۱۲.۹.۹۱

شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و ساخت کابینه جدید احمدی‌نژاد!

همزمان با اوج گرفتن انتقادات از احمدی نژاد و کابینه اش، این رییس هیات دولت امروز با احکامی جداگانه تغییراتی قابل توجه در حوزه تحت امر خود ایجاد کرد. دادن سمت های جدید به مشایی و ملک زاده دو چهره جنجالی
همراه احمدی نژاد و آوردن میرحسن موسوی به دفتر ریاست جمهوری، گمانه زنی های زیادی را ایجاد کرده است.


احمدی نژاد در حالی اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان رییس دبیر خانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد که او همواره سیبل حملات به احمدی نژاد بوده است تا جایی که رهبری ناچار شد مستقیم وارد دعوای اصولگرایان و احمدی نژاد شود.

احمدی نژاد در حالی همکاری با مشایی را هدیه الهی برای خود می داند که رهبری در نامه ای به او نوشته بود انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شماست.

رحیم مشایی که تا روز گذشته هجده سمت رسمی داشت، با استعفا از سمت های خود مسئولیت دبیرخانه ای را عهده دار شد که آیت الله خامنه ای در جمع سران و مقامات ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد با تاکید بر لزوم تشکیل دبیرخانه فعال و پرانگیزه برای جنبش، خاطر نشان کرده بود که ما می توانیم به ارتقاء « بهره‌وری سیاسی» جنبش عدم تعهد در مدیریت جهانی بیندیشیم؛ می توانیم برای تحول در این مدیریت،‌ سندی تاریخی تهیه کنیم و ابزارهای اجرائی آن را فراهم نمائیم؛ می توانیم حرکت به سمت همکاریهای مؤثر اقتصادی را طرّاحی و الگوهای ارتباط فرهنگی میان خود را تعریف کنیم.

روزنامه کیهان که از منتقدان احمدی نژاد است، امروز این تغییر سمت مشایی را آنقدر مهم دانسته بود که صفحه اول خود را به آن اختصاص داد.

اینک و پس از آنکه با حمایت قاطع رهبری و حکم حکومتی او، احمدی نژاد از طرح سوال در مجلس معاف شد، شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در کابینه ایجاد کرده که سوالات زیادی را به ذهن متبادر می کند.

رحیم مشایی، فردی است که احمدی نژاد می خواسته او را معاون خود کند، معاونتی که با نامه رهبری ناکام ماند اما مانع از آن نشد که حکم ریاست دفتری و چندین سمت دیگر را به نامش نزند.

نزدیکی احمدی نژاد و مشایی تا آنجا مورد انتقاد بود که جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه برخی می‌گویند که اگر احمدی‌نژاد و مشایی را از هم جدا کنیم درست می‌شود گفت: احمدی نژاد و مشایی مانند لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده هستند که وقتی آنها را عمل جراحی کردند هر دو از بین رفتند!

هر چند این مرد محبوب احمدی نژاد در تیررس حملات زیادی است اما حکم امروز احمدی نژاد برای یار دیرینه اش نشان از آن دارد که این حملات بی اثر بوده و رییس هیات دولت در حمایت از مردانش تا آنجا ایستاده که حتی به رغم همه انتقادات باز در یک حکم رسمی که بطور متداول از چند خط تجاوز نمی کند، در حکمی که بیشتر به یک بیانیه سیاسی شباهت دارد خطاب به مشایی می نویسد: اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.

احمدی نژاد همچنین در حکمی دیگر سید حسن موسوی را به عنوان رییس دفتر خود منصوب کرد. کسی که در سازمان میراث فرهنگی مشغول به کار بود و با آوردن او به دفترش، میراث فرهنگی را به محمدشریف ملکزاده سپرد.

سیدحسن موسوی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی در زمان ریاست رحیم مشایی بود و پس از مشاور این مرد پر آوازه کابینه احمدی نژاد.

سایت نزدیک به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در تحلیلی از این تغییرات با اشاره به اینکه «سیدحسن موسوی» که گفته می شود نام شناسنامه اش «میرحسن موسوی» است پرسیده است که آیا «موسوی» کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم است؟

ملک زاده همان کسی است که وقتی در وزارت خارجه به کار گماشته شد، به جرم مفاسد مالی متهم شد و به زندان رفت اما با عفو پیش از دادرسی رهبری آزاد شد و به مناصب دولتی و مشاورت همزمان احمدی نژاد و شاهرودی برگشت.

حال ملکزاده ای که نتوانسته بود معاونت اداری و مالی وزارتخارجه را از آن خود کند، معاونت احمدی نژاد را دارد. کسی که هفتاد روز در زندان بود و کیهان او را به “جاسوسی”، “اختلاس”، “ارتشا”، “تحصیل مال نامشروع” و “ارتباط نامشروع” متهمش کرده بود.

در همین حال، احمدی نژاد در احکام جداگانه ایی مهندس نیکزاد را با حفظ سمت بعنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر تقی پور را بعنوان مشاور خود در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.

بنظر می رسد دولت با برکناری وزیر ارتباطات، قصد تاسیس وزارت امور زیربنایی را دارد. وزارتخانه ای که مجلس هشتم با تشکیل آن مخالفت کرده بود.

منبع: سایت کلمه

هیچ نظری موجود نیست: