۱۹.۹.۹۱

اولین مدال طلای تکواندو به زنان ایرانی رسید


سومین روز مسابقات پومسه قهرمانی جهان که در کلمبیا در حال برگزاری است با کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران توسط تیم پومسه زنان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه رسمی فدراسیون تکواندو،در سومین روز این رقابتها، پومسه روهای کشورمان در دو رده سنی و در دو بخش زنان و مردان به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان با کسب یک مدال طلا و سه برنز به کار خود پایان دادند.


‌در بخش تیمی کشورمان نسترن ملکی، کلثوم ملامددخانی و بهاره قادریان پس از کسب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با پومسه روهای کشورهای پرو، آمریکا، کلمبیا، آلمان، هلند، فیلیپن و ویتنام به فینال این رقابتها راه یافتند و با کسب امتیاز ۶۸۵/۷ اولین مدال طلای کاروان تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها کسب کردند و سرود ملی ایران در کلمبیا طنین انداز شد.

همچنین تیم های ویتنام با ۶۸/۷ امتیاز و فیلیپین با ۶۷/۷ امتیاز به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مردان در رده سنی ۲۹ سال این رقابتها نیز حسین بهشتی، مهدی جمالی و محمد نادری ملی پوشان پومسه روی کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و اجرای حرکات نمایشی به همراه تکواندوکاران ۱۴ تیم، راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

در این مرحله نمایندگان تکواندو ایران به همراه ۷ تیم از کشورهای فیلیپین، اندونزی، آلمان، چین، مکزیک، کلمبیا و ویتنام بر روی شیاپچانگ رفتند که در پایان تیم ایران با کسب ۶۲/۷ امتیاز مدال برنز این رده سنی را به گردن آویختند.

در رده بندی این بخش نیز، تیم های آلمان با ۶۸۵/۷ امتیاز، چین با ۶۵/۷ امتیاز عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش انفرادی این رقابتها نیز در رده سنی زیر ۳۹ سال زنان ،‌ ساناز خرمی پور به عنوان تنها نماینده کشورمان پس از حضور در مرحله نمیه نهایی و رقابت با تکواندکاران کشورهای مکزیک، کره، کلمبیا، اسپانیا، آلمان، چین تایپه، ویتنام، روسیه و ویتنام دومین مدال برنز ایران را با ۴۱۵/۷ امتیاز در رقابتهای روز سوم کسب کرد.

همچنین در این بخش نیز نمایندگان کشور اسپانیا با ۶۲/۷ امتیاز، کره با ۵۰/۷ امتیاز عنوان اول و دوم را بدست آوردند.

هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور برترین پومسه روهای دنیا از روز پنجشنبه ۱۶ آذر به مدت ۴ روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا در حال برگزاری است.

در این بخش علی سلمانی با حضور در مرحله نیمه نهایی، با ۱۵ تکواندوکار از کشورهای اسپانیا، کره، فیلیپین، کانادا، ایتالیا، کلمبیا، آلمان، فرانسه، مکزیک، نروژ، آمریکا، چین تایپه، مصر، صربستان و شیلی به رقابت پرداخت و در نهایت با ۶۹۵/۷ امتیاز در مرحله فینال، با تصاحب مدال برنز، بر سکوی سوم جهان ایستاد.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: