۱۰.۱۰.۹۱

زنگ خطر برای پخش مواد مخدر در روسیه


جاری شدن سیل موادمخدر مهلک به روسیه به یک مسأله جدی مبدل شده است. هروئین - « مرگ سفید» به اندازه زیادی وارد کشور می شود که غیر قابل کنترل مینماید و راه انتقال آن عمدتاً از افغانستان به روسیه است.
به عقیده سرگی گونچاروف، رئیس انجمن بین المللی پیشکسوتان واحد ضد ترور « آلفا» ، این جریان موادمخدر با کمک کشورهای غربی شدت می یابد. وی در ادامه گفت: اگر فرض کنیم که در افغانستان تولید موادمخدر ممنوع شود، کشت خشخاش ممنوع شود، این کشور صاف و ساده خواهد مرد و یا از روی صفحه زمین محو خواهد شد؟ به نظر من آمریکایی‌ها فقط از یک هدف پیروی می کنند و آن اینکه تمام موادمخدری که از افغانستان به خارج منتقل می شود سر از روسیه و نه آمریکا درآورد. اگر صادقانه بگوئیم، برای آمریکایی‌ها مسموم کردن روس‌ها مناسب تر از رسیدن موادمخدر به دست هموطنان خود است.


در چنین شرایطی تصمیم سرویس فدرال کنترل بر گردش موادمخدر روسیه کاملاً منطقی می باشد که قصد دارد به تجدید تسلیحات واحدهای ویژه خود بپردازد. این نهاد قصد دارد مجموعه تجهیزات کوهنوردی، شوکر‌های الکتریکی کنترل از راه دور را خریداری کند. یکی دیگر از سلاح ها، تفنگ « اس. .-۹۸» خواهد بود که یکی از مدرنترین نمونه‌های سلاح‌های ساخت روسیه است. با توجه به حجم خرید تجهیزات کوهنوردی، می توان حدس زد که واحدهای ویژه « گروم» بری انجام عملیات جنگی در نواحی کوهستانی، برای نمونه در تاجیکستان آماده می شوند. اما استفاده از مهارت‌های کوهنوردی فقط در کوهها به درد نیروهای این سرویس نخواهد خورد.

آلکسی فیلاتوف ، معاون رئیس انجمن بین المللی پیشکسوتان واحد ضد ترور « الفا» در اینباره گفت: تجهیزات کار در کوهها فقط در کوهستان مورداستفاده قرار نخواهند گرفت. از این وسایل می توان در ساختمانها و تأسیسات مرتفع ، برای ورود به آپارتمان‌ها نه فقط از در، بلکه پنجره نیز استفاده کرد. برای اینگونه عملیات از تجهیزات نجات کوهستانی نیز می توان استفاده کرد.

کارشناسان معتقدند که سرویس ویژه « گروم» که یکی از واحدهای نظامی موثر نیروهای جمعی واکنش سریع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است، می تواند بطور موفق با قاچاق موادمخدر در فضای کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع مبارزه کند.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: