۱۸.۹.۹۱

یکی دیگر از نوابغ ایرانی‌ برنده تنها مدال طلای کاروان مالزی


آرش حبیبی لشکری دانشجوی ایرانی مقطع دکتری از دانشگاه تکنولوژی مالزی موفق شد در گروه "امنیت کامپیوتر" تنها مدال طلای کاروان مالزی در مسابقات بین المللی کامپیوتر را از دست شاهزاده کشور برونئی دریافت نماید که در مجموع مالزی موفق به دریافت یک مدال طلا و پنج مدال برنز شد.


به گزارش توریست مالزی دو ماه پیش این محقق ایرانی که برنده جایزه "بهترین در امنیت کامپیوتر" در کشور مالزی شده بود برای مرحله بین المللی و جهانی مسابقات به عضویت تیم ملی مالزی در آمد که این مسابقات در بخش نخست در هر کشور برگزار می گردند و در نهایت برندگان هر کشور بعنوان تیم ملی آن کشور عازم مسابقات جهانی می شوند.

بخش بین المللی و جهانی این مسابقات همه ساله یکبار در یکی از کشور‌ها برگذار میگردد که سال ۲۰۰۹ در کشور استرالیا، سال ۲۰۱۰ در کشور مالزی، سال ۲۰۱۱ در کشور تایلند و امسالدوازدهمین دوره این مسابقات در کشور برونئی دارالسلام برگزار شد.






امسال در بخش بین المللی این مسابقات با عنوان اپیکتا ۲۰۱۲کشورهای استرالیا، هند، چین، کره، تایلند، سنگاپور، هنگ کنگ، پاکستان، مالزی، سریلانکا، میانمار، ویتنام، ماکائو و برونئی در مجموع با ۱۵۳ تیم شرکت داشتند که هر کشور می توانست تعداد سه تیم برای هر گروه معرفی نماید. همچنین امسال ۱۷ گروه در مسابقات با عناوین
"e-Government"، "e-Learning"، "Secondary Student Project"، "Tertiary Student Project"، "Tourism and Hospitality"، "Media and Entertainment"، "Communication"، "Financial Services Industry Application"، "Industrial Application"، "e-Logistic and Supply Chain Management"، "Security"، "Tools and Infrastructure Application"، "Research and Development"، "e-Health"، "Start Up Company"، "e-Inclusion and e-Community" و "Sustainability and Green IT ".





از کشور مالزی امسال تنها یک نفر شرکت کننده در گروه "امنیت کامپیوتر" به مسابقات جهانی معرفی شده بود که آقای آرش حبیبی لشکری دانشجوی دکتری علوم کامپیوتر گرایش امنیت کامپیوتر با پروژه " پسورد تصویری جدید برای موبایل‌ها و اپلت ها" بود. طبق گفته ایشان در مرحله قبلی نرم افزار ایشان در برابر هفت حمله مرتبط با رمزمهای ورودی (پسورد) برپایه استادارد جهانی مقاوم بوده است و دو حمله دیگر از کل ۹ حمله موجود در دنیا باقی مانده بود. در این مرحله ایشان با اضافه کردن یک تکنیک جدید و فول العاده سبک (قابل استفاده در کلیه موبایل‌ها ، اپلتها و تلفنهای هوشمند) موفق به پوشش این دو حمله نیز شدند که در نهایت با رای پنج داور از کشورهای استرالیا، کره، هنگ کنگ، تایلند و سریلانکا موفق به دریافت عنوان بهترین محصول در بخش "امنیت کامپیوتر" با پشتیبانی کلیه ۹ حمله موجود برای رمزهای ورودی شدند. قابل به ذکر است که آخرین تکنینک موجود این نوع پسوردها در دنیا تنها پنج حمله عمومی را پشتیبانی می نماید.





جایزه امسال که در کشور برونئی برگزار گردید دیشب پنجم دسامبر ۲۰۱۲ طی مراسم رسمی توسط شاهزاده کشور برونئی در سالن ایندرا سامورا گراند هال، هتل امپایر کشور برونئی به برندگان اهدا گردید. لازم به ذکر است که سال آینده این مسابقات در کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد.



منبع

هیچ نظری موجود نیست: