۳۰.۹.۹۱

چرا ناوشکن مارشال شاپوشینکوف روسیه در بندرعباس پهلو گرفت؟


یک فروند کشتی جنگی ارتش روسیه در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش عصر ایران ، منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس میزبان این ناوشکن روسی است.


روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در اطلاعیه‌ای به نقل از فرمانده منطقه یکم این نیرو اعلام کرد: صبح امروز چهارشنبه یک فروند ناوشکن روسی در اسکله این منطقه پهلوگیری کرد.


دریادار دوم "حسین آزاد" با اعلام این خبر افزود: ناوشکن «مارشال شاپوشینکوف» که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است با هدف تحکیم روابط نظامی میان کشورهای ایران و روسیه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران پهلو گرفت.

وی اضافه کرد: در طول مدت حضور این ناوشکن روسی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، برنامه هایی پیش بینی شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس، مهم‌ترین مرکز فعالیت این نیرو به شمار می رود.

این ناوشکن بخشی از ناوگان "اقیانوس آرام" نیروی دریایی روسیه است ولی هم اکنون برای مقابله با دزدان دریایی سومالی به منطقه خلیج عدن اعزام شده است.

قبل از این رسانه‌های روسی از اعزام تعدادی از کشتی‌های جنگی این کشور به پایگاه‌های نیروی دریایی ایران در شمال این کشور خبر داده بودند.

روسیه از حضور نظامی جدی در خلیج فارس برخوردار نیست و برخلاف آمریکا، بریتانیا و فرانسه در این منطقه پایگاه یا نیروی نظامی مستقر ندارد.

نیروی دریایی روسیه از ۴ ناوگان به نام‌های دریای شمال، اقیانوس آرام، بالتیک، دریای سیاه و یک ناوگان کوچک به نام "دریای خزر" تشکیل شده است.

ناوگان کوچک دریای خزر در سال ۱۷۲۲ ایجاد شد و مرکز فرماندهی آن در بندر آستاراخان قرار دارد.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: