اواخر ژانویه لایحه مربوطه را تقدیم کنگره کند.


منبع

بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک تحلیلگر روسی احتمال جنگ داخلی‌ در آمریکا را مردود ندانست ونوشت، با انتخاب مجدد اوباما، نفرت بین سیاه‌ها و سپید‌ها بیش از پیش میشود، و کاتولیک‌های نژاد پرست امریکای که بیشتر کرسی‌های سنای آمریکا را در دست دارند، از قدرت تحمیل اراده سیاه‌ها خشنود نخواهند بود. در جامعه‌ای که اسلحه به راحتی‌ در اختیار کوچک و بزرگ هست، اگر نفرت در این جامعه دامن زده شود، فاجعه‌ای رخ خواهد داد که نظیرش در تاریخ دیده نشده است. در نتیجه سیاست جمع آوری اسلحه یکی‌ از واجبات آن جامعه میباشد که دولتمردان امریکای پیش از اینکه دیر شود، سعی‌ در انجام آن دارند و ظاهرا تا قانون منع سلاح در آمریکا تصویب نشود این ماجرای تیراندازی‌های مدرسه‌ای هم پایان نمیابد.

هیچ نظری موجود نیست: