۲۱.۹.۹۱

از نظر پوتین دنیا دیگر یک قطبی نیست

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین،پوتین روز دوشنبه در دیدار بافعالان و شخصیت های سیاسی و اجتماعی طرفدار خود گفت: شاید 15 سال پیش کسانی بودند که به وجود جهان تک قطبی اعتقاد داشتند، ولی امروز دیگر چنین نیست.

وی افزود: امروز دیگر هیچ کس اعتقادی به وجود نظام تک قطبی جهان ندارد و نظام حاکم کنونی بر جهان چند قطبی است و به این شکل تقویت می شود.


رییس جمهوری روسیه گفت:روسیه در این تغییر و تحول ژئوپلیتیکی باید جایگاه خود را بیابد و حال این سوال پیش می آید که آیا از عهده چنین اقدامی برمی آییم که به طور مطمئن پاسخ به آن مثبت است.

وی افزود: ما با داشتن سرزمین وسیع، آداب و رسوم و اقتصاد در حال رشد و توانمندی های نظامی و دفاعی خود از عهده این هدف برمی آییم.

پوتین اضافه کرد: بدون تردید باید این اقدام را با شیوه های معاصر و امروزی و نه رویارویی انجام دهیم و در این شرایط منافع ملی خود را پیش ببریم.

رییس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه های کلیشه ای مورد استفاده در غرب برای تحقیر روسیه اشاره کرد و گفت: آنها برخی اوقات در باره روسیه می گویند که هنوز این کشور از گذشته کمونیستی خود صرف نظر نکرده است یا این که دمکراسی آن دگرگون شده است.

پوتین از ایرادهای دیگر غرب به سرکردگی آمریکا به روسیه به غیردمکراتیک و غیرقانونی بودن انتخابات در این کشور اشاره کرد و هدف آن را جلوگیری از ایفای نقش روسیه در عرصه بین المللی عنوان کرد.

وی افزود: آنها می گویند اگر حکومت روسیه غیرقانونی است چه حقی برای اظهار نظر در باره مسایل سیاست خارجی دارد.

پوتین سپس ایرادهای غرب به ساختار سیاسی روسیه را به تمسخر گرفت که این اقدام وی با تشویق حاضران همراه شد.

هیچ نظری موجود نیست: