۲۲.۸.۹۱

طرح انگلیس برای ترور اسد - ضرب‌الاجل ارتش آزاد


العربیه: برخی رسانه های انگلیس روز دوشنبه گزارش دادند که نیروهای ویژه این کشور در حال آموزش گروهی از مخالفان سوری جهت ترور بشار اسد و همراهان وی هستند.

روزنامه "دیلی ستار ساندی" انگلیس به نقل از منابع دولتی گزارش داد که دیوید کامرون و باراک اوباما طرحی برای ممنوعیت پرواز جنگنده های سوریه بر فراز این کشور آماده کرده اند.


"دیلی ستار" افزود که موضوع سوریه در دستور کار برنامه های دولت v در این هفته خواهد بود.

از سوی دیگر روزنامه "دیلی تلگراف" نوشت: انگلیس ظرف چند ماه آینده ممکن است در سوریه دخالت نظامی کند.

این روزنامه به نقل از" ژنرال دیوید ریچاردز" رئیس ستاد ارتش انگلیس آورده است که به دلیل بدتر شدن اوضاع انسانی و امنیتی در سوریه، احتمالا قدرت های بزرگ مجبور شوند مسئله دخالت نظامی در این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

این نخستین باری است که یک مقام نظامی غربی به طور آشکار از احتمال دخالت نظامی قدرت های بزرگ در سوریه سخن به میان می آورد.


ضرب‌الاجل ارتش آزاد سوریه

ایسنا: به گزارش الجزیره، شورای نظامی ارتش آزاد سوریه با صدور بیانیه‌ای از سفیران کشورهای عربی و خارجی، هیات‌های دیپلماتیک و نیز سازمان‌های بین‌المللی حاضر در دمشق خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

شورای نظامی ارتش آزاد سوریه همچنین از همه کشورهای جهان، وزیران و نمایندگان این کشورها خواست تا از سفر به سوریه و ارتباط با مسوولان نظام این کشور ممانعت کنند چرا که در این صورت در کشتار مردم سوریه دست خواهند داشت.

این شورا در بیانیه خود از همه شرکت‌های عربی و خارجی نیز خواست تا هر چه سریعتر فعالیت‌های خود را در دمشق پایان داده و طی 72 ساعت آینده کارمندان خارجی خود را از سوریه خارج کنند.

در بیانیه شورای نظامی ارتش آزاد سوریه از همه سرمایه‌گذاران و تاجران عربی و خارجی نیز که طرح‌های اقتصادی یا سرمایه‌گذاری‌های را در سوریه دارند خواسته شده تا فعالیت‌های خود را پایان دهند.

شورای مذکور در بیانیه خود ادعا کرده است: کسانی که با انجام خواسته‌های این شورا مخالفت کنند شریک نظام سوریه در کشتار ملت و نیز غارت ثروت‌های سوریه و ضربه زدن به آزادی و دموکراسی هستند.


منبع: پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست: