۲۸.۹.۹۱

وزارت امور خارجه آمریکا برای ارزیابی محبوبیت خامنه‌ای به فیسبوک رهبر مراجعه می‌کند!


ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که به صفحه فیس‌بوک خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مراجعه می‌کند تا از نظر موافقان و مخالفان نوشته شده در این صفحه باخبر شود.
(این آمریکایی‌ها واقعا شیرین عقلند، یعنی‌ اینا نمیدونند، ادمین صفحهٔ فیسبوک خامنه ای، هر نظری که جز تعریف و تمجید از آقا باشه رو حذف و نویسنده نظر را هم از صفحه بن می‌کنه؟)


سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا که روز دوشنبه، ۲۷ آذر این سخنان را مطرح کرده، بشوخی گفت که واشنگتن کنجکاو است تا ببیند صفحه فیس‌بوک رهبر جمهوری اسلامی چند لایک خواهد گرفت.


 خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که از روز پنج‌شنبه، ۲۳ آذر به شبکه اجتماعی فیس‌بوک پیوسته است، روز گذشته خبر آن را در توییتر خود اعلام کرد!

این صفحه تاکنون بیش از ده هزار لایک دریافت کرده و بسیاری از موافقان و مخالفان‌ خامنه‌ای، در زیر عکس‌ها و مطالب منتشر شده در این صفحه نظر گذاشته‌اند. فیس بوک ازجمله سایت‌هایی است که دسترسی به آن در ایران تنها با فیلترشکن امکان‌پذیر است.

دفتر خامنه‌ای در فضای مجازی فعال است و علاوه بر «پایگاه اطلاع‌رسانی» رسمی او، از مرداد سال جاری در «اینستاگرام»، شبکه اشتراک‌گذاری عکس در دنیای مجازی نیز فعال شده و سه سال پیش نیز به شبکه اجتماعی توییتر پیوست.

خبر عضویت رهبر ایران در شبکه اجتماعی فیس بوک در شرایطی اعلام شده که وبسایت‌هایی مانند توییتر و فیس بوک درپی اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ فیلتر شدند و دسترسی به آنها تنها با فیلترشکن امکان‌پذیر است.

مقام‌های حکومتی، امنیتی و انتظامی ایران این شبکه‌های اجتماعی را «ابزار جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی معرفی کردند و اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، فیس بوک و توئیتر را عامل «سازماندهی ناراضيان پراكنده، مجرمان و سرويس‌های خارجی» نامید.

پس از آن پلیس ویژه‌ای با نام «فتا» برای کنترل بر اینترنت در ایران تشکیل شد و برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتا بازداشت شدند.

خامنه‌ای اردیبهشت ماه سال جاری درباره عضویت در فیس‌بوک گفته بود که «اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب درمورد باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.»


منبع

هیچ نظری موجود نیست: