۲.۱۰.۹۱

ایران در هفته‌ی که گذشت


مسابقات رباتیک دانش آموزی
اولین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی در قالب ۲۴ تیم و در دو بخش تعقیب خط و ربات‌های نمایشی "دمو" در اردبیل برگزار شد.پیش از این هم، شهر‌های تبریز، ارومیه و اردبیل در صدر لیست ابادترین و پیشرفته‌ترین شهر‌های ایران از طرف سازمان ملل قرار داده شده‌اند. همچنین سرویس اینترنتی که به این شهر‌ها داده میشود با اینترنت اروپا یکسان است و کاربرانی که از آذربایجان ایران در اینترنت وارد میشوند سرعتی معادل سرعت کاربران اروپای دارند، در حالی‌ که در تهران این سرویس تنها در اختیار سردمدارن جمهوری اسلامی است.



لغو مراسم تشییع پیکر جاهد جهانشاهی
مراسم تشییع پیکر جاهد جهانشاهی، نویسنده و مترجم متون ادبی، صبح روز یکشنبه از مقابل خانه هنرمندان لغو شد. وزارت ارشاد اسلامی اعلام کرد که پیکر وی اجازه خاک‌سپاری در قطعه هنرمندان را ندارد.


جام جهانی شمشیر بازی جوانان
مسابقات جام جهانی شمشیر بازی جوانان در شرایطی به میزبانی تهران برگزار شد که تبلیغات خارج از استاندارد و عرف بین‌المللی ورزشکاران شرکت کننده را زیر سایه تبلیغات بستنی برده بود.




لیگ برتر
مسابقات کشتی آزاد تیم‌های شهدای ساری و داماش بابل در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد.



نمایشگاه محیط زیست
محمد رضا رحیمی، معاون رئیس جمهور ایران، نمایشگاه محیط زیست را افتتاح کرد. یک مشت ابله که هیچ چیزی راجع به برگزاری نمایشگاه نمیدانند، با دریافت میلیارد‌ها پول به بهانه برگزاری نمایشگاه، حماقت‌هایی‌ انجام میدهند که تنها مایه آبرو ریزی و خنده مردم دنیا را فراهم میکنند.



بارش برف
چهره بسیاری از شهرهای ایران در روزهای پایانی پائیز سفید شد.


پرنده‌های سفالی
در نمایشگاه پرنده‌های سفالی، آثار اعضای انجمن هنرمندان سفالگر در گالری نامی خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شد.



قطار عادی جنوب
مسافران عادی، در سفری عادی با قطار عادی به مدت ۲۰ ساعت به سمت جنوب ایران در راهند. سفر به سلامت. یعنی‌ همان قطار با همان سرعتی که در ۱۰۰ سال پیش در زمان رضا شاه مورد استفاده قرار می‌گرفت، در جمهوری اسلامی با این درامد‌های نجومی از نفت، همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، کم کم داریم شبیه فقیرترین ایالت هند میشویم. و البته جای تعجب هم نیست، وقتی‌ دزد ها، خائنین و بیگانگان حاکمند.


منجمد شدن رودخانه بالیقلی چای اردبیل
در پی بارش برف و سرمای شدید در اردبیل آب رودخانه بالیقلی منجمد شد. دمای هوای اردبیل تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز رسید.



نمایش ترن
نمایش ترن نوشته حمیدرضا آذرنگ به كارگردانی نیما دهقان پس از هفته‌ها كشمكش با بنیاد روایت فتح و مركزهنرهای نمایشی‏ روی صحنه رفت. به گزارش ایلنا، مذاكرات میان كارگردان و كارفرما یعنی بنیاد روایت فتح قطع شده است. پیش از این نیز بخشی از نمایشنامه بنا به درخواست بنیاد روایت فتح حذف شد و طی آن شهرام حقیقت دوست و ساناز بیان به‌رغم ماه‌ها تمرین با گروه و رد پیشنهادهای كاری گوناگون از ایفای نقش در نمایش "ترن" محروم شدند.



جمعه بازار
جمعه بازار حیوانات، بخصوص سگ در جنوب تهران.



هدفمندی یارانه‌ها
دو سال گذشت، نظر مردم در باره این طرح چیست؟




دیزی
هنگام ظهر در قهوه‌خانه‌ای در بازار تهران
پيرمردي‌كه عابران ‌را مهمان‌سفره‌خودمي‌كند
هنگام ناهار که می شود، به دیزی سرای همیشگی می رود، کاسه ای آب گوشت می گیرد و می آید و در گوشه ای از بازار می نشیند و لقمه لقمه مهربانی را به عابران خسته گذر هدیه می کند.
در روایات اسلامی، غذا خوردن به تنهایی، مذموم شناخته شده و توصیه شده که انسان هر قدر می تواند، دیگران را در غذای خود سهیم نماید. نیز غذا خوردن با خانواده، خدمتگزاران و یتیمان، مورد تاکید قرار گرفته است.




زلزله‌زدگان آذربایجان
مسئولان بارها تاکید کرده‌اند که "زلزله‌ زده چادر نشین نداریم".

تبریزی‌ها از ثروتمندترین ایرانی‌‌ها هستند و اکثر بازار‌ها و مرکز اقتصادی در دست آنهاست، چگونه است که این همه ثروتمند تبریزی، همت کمک و همیاری به زلزله زدگان را که در چند کیلومتری کاخ‌های آنان در رنج هستند را ندارند، ولی‌ در عوض مرتباً از زلزله زدگان اهر می‌گویند و ناله میکنند، در حالی‌ که همه میدانیم که اشغالگران عرب پرست و نوکر انگلیس هیچ نوع احساسی‌ نسبت به مردم ایران و کشور ایران ندارند و به جز چپاول و غارت و آباد کردن کشور‌های عربی‌ به مطلب دیگری نمی‌‌اندیشند.

متاسفانه آذریها بدون توجه و حس دلسوزی به دیگر ایرانی‌‌ها و اینکه در ۱۰ استان کشور سیل هزاران نفر را آواره و آزرده کرده و دها تن‌ جان خویش را از دست داده اند، همچنین زلزله در دیگر نقاط ایران باعث رنج دیگر هموطنان ما را فراهم کرده، بدون توجه به همه اینها و بدون بیرون آوردن دستی‌ برای کمک به زلزله زدگان اهری، تنها به پخش عکس‌های دلخراش در اینترنت و نق زدن قناعت کرده اند. و اگر کمک‌های مردمی هم به آنها شده بیشتر از استان‌های دیگری بجز آذربایجان شده است.




سبد آرای شب یلدا
سبد آرای شب یلدا از سنت‌های قدیمی است که در این روز برای هدیه به تازه عروس‌ها انجام می‌شود.



ممانعت از ورود تماشاگران فوتبال به ورزشگاه یاسوج
در دیدار بین تیم‌های فوتبال شهرداری یاسوج و ذوب آهن اصفهان به دلیل تکمیل شدن ظرفیت ورزشگاه از ورود تعداد زیادی از تماشاگران به ورزشگاه ممانعت به عمل آمد.



معدن طبس
بر اثر انفجار در معدن طبس، ۸ معدنچی جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست: