۱۹.۹.۹۱

حمله به اجتماعات کرد‌ها و دستگیری ۴۸ تن‌ از طرف پلیس ترکیه


به گزارش ایرنا، عملیاتی صبح شنبه به طور همزمان در شهرهای ˈسییرت ، ماردین و باتمان شروع شد و افرادی که مظنون به عضویت در تشکلی موسوم به ˈک.ج.کˈ بعنوان ساختار شهری حزب کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ بودند، دستگیر شدند.


بر اساس گزارش شبکه خبری ˈان.تی.ویˈ این عملیات به دستور دادستانی استان دیاربکر ترکیه انجام شد و اماکنی چون مراکز حزب صلح و دمکراسی طرفدار کردهای مخالف مورد حمله پلیس قرار گرفت.

این شبکه خبری گزارش کرده است، فقط در شهر سییرت ۱۶ مکان مختلف مورد حمله و بازرسی پلیس قرار گرفت و ۱۶ تن‌ از جمله شهردار این شهر و از اعضای حزب صلح و دمکراسی، دستگیر شدند.

در حمله پلیس به ماردین نیز ۴۰ تن‌ از فعالان کرد دستگیر شده اند.

گفته می شود با افزایش عملیات ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک، دولت آنکارا باردیگر به گزینه امنیتی و نظامی برای رویارویی با کردها روی آورده است.

حزب صلح و دمکراسی ترکیه که چهارمین حزب حاضر در مجلس ترکیه به شمار می رود به همراه شمار دیگری از نمایندگان کرد، به اتهام در آغوش گرفتن اعضای پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه، با خطر لغو مصونیت سیاسی روبه رو هستند.

حزب صلح و دمکراسی ترکیه مدعی است تا کنون بیش از هشت هزار نفر در ارتباط با عضویت در ک.ج.ک دستگیر و زندانی شده اند.

ترک‌ها که به عهد شکنی و خنجر از پشت زدن معروفند و دوستی‌ آنها از دشمنی‌شان بسیار خطرناک‌تر میباشد، هر زمان که احساس خطر میکنند با گزینهٔ مذاکره با کردها پیش آمده و زمانی‌ که از طرف جنایت کاران اروپایی به آنها اطلاعات و گزارش‌های محرمانه حاکی از محل استقرار کرد‌ها داده میشود و از طرف آنان حمایت میشوند، به یکباره چهره عوض کرده و همانند جدشان چنگیز مغول وحشیانه حمله میکنند. هنوز چند هفته از اظهار ضعف و ترس اردوغان نمیگذارد که اعلام کرده بود میخواهد با کرد‌ها به مذاکره بنشیند‌ و این اقدامات فاشیستی و غیر انسانی‌ روز شنبه او نشان از خوی بربر منشانه و عدم پایبندی وی به گفتارش میدهد.

هیچ نظری موجود نیست: