۲۶.۹.۹۱

جان کری کیست؟


منابع خبری از قطعی شدن انتخاب سناتور جان کری بعنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا خبر داده اند. پیشتر خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر اعلام کرده بود معرفی جان کری به عنوان نامزد تصدی وزارت امور خارجه آمریکا به دلایل مختلف ازجمله ضرورت پایان دادن به این روند یا به نشانه احترام به عزای ملی به خاطر قتل عام روز جمعه در مدرسه‌ای ابتدایی در نیوتاون در ایالت کنتیکت انجام نخواهد شد.سی ان ان نیز اعلام کرد معرفی جان کری اوایل هفته آینده بطور علنی انجام خواهد شد .


به گزارش خبرگزاری فارس سناتور جان فوربز کری متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۴۳، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا است که از سال ۲۰۰۹ میلادی ریاست کمیته روابط خارجی سنای این کشور را بر عهده دارد.
وی در ۲۹ ژوئیه سال ۲۰۰۴ میلادی رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ معرفی شد اما در برابر «جورج دبلیو بوش» مغلوب شد.
جان کری در سال ۱۹۸۴ در انتخابات مجلس سنای آمریکا شرکت کرد و توانست به جای «پل سونگاس» سناتور بازنشسته آمریکایی به نمایندگی ایالت ماساچوست وارد سنا شود.
وی در دوران ۲۰ ساله حضور خود در سنای آمریکا ۳ مرتبه طی سال‌های ۱۹۹۰ ، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۲ از سوی مردم ماساچوست برگزیده شده است.
جان کری در فوریه ۲۰۰۳ با ثبت نام در کمیسیون انتخابات آمریکا فعالیت ستاد انتخاباتی خود را آغاز کرد و در فوریه ۲۰۰۴ با آغاز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، برخلاف انتظار همگان با برنده شدن در ۴۶ مرحله از ۵۰ مرحله، با اکثریت قاطع به عنوان نامزد حزب دموکرات برگزیده شد.
وی همچنین در ژوئیه سال ۲۰۰۴ با انتخاب سناتور «جان ادواردز» رقیب سابق انتخاباتی‌اش به عنوان نامزد پست معاونت رییس جمهور، فصل جدیدی از فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را آغاز کرد.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: