۵.۱۰.۹۱

در مرز ایران و پاکستان یک دیوار غیر قابل دسترسی ساخته می شود


روز چهارشنبه روزنامه پاکستانی نعتین گزارش داد که مقامات پاکستان و ایران به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مورد ساخت دیوار در مرز به توافق رسیدند.


در حال حاضر در امتداد مرز‌های دو کشور خط سیم‌های خاردار وجود دارد. روز سه شنبه گذشته کشورها در ششمین نشست سه جانبه در امور مبارزه مواد مخدر نمایندگان پاکستان، ایران و افغانستان در تهران تصمیم گرفتند این سیم خاردار را به دیوار جایگزین کنند.

جاوید اقبال، رئیس اداره پاکستانی در مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۴ کنترل مرزها شدیدتر خواهد شد.

طول مرز ایران و پاکستان در حدود ۹۰۰ کیلومتر است. از ایران دو مسیر‌های کلیدی تحویل مواد مخدر یعنی از افغانستان به اروپا و همچنین از کشورهای خلیج فارس به اروپا می گذرد.

بسیاری از مواد مخدر از افغانستان به ایران می آید اما تریاک افغانی اغلب از پاکستان می آید. با توجه به برآوردهای رسمی ایران، هزینه ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر یک میلیارد دلار در سال است.

ایران برای تقویت مرز در امداد آن خندقها را میکند و دیوارها و سیم‌های خاردار را قرار می دهد.

منبع: صدای روسیه

مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاقچیان در واقع مبارزه‌ای است که قاچاقچیان بزرگ و اصلی‌ مواد مخدر و یا قاچاقچیان بین‌ المللی با قاچاقچیان خرده پا و کسانی‌ که به آنها وابسته نیستند و در صدد قاچاق مواد مخدر برآمده اند انجام میدهند.

قاچاقچیان اصلی‌ اکثرا از وابستگان به حکومت‌های مرکزی بوده و در راس این حکومت‌های فاسد، نظیر جمهوری اسلامی، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، کلمبیا، مکزیک، و کلا کشور‌های امریکای جنوبی و مرکزی، هم قدرت‌های بزرگ، مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا، روسیه و چین نشسته و آنان را اداره میکنند.

چندی پیش سنای آمریکا، در جهت افشای قاچاقچیان بین‌ المللی، بانک مرکزی انگلیس را بعنوان منبع اصلی‌ حمایت و پولشویی از قاچاقچیان بزرگ اعلام کرد. در ایران نیز، سپاه پاسداران نقش قاچاقچی اصلی‌ و بزرگ را بازی می‌کند که با قاچاقچیان غیر وابسته و خرده پا بشدت مبارزه کرده و آنان را بطور قانونی اعدام میکند!

هیچ نظری موجود نیست: