۱۷.۱۰.۹۱

سخنرانی مهم امروز بشار اسد


 بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنان امروز خود یکشنبه ۶ ژانویه ۲۰۱۳ که از شبکه‌های تلویزیونی مختلف به طور مستقیم پخش شد، با اشاره به جنگ همه جانبه علیه این کشور گفت: ‫امروز جمع شدیم در حالی که سوریه پر از غم و اندوه است و شادی در این کشور رخت بربسته است.

وی افزود: سوریه شاهد هجومی است که در تاریخ آن سابقه ندارد.‬

بشار اسد تاکید کرد، نزاع امروز نزاع قدرت نیست بلکه نزاع وطن با دشمنان است نزاع ملت با بدخواهان آنان است.‬

رئیس جمهور سوریه گفت: آنان از ملت سوریه انتقام می گیرند چون حاضر نشدند با طرح آنها برای تقسیم سوریه تن دهند.

وی گفت: هر انقلابی نیاز به فرمانده و اندیشمند دارد چه اندیشمند و یا فرمانده‌ای برای این انقلاب می شناسید... انقلاب باید در خدمت منافع ملت آن باشد اما اینها حامی منافع ملت نیستند و دشمن آنانند.‬‬

وی افزود: خیلی از افراد مسلح غیر سوری هستند که برای جهاد وارد سوریه شدند. ما در حال مبارزه با این تکفیری‌ها هستیم.


بشار اسد با تاکید بر اینکه این کشور با تروریست هایی تکفیری مواجه هست که از مفاهیم اسلام به دور هستند، گفت: ورود تروریست‌ها به سوریه مساله‌ای خطرناک است اما شکست دادن آنها غیر ممکن نیست.. با اراده و شجاعت می توان آنها را از بین برد . باید در مبارزه با این تروریست‌ها با یکدیگر متحد شویم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که سوریه هرگز تسلیم نشده و نخواهد شد و این مساله‌ای است که غرب را آزار می داد به همین خاطر سعی بر انتقام گرفتن از این کشور مقاوم برآمدند.

وی با اشاره به نقش ایران، روسیه و چین در تحولات سوریه از موضع این سه کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: از روسیه، چین و ایران که ما را در این بحران یاری دادند و از استقلال و حاکمیت این کشور حمایت کردند، تشکر می کنم.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که دفاع از وطن واجب است به همین خاطر از راه حل نظامی استفاده کردیم البته این بدان معنا نیست که اقدامات سیاسی و اصلاح را انجام نداده باشیم. ما با یک دست اصلاحات را انجام دادیم و با دست دیگر در برابر تجاوز تروریست‌ها در خاک سوریه دفاع کردیم.

وی گفت: کسی که اعتقاد دارد سوریه فقط از راه حل نظامی استفاده کرده در واقع قصد ندارد حقایق را مشاهده کند و به دنبال اهداف خاصی است‬.

بشار اسد در ادامه سخنان خود افزود: ما از هر طرح سیاسی برای حل بحران استقبال کردیم. اما ما با عروسک هایی که غرب آنها را ایجاد کرده و نقش هایی که برای او دیکته شده را اجرا می کند، گفت وگو نمی کنیم.



وی طرحی سه مرحله‌ای برای برون رفت از بحران سوریه ارائه کرد و گفت: راه حل بحران سوریه باید در چند مرحله انجام شود. اول اینکه کشورهای غربی حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها را متوقف کنند‬ در قبال آن ارتش عملیات نظامی خود را متوقف می کند و مرحله سوم تشکیل حکومت ملی جدید و برگزاری کنفرانس گفت وگو و صادر شدن عفو عمومی است.



بشار اسد تصریح کرد که هر اقدامی که در راستای سیاسی برای حل بحران انجام می دهیم به این معنا نیست که عملیات علیه تروریست‌ها متوقف شود.



رئیس جمهور سوریه گفت: کشورهای خارجی که صادقانه بخواهند مساله سوریه حل شود می توانند حمایت مالی و تسلیحاتی به سوریه را متوقف کنند.



وی به دوره انتقالی در سوریه اشاره کرد و گفت: مرحله انتقالی انتقال از بی‌ثباتی به سمت ثبات در کشور است و از هر طرحی که به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد استقبال می کنیم.



رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که منشور ملی که احتمالا در کنفرانس گفت وگوی ملی تصویب می شود باید مورد تائید ملت سوریه از طریق یک همه پرسی قرار بگیرد‬.



بشار اسد همچنین با تجلیل از نیروهای ارتش سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها گفت: هنگامی که وطن پیروز شود هیچ گاه کسانی را که در خدمت به آن تلاش کردند فراموش نخواهد کرد از جمله نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مسلح که به شدت سعی دارند از مردم در برابر تروریست‌ها حمایت کنند‬.



بشار اسد گفت: من از همین مردم هستم و از همین مردم خواهم ماند. پست‌ها از بین می روند و من درد تمامی مادران سوریه به خاطر از دست دادن فرزندانشان را احساس می کنم‬.



‬‬‬‬‬وی با تاکید بر اینکه «سوریه به اذن خداوند قوی تر از گذشته خواهد شد» به جولان اشغالی و موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: جولان به ما بازخواهد گشت و مساله فلسطین را هیچ گاه رها نخواهیم کرد چرا که مساله فلسطین مساله ماست‬.



وی تاکید کرد که کسانی که به تضعیف سوریه حساب باز کرده اند در توهم بسر می برند و همچنان از مقاومت حمایت می کنیم.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: