۲۱.۹.۹۱

طرح جنجالی انتخابات تصویب شد


طرح جنجالی انتخابات که پیشتر با مخالفت جدی محمود احمدی‌نژاد روبرو شده بود؛ امروز در مجلس ایران تصویب شد.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه به حذف ماده هفت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری درباره پیش‌بینی شرایط کاندیداهای ریاست‌جمهوری رای مثبت دادند. براساس این مصوبه؛ همه‌چیز همچون گذشته در انحصار شورای نگهبان باقی ماند.
به گزارش خبرگزاری مهر براساس این مصوبه، تعریف «رجل سیاسی» در انحصار شورای نگهبان ماند و جمع آوری امضا برای ثبت نام کاندیداها هم ملغی شد.

بر اساس این مصوبه مجلس، وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین و زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می کند.

علی لاریجانی رییس مجلس در این باره گفت: «در تفسیر قانون اساسی نظر شورای نگهبان شرط است و شورای نگهبان درباره اصل ۱۱۵ تا جایی که من با آنها تماس داشتم نظرشان حصری است و معتقدند فقط شرایطی که در قانون اساسی آمده باید برای کاندیداها وجود داشته است.»

رییس مجلس اضافه کرد:‌ «با توجه به اینکه در این ماده بندها و تبصره‌های آن شرایطی را به شروط کاندیداهای ریاست‌جمهوری اضافه شده شورای نگهبان معتقد است که این ماده خلاف قانون اساسی است و ما باید نظر شورای نگهبان را محترم بشماریم.»

هیچ نظری موجود نیست: