۲۱.۸.۹۱

وام میلیونی انگلیس به «صدام» برای جنگ با ایران!

«روزنامه گاردین» نوشت: بر اساس گزارش‌ها، ۵.۵ میلیون پوند از وام‌های پرداخت شده به «صدام حسین» برای تقویت نیروی نظامی این کشور جهت جنگ با ایران پرداخت شده بود.

«روزنامه گاردین» در مقاله‌ای به قلم «ریچارد نورتون تیلور» می‌نویسد: آمارهای منتشر شده نشان می دهد که صدها میلیون پوند از بدهی‌های معوقه به دولت انگلیس ناشی از وام‌های این کشور به آرژانتین، اندونزی، عراق و زیمبابوه برای خرید سلاح و تجهیزاتی است که این کشورها برای مقابله با غیرنظامیان مورد استفاده قرار می دهند.


وام ۶۳۰ میلیون پوندی انگلیس برای سرکوب مردم اندونزی:

انگلیس بیش از ۶۳۰ میلیون پوند به اندونزی وام داد تا «ژنرال سوهارتو» با خرید سلاح‌های انگلیسی مخالفینش را سرکوب کند. وزیر امور خارجه پیشین انگلیس «رابین کوک» تایید کرد که برخی ازاین سلاح‌ها ازجمله تانک‌های زرهی و جت‌های جنگنده در دهه ۱۹۹۰ برای مقابله با غیرنظامیان منطقه‌ای از اندونزی که امروزه «تیمور شرقی» خوانده می شود، به کار گرفته شده است. بخشی از وام‌های اندونزی اخیرا" پرداخت شده است، اگرچه این کشور هنوز ۴۰۰ میلیون پوند بدهی دارد که طبق ارقام ارائه شده از طرف مقامات رسمی بیشتر آن شامل بدهی‌های ناشی از خرید سلاح‌های انگلیسی شده است.

وام ۵۰ میلیون پوندی انگلیس به «حکومت نظامیان آرژانتین»

مبلغ حدود ۵۰ میلیون پوند به خونتا «حکومت نظامیان آرژانتین» برای خرید سلاح‌های انگلیسی پیش از حمله به فالکلند در سال ۱۹۸۲ وام داده شده است. بنا به مدارک موجود در آرشیو ملی که توسط «کمپین بدهی جابلین» خواستار پایان دادن به «بدهی‌های ناعادلانه کشورهای فقیر» کشف شد این سلاح‌ها حاوی ناوشکن تیپ ۴۲ و دو هلیکوپتر لاینکس و ۲۲ موشک سی دارت بودند. یکی از لاینکس‌ها اولین هلیکوپتری بود که بعداز حمله در فالکلند فرود آمد.

وام ۱۲ میلیون پوندی انگلیس جهت سرکوب مردم زیمباوه

دولت انگلیس مبلغ ۱۲ میلیون پوند برای صادرات لندرور به رییس جمهور زیمبابوه وام داد. ظاهرا وسایل نقلیه مذکور در رابطه با ادعای وی جهت استفاده در راستای «حقوق بشر» به آن کشور فروخته شد. اما طبق گزارش سازمان عفو بین الملل این وسایل برای سرکوب غیر نظامیان معترض به کار گرفته شده است.

بدهی ۱۰۰ میلیون پوندی دولت سابق مصر برای خرید سلاح‌های انگلیسی

حدود ۱۰۰ میلیون پوند از وام‌های پرداخت نشده تنها به مصر تحت ریاست جمهوری «حسنی مبارک» برای خرید سلاح‌های انگلیسی پرداخت شده است.

وام ۵/۵ میلیون پوندی انگلیس به«صدام» جهت جنگ با ایران

۵/۵ میلیون پوند از وام‌های پرداخت شده به «صدام حسین» برای تقویت نیروی نظامی این کشور جهت جنگ با ایران پرداخت شده بود.

تاریخچه وام‌های انگلیس برای سرکوب مبارزات ضد استعماری

«تیم جونز» مسئول سیاست گزاری«کمپین بدهی جابلین» طی مصاحبه‌ای با «گاردین» اظهار داشت:« برای سال‌ها دولت انگلستان ادعا کرده است که یافتن محل این بدهی‌ها غیرممکن است.اما این ارقام نشانگر این امر است که این ادعا کذب محض می باشد. این ارقام تاریخچه وام‌های اعطایی به مستبدانی چون « مبارک»، « سوهارتو» و «صدام حسین» برای خرید ابزار آلات جنگی جهت سرکوب مردم رانشان می دهد. مردم این کشورها نباید مسئول پرداخت این وام‌های ناعادلانه باشند.

انگلیس از مردم مصر بدهی‌های سرکوب‌شان را طلب می کند

حکومت انگلیس از مردم مصر می خواهد تا بدهی‌های به ارث مانده از «حسنی مبارک» را پرداخت کنند.

به گزارش «کمپین بدهی جابلین» ۱۴ میلیون پوند از این بدهی‌ها در سال جاری پرداخت خواهد شد.

ارقام فوق درگزارشی از بدهی‌های معوقه کشورها توسط اداره بودجه صادرات، بخشی از وزارت بازرگانی این کشور مرقوم شده است. این اولین بار است که این وزارتخانه چنین ارقامی را فاش می کند.


منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: