۱۱.۱۰.۹۱

در ایران چه خبر است و چه می‌گذرد؟


بعد از انتشار نتایج تحقیقات و بررسی‌های سازمان ملل که در آن سه شهر تبریز، ارومیه و اردبیل را به عنوان پیشرفته‌ترین و آباد‌ترین شهر‌های ایران، معرفی‌ می‌کند، و بعد از انتشار خبر سرعت اینترنت بالا در این سه شهر، سرعتی بالاتر از سرعت اینترنت در اروپا، و کاربران بسیار زیادی که شبانه روز از این سه شهر به فضای سایبری ایرانی‌ وصل میشوند( اگر در تمام فضای سایبری ایران، ۱۰۰ تن‌ کاربر و یوزر وجود داشته باشد، بدون اغراق ۹۰ تن‌ آنها از آذربایجان هستند) چشممون به خبر ماشین‌های امریکایی برای پلیس این سه شهر روشن شد.

ظاهرا استان آذربایجان سوای استان‌های دیگر ایران، از مزایا و امتیازات و پول بسیار بالاتری برخوردار است، و سئوال اینجاست که چرا باید تبعیض به این فاحشی بین استان آذربایجان شرقی‌ و غربی با دیگر مناطق ایران حتی پایتخت ایران باشد. تهران که با هوای سمی و کشنده و جمعیّتی بیش از ظرفیتش بیشتر به خراب آبادی می‌ماند تا پایتخت، از امکانات و مزایایی که در دو استان آذربایجان وجود دارد محروم است، سئوال اینجاست که در ایران چه خبر است و چه می‌گذرد؟



چندی است که مردم آذربایجان شرقی به خصوص تبریز یک خودروی عجیب را در ناوگان راهنمایی و رانندگی خود مشاهده می‌کنند. این خودرو یک شورولت شاسی بلند امریکایی است.

هیچ نظری موجود نیست: