۱۸.۹.۹۱

ادامه مبارزه به اخوان المسلمین در مصر


هزاران تن از مخالفان دولت مصر روز جمعه خیابانهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری را تسخیر کردند. مخالفان از سیم‌های خارادار ارتش پریدند و با هجوم به سمت نظامیان خود را به نزدیکی کاخ رساندند.

معترضان با فریادهایشان خواستار سرنگونی دولت وابسته به اخوان المسملین شدند. برخی حتی همان شعارهایی را سر دادند که در فوریه ۲۰۱۱ علیه حسنی مبارک و حکومتش در خیابانها شنیده می شد. آنها خواستار کناره گیری محمد مرسی از قدرت شدند.

یکی از مخالفان می گوید: “ ما مثلا رییس جمهوری را برگزیده ایم که با حزب حامی‌اش دیکتاتوری کامل راه انداخته اند و درخواست باقی مردم را نادیده می گیرد. به اینجا آمده ایم تا به او بگویم که این مساله پذیرفتنی نیست….”

مخالف دیگری می گوید: “مردم باید بدون دنباله روی از احزاب متحد شوند. برای مصر است که به میدان آمده ایم، مصری که مصادره‌اش کرده اند، باید آنرا پس بگیریم. مهم نیست از چه گروهی حمایت می کنید، تنها چیزی که اهمیت دارد پایین کشیدن اخوان المسلمین از قدرت است.”

اعتراضات مخالفان مصر از زمان صدور فرمانی از سوی محمد مرسی آغاز شد، فرمانی که طی آن اختیارات گسترده‌ای به رییس جمهور واگذار می شد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

میدونی حداقل ما سه(تو، من:azade far; as as) تا توی مخالفت با انگلیس با هم مشترکیم، و این خیلی خیلی چیزه، آ..چیزه دیگه .. ها همون چیز!!!