۲۹.۹.۹۱

آمریکایی‌ها اسلحه ذخیره میکند


در پی تیراندازی مرگبار در دبستانی در ایالت کانتیکت، که اولین تراژدی اینچنینی در آمریکا نیست اما قطعا یکی از مرگبارترین آنها بشمار می رود، بحث بر سر لزوم تجدید نظر در قوانین مرتبط با مالکیت اسلحه در این کشور بالا گرفته است.


با بروز نشانه های مبنی بر احتمال ممنوعیت یا حداقل محدودیت و نظارت بیشتر بر خرید و نگهداری سلاح، در این میان، علاقمندان اسلحه از بیم ممنوعیت آن، سعی دارند تا زمان باقی است مجموعه تفنگ های خانگی خود را رنگارنگ تر کنند.





یکی از فروشندگان اسلحه در ایالت “ایلی نوی” افزایش تصاعدی تقاضا برای خرید سلاح را یکی از دلایل اصلی جدی شدن بحث های مربوط به ممنوعیت سلاح می داند. او می گوید: “خیلی از افرادی که فکر می کنند کار به آنجا بکشد شروع کرده اند به خرید اسلحه آنهم در حجم بالا. برای اینکه نگرانند که شاید دیگر هیچ وقت چنین امکانی وجود نداشته باشد. برخی از مشتریانی که به من مراجعه داشته اند حتی پول اسلحه ها را از پیش پرداخت کرده اند تا مطمئن باشند قبل از اینکه ایالت ایلی نوی یا آمریکا کلا خرید اسلحه را ممنوع کند، سفارش خود را دریافت کرده باشند.”

این درحالیست که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با تاکید بر لزوم اقدامی موثر در جلوگیری از حوادثی مشابه، روز سه شنبه حمایت خود را از طرح قانون ممنوعیت سلاح در کنگره اعلام کرد.

هفته گذشته جوانی بیست ساله، در مدرسه ابتدایی “سندی هوک” در شهر “نیوتاون” فاجعه آفرید و بیست و شش نفر از جمله بیست کودک بیگناه را به رگبار بست… مردم شهر را در شوک فرو برد و مراسم خاکسپاری فرزندانشان را به نقطه عطفی در تاریخ ایالت کانتیکت و به منبع الهامی برای دیگر ایالتهای آمریکا تبدیل کرد.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: