۲۲.۹.۹۱

ماجرای ۲۱ دسامبر

آیا با پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، پایان دنیا نیز فرا خواهد رسید؟



بسیاری از مردم تا به امروز از وقوع چنین حادثه‌ای در بیم و هراس می باشند و این بدان خاطر است که بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های دنیا از چگونگی وقوع پایان دنیا می نویسند. این مطبوعات و رسانه‌ها با دادن نصیحت هایی به بحث در مورد چگونگی زنده ماندن و نحوه برخورد با وقایای احتمالی در روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی می پردازند. با استناد بر مطبوعات، مردم بسیاری از کشور‌های دنیا در حال خرید بسته هایی با نام <بسته‌ای برای کمک به زنده ماندن در شرایط سخت آخرالزمان> به صورت عمده می باشند. در اینترنت نیز شاهد انتشار ویدئوهای مختلفی از چگونگی خاتمه حیات در کره زمین هستیم. ما به نوبه ی خود و با استناد بر گفته‌های دانشمندان، این جمله را برای شما عزیزان تکرار می کنیم که ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، پایان دنیا نبوده و تنها شاهد نمایش سیارات خواهیم بود.


۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ روزی است که بخش عظیمی از مردم کره ی خاکی را با استفاده از محاسبات عددی، به ترس و هراس انداخته است. بسیاری از مردم بر این باوراند که دنیا در تاریخ ۲۱ دسامبر به پایان خواهد رسید. مطبوعات زنده و غیر زنده و همچنین رسانه‌های بسیاری از کشورهای دنیا، از بندر ولادیوستوک گرفته تا سرزمین‌های آلاسکا نیز در صدر اخبار خود از آغاز آمادگی مردم در برابر وقوع پایان دنیا خبر می دهند. نکته ی قابل توجه این است که در میان پیروان این فرضیه مردم بسیاری از شهرهای توسعه یافته با سطح دانایی و آگاهی بالا دیده می شوند. بسیاری بر این عقیده اند که با وقوع پایان دنیا، کشورهای فرانسه، ایالات متحده و ژاپن به یکباره نابود خواهند شد. بر اساس اخبار حاکی، در روسیه نیز روزانه جمع کثیری از مردم با خرید انواع کنسرو و ساخت پناهگاه‌های زیر زمینی، به نحوی برای رو به رو شدن با پایان دنیا در تاریخ ۲۱ دسامبر آماده می شوند. جالب است که دولت و مطبوعات دولتی در این مورد هیچ گونه واکنشی از خود بروز نداده و به جای آرام کردن این آشوب در میان مردم، تنها سکوت اختیار می کنند. این در صورتی است که آنها می توانند برای مثال هر هفته یک بار با دعوت از دانشمندان، مردم را از حقیقت واقعه ی ۲۱ دسامبر آگاه ساخته و اعلام کنند که دنیا پس از ۲۱ دسامبر به حیات خود ادامه خواهد داد. آما ترجیح می دهند سکوت کنند.

در تاریخ ۲۱ دسامبر چه بلایی بر سر زمین خواهد آمد؟

نگاه کردن به عقاید مختلف و سناریوهای موجود در مورد پایان دنیا در ۲۱ دسامبر کمی خنده دار به نظر میرسد. نسخه‌های بسیاری در این مورد وجود دارد که از مشهورترین آنها می توان به پیش گویی سرخ پوستان <مایا> اشاره نمود. بطوری که در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، آخرین چرخه ی باتکون (۱ باتکون معادل ۱۴۴۰۰۰ روز) از تقویم <مایا> به پایان خواهد رسید و شخصی این قضیه را به پایان حیات در کره زمین نسبت داده است. بسیاری از دانشمندان، ماهیت وجود تقویم <مایا> را زیر سوال برده و اعلام کرده اند که به احتمال فراوان تنها، چرخه ی این تقویم به اتمام رسیده و از سر گرفته خواهد شد. با این وجود ممکن است در برخی از نقاط کره زمین شرایط آب و هوایی کمی تغییر کند و این قضیه به هیچ وجه منجر به پایان حیات در کره ی خاکی نخواهد شد.

سیاره ی <نیبیرو>

یکی دیگر از شایعات مشهور در مورد پایان دنیا، قضیه سیاره ی <نیبیرو> به معنای نقطه ی تقاطع می باشد. ماجرا از این قرار است که این سیاره در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به زمین نزدیک شده و موجودات ساکن این سیاره که از دشمنان انسان‌ها می باشند، زمین را از حیات صاقط خواهند نمود.

پایان دنیا از دیدگاه آینه بین مشهور روسیه"وانگا"

یکی از پیش بین‌های روسیه با نام "وانگا" نیز از پایان دنیا در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی خبر داده است. بر اساس گفته‌ها و پیش بینی‌های وی، در این روز، قاره آفریقا به پوششی از یخ تبدیل شده و بخش عظیمی از کره ی زمین بوسیله سونامی و یا طوفان‌های سهمگین، به زیر آب فرو خواهد رفت. همچنین در ادامه برای رسیدن مردم به جزای اعمالشان، جسم سنگینی از آسمان بر زمین فرود خواهد آمد و حیات به طور کلی از روی زمین محو خواهد شد.

نظر دانشمندان در مورد نمایش سیارات در ۲۱ دسامبر.

چهارمین فرضیه مشهور در مورد پایان دنیا، نمایش سیارات منظومه شمسی می باشد. در تاریخ ۲۱ دسامبر میلادی، خورشید، زحل(کیوان)، زهره، مشتری(ژوپیتر)، عطارد، مریخ و کره زمین در امتداد یکدیگر قرار خواهند گرفت و یک مسیر صاف از آغاز منظومه خورشیدی تا هسته ی آن یعنی خورشید را تشکیل خواهند داد . برخی این فرضیه را تکذیب می کنند. با این تفاسیر بسیاری از دانشمندان بر این عقیده اند که در این روز، نمایش سیارات هیچ گونه تاثیری بر شرایط زیست محیطی کره زمین نخواهد گذاشت.

نمایش کهکشان‌ها چگونه خواهد بود چه بر سر زمین خواهد آورد؟

در این هنگام، نه تنها سیارات منظومه شمسی، بلکه بسیاری از سیارات از دیگر کهکشان‌ها نیز به یک ردیف در منظومه خود قرار خواهند گرفت. پیروان و حامیان شایعات در مورد پایان دنیا بر این باوراند که این واقعه منجر به آشوب در کره زمین گشته و تمامی موجودات زنده را نابود می سازند. دانشمندان با تکذیب این قضیه بر این نکته تاکید دارند که ممکن است تنها برخی از سیارات در یک ردیف قرار گیرند و دیگر سیارات به خاطر قرار داشتن در ابعاد مکانی دیگر از این قضیه مستثنا خواهند بود.

به عقیده برخی از دانشمندان نمایش سیارات در تاریخ ۲۱ دسامبر، تنها یک پدیده زیبا بوده که در برخی از نقاط کره ی زمین با استفاده از تلسکوپ‌های مخصوص قابل روئیت می باشد. بدون شک، بسیاری از رصدخانه‌های کشورهای مختلف، اقدام به پخش زنده و مستقیم نمایش سیارات خواهند نمود. نکته ی حائز اهمیت این است که به عقیده ی برخی دیگر از دانشمندان، نمایش سیارات نه در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲، بلکه در بهار ۲۰۲۲ رخ خواهد داد.

فرضیه ی دالایی لاما

یکی از جدیدترین فرضیه‌ها در مورد پایان دنیا از سوی دالایی لاما ،راهبه ی کبیر تبت اعلام شد. جالب اینجاست که وی با وجود برخورداری از مقام والای عرفانی به غیر مطبوعات زرد، اقدام به پیشگویی در مورد دنیا برای سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) نموده است. به عقیده ی وی، تغییرات جوی از تاریخ ۲۱ دسامبر سال جاری و تنها ۲ هفته ادامه خواهند داشت. بطوری که در ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو (۰۹:۳۰ به وقت تهران) تاریکی و سکوت بر جهان حکم فرما خواهد شد. حیوانات و جنبندگان بر خلاف انسان ها، پایان دنیا را احساس خواهند نمود. بر اساس نصیحت‌های وی، یک روز پیش از وقوع این حادثه باید به جنگل پناه برده و وسایلی از قبیل لباس گرم، آب، کبریت، مدارک، غذای کافی و غیره را در اختیار داشته و تا پایان این روزهای سرد و تاریک، در خانه‌هایمان بمانیم.

چگونه خود را برای پایان دنیا آماده سازیم؟

آیا شما به پایان دنیا در تاریخ ۲۱ دسامبر سال جاری اعتقاد دارید؟ نصیحت هایی در مورد نحوه ی برخورد و آمادگی در برابر پایان دنیا به گوش می رسد، خنده دار بوده و با نگاهی به فیلم < ملانکولیا> ساخت گارگردان دانمارکی <لارس فون تریر> می توان این نتیجه را گرفت که برای پایان دنیا نمی توان آماده شد و در صورت بروز چنین حادثه ای، هیچ چیز به ما کمک نخواهد کرد. بهترین روش برای حل این معضل، اعتقاد نداشتن به آن و خندیدن به هر آنچه که در مطبوعات و اینترنت به شما یادآوری می کند که پایان جهان نزدیک است، می باشد.

پیشنهاداتی برای زنده ماندن در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی.

بیش از یک قرن است که مردم کره زمین همواره برای پایان دنیا آماده می شوند. به همین خاطر پیشنهادات فراوانی برای زنده ماندن در شرایط دشوار پایانی عمر کره زمین، جمع شده است. با کمی جستجو در اینترنت می توان کتاب هایی با موضوع <چگونگی زنده ماندن در پایان دنیا> را دانلود نمود. از مشهورترین نویسندگان این کتابها می توان به آقای "پاترک جریل" اشاره نمود. وی در نوشته‌های خود به عادی‌ترین معضلات اشاره کرده و برای مثال از مردم می خواهد تا لباس گرم، چوب کافی، نفت، کبریت و غیره به همراه داشته باشند. ممکن است به نظر وی پایان دنیا یعنی سرما و یخبندان.

دیگر پیشگویان آخرالزمان نیز در گفته‌های خود به مردم نصیحت می کنند که به پناه گاه‌های زیرزمینی پناه برده و چند روز پیش از وقوع پایان دنیا، مقادیر فراوانی از خوراکی‌های مختلف منجمله حبوبات، آب و تا حد امکان پتوی گرم، چوب و کبریت و ذخیره سازند.

دانشمندان چه می گویند؟

پس از این گفته‌های پیش گویان را شنیدیم و از خندیدن لذت بردیم، لازم است تا به سخنان داشمندان خبره نیز گوش دهیم.

آقای "دیمیتری بلایوف" نایب رئیس مرکز تحقیقاتی آمریکایی روسیه با نام <کنازوروف> تحت نظارت و وابسته به دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بین المللی روسیه <ریانووستی> اطمینان داد که فرضیه پایان دنیا از دیدگاه تقویم <مایا> رد شده است. دلیل این مطلب این است که در تاریخ ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی، تنها یکی از چرخه‌های این تقویم به پایان می رسد، نه این تقویم در کل.

در آخر،عزیزانی که هم اکنون این مطلب را خواندید، همان طور که شاهد هستیم، هر ساله شایعات مختلفی در مورد پایان دنیا به گوش می رسد. ما به شما این قول را می دهیم که دنیا در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی به پایان نخواهد رسید.
منبع: صدای روسیه


برخی از نظریه ها در مورد پایان دنیا به صورت زیر می باشند:

۱- تغییرات اکولوژی و آب شدن یخچال های قطب شمال و جنوب:
در صورت گرم شدن مفرد کره زمین و آب شدن یخچال های قطب شمال و جنوب، بسیاری از کشورها به یکباره به زیر آب فرو خواهند رفت. این نظریه تئوری نبوده و از سوی دانشمندان به ثبت رسیده است. تصور کنید که یک سوم تمامی خشکی های زمین به زیر آب فرو رفته و نسل بسیاری از جانداران، درختان و حشرات از بین خواهد رفت. در صورت بروز چنین اتفاقی، دیگر جای کافی برای زندگی بشریت در کره ی خاکی نخواهد بود.


۲- در دوران مدرسه به یاد داریم که به ما آموختند که اطراف زمین را لایه ازن تشکیل داده که این لایه، کره زمین را از تشعشعات رادیواکتیو حفظ می نماید. این تشعشعات به فراوانی در فضا یافت می شود ولی تنها مقدار ناچیزی از آن به سطح زمین برخورد می کنند. انسان ها با این که می دانند استفاده از برخی محصولات به لایه ازن صدمه می زند، اما با بی توجهی به این اخطارها، به استفاده از این مواد ادامه می دهند. سوراخ های لایه ازون روز به روز در حال بزرگ تر شدن بوده و آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر این لایه از بین رود، چه بلایی بر سر کره خاکی خواهد آمد؟ بلی، پرتوهای رادیواکتیو خورشید هر جانداری را نابود خواهند کرد.


۳- برخورد اجسام کهکشانی با کره زمین:
برخورد اجسام کهکشانی با کره زمین یکی از مشهورترین تئوری های موجود در مورد پایان دنیا می باشد. بسیاری بر این عقیده هستند که نسل دایناسورها نیز به دلیل برخورد شهاب سنگ ها با زمین منقرض شد. بدین صورت ممکن است که چنین سرنوشتی نیز انتظار ما را بکشد و استخوانهای ما در قرن های آینده به عنوان فسیل، مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته شود. تئوری دیگری در همین چارچوب می گوید که برخورد شهاب سنگ بزرگی با زمین، منجر به تکه شدن کره خاکی شده و این تکه ها همچون ماه به دور نوار مغناطیسی ستاره ها و یا سیارات دیگری خواهند گشت.


۴- خاموش شدن خورشید:
چندی پیش یک فیلم نظامی بر اساس این نظریه ساخته شد. این تئوری کاملا صحیح بوده و به اثبات رسیده است، فقط باید این نکته را در نظر داشت که چنین اتفاقی حدود ۱۰ میلیارد سال دیگر اتفاق خواهد افتاد. به نظر شما، ما شاهد وقوع چنین اتفاقی خواهیم بود؟


۵- حمله ی آدم فضایی ها به کره ی زمین:
کتاب ها، افسانه ها و فیلم های بسیار زیادی در مورد حمله موجودات فضایی به کره زمین وجود دارد. آیا موجودات فضایی کره ی زمین را تسخیر خواهند نمود؟ اثبات و باور چنین نظریه بسیار سخت بوده، چراکه تا کنون شواهدی در مورد کشف موجودات زنده در فضا به ثبت نرسیده است.


۶- انساس با دستان خودش کره زمین را به نابودی خواهد کشاند:
این نظریه از دیگر نظریه ها به حقیقت نزدیکر تر است. برای درک عمیق این مطلب کافی است تا رادیو و یا تلوزیون خود را روشن کرده و اخبار جهان گوش دهید. انفجار در یک منطقه، شروع حملات نظامی در منطقه ی دیگر، بمباران مردم بی گناه و غیره. بدون شک ،در صورت بروز جنگ جهانی جدید، ابر قدرت ها از سلاح هسته ای استفاده خواهند نمود. آغاز جنگ هسته ای کره زمین را به چرنوبل(حادثه انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل در کشور اوکراین و در سال ۱۹۸۶ میلادی رخ داد.) تبدیل خواهد نمود.


۷- بسیاری از ادیان از پایان دنیا به آخرالزمان یاد می کنند. بر اساس نظریات مذهبی این فاجعه در صورتی رخ خواهد داد که جهان از گناه اشباع شود. در برخی ادیان این مسئله با ضهور پیامبران و امامان الهی و در برخی ادیان شاهزاده ی تاریکی ها دنیا را نابود خواهد ساخت. در کل، مذاهب مختلف از روزی خبر می دهند که همه کس در برابر خداوند به جزای اعمال نیک و بد خویش در دنیا خواهند رسید.


۸- هوش مصنوعی و ربات های متفکر جهان را در دست خواهند گرفت:
بسیاری از فیلم های دنیا بر اساس این نظریه تولید شده اند. با نگاهی عاقلانه به پیشرفت جهان در تکنولوژی می توان به درک این موضوع پرداخت که ممکن است در آینده، رباط ها بر انسان ها چیره شده و کره زمین را نابود سازند.


۹- جا به جایی قطب شمال و جنوب با یکدیگر:
جا به جایی دو قطب شمال و جنوب با یکدیگر منجر به تغییر حرکت کره زمین از چپ به راست خواهد شد. در نتیجه ی این فاجعه، نیروی مغناطیس اطراف کره زمین محو گشته و امواج کهشانی، حیات را در کره زمین نابود خواهند ساخت.


۱۰- سرمای هسته ای:
برخی به این نظریه اعتقاد دارند که با پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، آتشفشان های خاموش به یکباره فعال شده و دود غلیظی اطراف کره زمین را احاطه خواهد کرد. قطر و تراکم این لایه ی گرد و غبار به قدری زیاد است که مانع از تابش نور خورشید به سطح کره زمین خواهد شد. به سرمای حاصل از این فاجعه ی زیست محیطی به اصطلاح <سرمای هسته ای> گفته می شود.


۱۱- تغییر مکان هسته ی کره ی زمین، خورشید و کهکشان ها:
تغییر مکان ستارگان، سیارات و کهشان هایی که به دلایلی در یک ردیف در فضا قرار خواهند گرفت می تواند منجر به نابودی حیات در کره زمین شود. دلیل این موضوع می تواند افزایش نیروی جاذبه خورشید و جذب ستارگان و سیارات به محور جاذبه خورشید، باشد. این نظریه به <همگرایی گرانشی> معروف می باشد. در صورت بروز چنین واقعه ای چه بلایی بر سر قطب های الکترمغناطیسی زمین خواهد آمد؟ بسیاری بر این عقیده هستند که این موضوع به زودی اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکر است که این شاخه از علم به طور کلی مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است.


۱۲- ۲۱ دسامبر شاهد نمایش سیارات منظومه شمسی در فضا خواهیم بود:
در تاریخ ۲۱ دسامبر میلادی، خورشید، زحل(کیوان)، زهره، مشتری(ژوپیتر)، عطارد، مریخ و کره زمین در امتداد یکدیگر قرار خواهند گرفت و یک مسیر صاف از آغاز منظومه خورشیدی تا هسته ی آن یعنی خورشید را تشکیل خواهند داد. لازم به ذکر است که به غیر از منظومه ی خورشیدی ما، دیگر سیارات از کهشان های مختلف نیز به همین صورت ردیف قرار خواهند گرفت. از آنجایی که بشر هنوز با چنین موضوعی یعنی تاثیر نیروهای مغناطیسی سیارات و ستارگان بر یکدیگر برخورد نکرده است، نمی توان عواقب ناشی از آن را پیش بینی نمود. برخی از دانشمندان بر این عقیده اند که این مسئله ممکن است منجر به تغییر مکانی سیارات و یا منظومه ی خورشیدی گردد.

هیچ نظری موجود نیست: